Korejské kupátko s lákavou cenou

30. července 2007, 00:00 - ERICH HANDL
30. července 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI COUPEUž jedenáct let nabízí korejský Hyundai českým zájemcům relativně levné třídveřové kupátko. Letos se na trhu objevilo v přepracované verzi a prodává se od 549 900 korun. Co novinka nabízí? Záměrem Korejců je prodávat zájemcům se sportovními ambicemi hezký automobil za solidní cenu.

VYZKOUŠELI JSME - HYUNDAI COUPE

Už jedenáct let nabízí korejský Hyundai českým zájemcům relativně levné třídveřové kupátko. Letos se na trhu objevilo v přepracované verzi a prodává se od 549 900 korun. Co novinka nabízí?

Záměrem Korejců je prodávat zájemcům se sportovními ambicemi hezký automobil za solidní cenu. S dynamickým vzhledem se jim to celkem povedlo. Na silnici vůz rozhodně nepřehlédnete, při našem redakčním testu jsme byli v centru pozornosti.

Kupé má nízkou siluetu s dravou přídí a dynamicky kulatou záď. Proti předchozí verzi se liší kompletně přepracovanou přídí, místo třech nasávacích otvorů je nyní v čele jen jedna široká mřížka. Proměnily se také přední světlomety. V kabině jsme si trochu připadali jako v kokpitu porsche. Nízký posed, tvrdý podvozek, palubní deska hodná závodního vozu. Mírnou změnou tu prošel hlavně středový panel, jeho hlavní prvek - tři budíky nad řadicí pákou, ale zůstaly. Vpředu je kupodivu dostatek místa na nohy, menší postavy zvládnou i jízdu vzadu a dá se tam připevnit také dětská sedačka. Vyšším lidem ale bude vadit zkosená střecha.

Jak se s dravě vypadajícím „korejcem“ jezdí? V nabídce jsou dva benzinové motory s objemy 2 a 2,7 litru. My jsme měli k testování slabší a levnější dvoulitr o výkonu 105 kilowattů. Žádný závodník to není - z nuly na sto kilometrech je až za devět sekund a dokazuje, že dynamický vzhled vozu je spíše pro efekt než dramatickou jízdu v serpentinách. Také přesnost řízení má jisté rezervy, hlavně nám vadila necitlivost plynového pedálu. V zatáčkách je nicméně podvozek jistý, kotoučové brzdy spolehlivé, motor má v otáčkách hezký zvuk - a o to jde. Navíc je motor dost ekonomický a do kufru se překvapivě vejde přes 300 litrů nákladu. Takže auto má i jisté užitkové vlastnosti, určitě se do něj vejde golfový bag.

A co výbava? Ve standardu je dost bohatá, příplatkové jsou jen kůže, metalický lak a střešní okno. Základ již zahrnuje litá kola, automatickou klimatizaci, vyhřívaná sedadla, čtyři airbagy, ABS nebo progresívní posilovač řízení. Na všechno dostane kupec záruku tři roky bez omezení najetých kilometrů. Dražší a silnější verze s motorem 2,7 V6 má navíc i stabilizační systém ESP.

Nový Hyundai Coupe s dvoulitrem pod kapotou je efektně vyhlížející vůz za lákavou cenu, žádný silák to ale není. Zájemci o skutečnou sportovní jízdu si musí objednat silnější verzi za 639 900 korun nebo se poohlédnout u konkurence.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Kupé pochopitelně nemá podnikatelskou verzi, odpočet DPH není možný. Přesto je zaměřeno na úspěšné byznysmeny a manažery, kteří si chtějí pořídit dostupný sportovní vůz jako druhé auto pro víkendové vyjížďky.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče