Konkurence s německými vlaky

03. listopadu 2003, 00:00 - (laj)
03. listopadu 2003, 00:00

PRVNÍ SOUKROMÝ DOPRAVCE ZAČAL KONKUROVAT ČESKÝM DRAHÁM NA CELOSTÁTNÍ TRATI. SPOLEČNOST VIAMONT ZAHÁJILA OSOBNÍ DOPRAVU NA TRATI SOKOLOV-KARLOVY VARY. DOSUD SOUKROMÍ DOPRAVCI VYPRAVOVALI VLAKY POUZE NA ZPRIVATIZOVANÝCH TRATÍCH NEBO NA ÚSECÍCH, KTERÉ SI OD ČD PRONAJALI.

První soukromník se postaví ČD na celostátní trati

Viamont na trasu ze Sokolova do Varů nasazuje moderní německé vlaky RegioSprinter. Prodlouží tak svůj dosud provozovaný spoj Sokolov-Kraslice, který pokračuje v N ěmecku přes Klingenthal do Zwickau. Protože společnost sází především na německou klientelu, budou vlaky do Karlových Varů zajíždět zatím pouze o víkendu, kdy firma předpokládá vyšší zájem německých turistů o cestování do západočeských lázní. Ze Zwickau bude vlak v sobotu a neděli vyjíždět dvakrát denně, krátce po 8. a po 11. hodině, z V arů se pak bude vracet před 15. hod. a 19. hod. Cestující budou mít v každém vlaku k dispozici 80 míst k sezení. Jde o zkušební provoz, společnost jeho výdělečnost vyhodnotí po několika měsících.

CENA BUDE STEJNÁ, ROZDÍL V KVALITĚ

Drahám bude Viamont konkurovat především vyšší vybaveností vlaků. Cena jízdného bude stejná, jakou České dráhy na stejném úseku nabízejí zákazníkům s kartou Z. Ve vlacích ČD stojí jízdné na trase Sokolov-Karlovy Vary 34 koruny a s použitím karty Z 24 koruny. Tolik zaplatí také cestující ve vlacích Viamontu. Ačkoli vstup Viamontu na celostátní trať představuje pro ČD novou konkurenci vedle autobusové dopravy, jsou podle zákona povinny umožnit dopravcům podnikat na české státní železniční síti. Konkurenci chtějí dráhy čelit zvyšováním kvality služeb, lepší informovaností zákazníků a vstřícností zaměstnanců, řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

VIAMONT PRŮKOPNÍKEM

Viamont převzal od Českých drah do nájmu trať ze Sokolova do Kraslic v květnu 1998. Šlo o první trať v západních Čechách, kterou začal provozovat soukromý dopravce. O rok déle jezdí vlaky Viamontu také na podkrkonošské trati Trutnov-Svoboda nad Úpou. V iamont provozuje také nákladní dopravu, vozí například ročně až 1,5 milionu tun uhlí ze Severočeských dolů a Mostecké uhelné společnosti například do Lovochemie, Cukrovaru České Meziříčí či Tepláren Trmice. Provádí i rekonstrukce a stavby železničního svršku nebo pro velké podniky zajišťuje dopravu na jejich vlečkách. Firma zaměstnává 500 lidí a roční obrat dosahuje miliardy korun.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít