Kopírováni v Polsku

14. září 2007, 22:04 - Karel Zaoral
14. září 2007, 22:04

SOR Libchava

Společnost SOR Libchavy se bude domáhat, aby polská firma Solbus zastavila licenční výrobu jejích autobusů, protože licenční smlouvu uzavřenou v roce 2003 již libchavský výrobce ukončil. „Přestože byl kontrakt v loňském roce vypovězen, firma Solbus výrobu nezastavila. Proto jsme se rozhodli řešit dlouhodobé problémy se Solbusem právní cestou a budeme žádat okamžitou nápravu,“ uvedl Michal Kubasa, manažer SOR pro export.
SOR je přesvědčena, že současná výroba autobusů na jeho konstrukční bázi je neoprávněná. Pokusy o smírné řešení sporu skončily neúspěšně. „Věříme, že právo je na naší straně a jedná se o jasné porušení smluv a licenčního práva,“ říká Petr Hájek, člen představenstva SOR. Polská strana odmítla dotaz týdeníku EURO komentovat.
Na základě licence se v Polsku za rok 2004 vyrobilo a pod značkou Solbus prodalo přibližně 120 autokarů a předloni už zhruba o třicet více. Dle SOR Libchavy byl prý o autobusy značný zájem, a proto po vypršení licenční smlouvy vstoupila na polský trh přímo. Založila firmu SOR Poland, první autobusy hodlá prodat ještě letos.
Podnik SOR Libchavy vznikl v roce 1991 díky bývalým zaměstnancům vysokomýtské Karosy. Zprvu firma vyráběla stavební maringotky, od roku 1993 pak autobusy. V současnosti ji ovládá skupina J&T. Loni SOR vyrobila 410 autobusů, což znamenalo meziroční nárůst o více než 60 procent. Letos plánuje prodat 430 autobusů. Loňský obrat činil okolo 1,5 miliardy korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče