Konkurence s německými vlaky

03. listopadu 2003, 00:00 - (laj)
03. listopadu 2003, 00:00

PRVNÍ SOUKROMÝ DOPRAVCE ZAČAL KONKUROVAT ČESKÝM DRAHÁM NA CELOSTÁTNÍ TRATI. SPOLEČNOST VIAMONT ZAHÁJILA OSOBNÍ DOPRAVU NA TRATI SOKOLOV-KARLOVY VARY. DOSUD SOUKROMÍ DOPRAVCI VYPRAVOVALI VLAKY POUZE NA ZPRIVATIZOVANÝCH TRATÍCH NEBO NA ÚSECÍCH, KTERÉ SI OD ČD PRONAJALI.

První soukromník se postaví ČD na celostátní trati

Viamont na trasu ze Sokolova do Varů nasazuje moderní německé vlaky RegioSprinter. Prodlouží tak svůj dosud provozovaný spoj Sokolov-Kraslice, který pokračuje v N ěmecku přes Klingenthal do Zwickau. Protože společnost sází především na německou klientelu, budou vlaky do Karlových Varů zajíždět zatím pouze o víkendu, kdy firma předpokládá vyšší zájem německých turistů o cestování do západočeských lázní. Ze Zwickau bude vlak v sobotu a neděli vyjíždět dvakrát denně, krátce po 8. a po 11. hodině, z V arů se pak bude vracet před 15. hod. a 19. hod. Cestující budou mít v každém vlaku k dispozici 80 míst k sezení. Jde o zkušební provoz, společnost jeho výdělečnost vyhodnotí po několika měsících.

CENA BUDE STEJNÁ, ROZDÍL V KVALITĚ

Drahám bude Viamont konkurovat především vyšší vybaveností vlaků. Cena jízdného bude stejná, jakou České dráhy na stejném úseku nabízejí zákazníkům s kartou Z. Ve vlacích ČD stojí jízdné na trase Sokolov-Karlovy Vary 34 koruny a s použitím karty Z 24 koruny. Tolik zaplatí také cestující ve vlacích Viamontu. Ačkoli vstup Viamontu na celostátní trať představuje pro ČD novou konkurenci vedle autobusové dopravy, jsou podle zákona povinny umožnit dopravcům podnikat na české státní železniční síti. Konkurenci chtějí dráhy čelit zvyšováním kvality služeb, lepší informovaností zákazníků a vstřícností zaměstnanců, řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

VIAMONT PRŮKOPNÍKEM

Viamont převzal od Českých drah do nájmu trať ze Sokolova do Kraslic v květnu 1998. Šlo o první trať v západních Čechách, kterou začal provozovat soukromý dopravce. O rok déle jezdí vlaky Viamontu také na podkrkonošské trati Trutnov-Svoboda nad Úpou. V iamont provozuje také nákladní dopravu, vozí například ročně až 1,5 milionu tun uhlí ze Severočeských dolů a Mostecké uhelné společnosti například do Lovochemie, Cukrovaru České Meziříčí či Tepláren Trmice. Provádí i rekonstrukce a stavby železničního svršku nebo pro velké podniky zajišťuje dopravu na jejich vlečkách. Firma zaměstnává 500 lidí a roční obrat dosahuje miliardy korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které Vás ochrání před otravnými telefonáty
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Auta
Na Audi RS Q5 už čekat nemusíte. K dispozici je SQ5…
Retro na neděli: Ford GT40 vznikl jako pomsta značce Ferrari
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Technologie
Xbox One X bude stát 13 500 Kč. Do obchodů půjde i limitovaná edice Scorpio
Až přijdou těžaři. Zásoby lithia v Krušných horách jsou velké, ruda ale není vydatná
První 120Hz 4K monitor je tu. S nižším rozlišením umí i 480 Hz a vyrábí ho dva nadšenci
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít