Konkurence s německými vlaky

03. listopadu 2003, 00:00 - (laj)
03. listopadu 2003, 00:00

PRVNÍ SOUKROMÝ DOPRAVCE ZAČAL KONKUROVAT ČESKÝM DRAHÁM NA CELOSTÁTNÍ TRATI. SPOLEČNOST VIAMONT ZAHÁJILA OSOBNÍ DOPRAVU NA TRATI SOKOLOV-KARLOVY VARY. DOSUD SOUKROMÍ DOPRAVCI VYPRAVOVALI VLAKY POUZE NA ZPRIVATIZOVANÝCH TRATÍCH NEBO NA ÚSECÍCH, KTERÉ SI OD ČD PRONAJALI.

První soukromník se postaví ČD na celostátní trati

Viamont na trasu ze Sokolova do Varů nasazuje moderní německé vlaky RegioSprinter. Prodlouží tak svůj dosud provozovaný spoj Sokolov-Kraslice, který pokračuje v N ěmecku přes Klingenthal do Zwickau. Protože společnost sází především na německou klientelu, budou vlaky do Karlových Varů zajíždět zatím pouze o víkendu, kdy firma předpokládá vyšší zájem německých turistů o cestování do západočeských lázní. Ze Zwickau bude vlak v sobotu a neděli vyjíždět dvakrát denně, krátce po 8. a po 11. hodině, z V arů se pak bude vracet před 15. hod. a 19. hod. Cestující budou mít v každém vlaku k dispozici 80 míst k sezení. Jde o zkušební provoz, společnost jeho výdělečnost vyhodnotí po několika měsících.

CENA BUDE STEJNÁ, ROZDÍL V KVALITĚ

Drahám bude Viamont konkurovat především vyšší vybaveností vlaků. Cena jízdného bude stejná, jakou České dráhy na stejném úseku nabízejí zákazníkům s kartou Z. Ve vlacích ČD stojí jízdné na trase Sokolov-Karlovy Vary 34 koruny a s použitím karty Z 24 koruny. Tolik zaplatí také cestující ve vlacích Viamontu. Ačkoli vstup Viamontu na celostátní trať představuje pro ČD novou konkurenci vedle autobusové dopravy, jsou podle zákona povinny umožnit dopravcům podnikat na české státní železniční síti. Konkurenci chtějí dráhy čelit zvyšováním kvality služeb, lepší informovaností zákazníků a vstřícností zaměstnanců, řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský.

VIAMONT PRŮKOPNÍKEM

Viamont převzal od Českých drah do nájmu trať ze Sokolova do Kraslic v květnu 1998. Šlo o první trať v západních Čechách, kterou začal provozovat soukromý dopravce. O rok déle jezdí vlaky Viamontu také na podkrkonošské trati Trutnov-Svoboda nad Úpou. V iamont provozuje také nákladní dopravu, vozí například ročně až 1,5 milionu tun uhlí ze Severočeských dolů a Mostecké uhelné společnosti například do Lovochemie, Cukrovaru České Meziříčí či Tepláren Trmice. Provádí i rekonstrukce a stavby železničního svršku nebo pro velké podniky zajišťuje dopravu na jejich vlečkách. Firma zaměstnává 500 lidí a roční obrat dosahuje miliardy korun.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Retro: Lada Niva, Škoda Trekka a další socialistické off…
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let elektrické verze
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Technologie
Školství není připraveno na dobu, kdy budeme mít internet v těle
Je tu GeForce GTX 1080 Ti s upgradovanou pamětí: Evga vydává model s 12GHz GDDR5X
AMD má možná kšeft od Tesly. Prý jí pomáhá vyvíjet AI procesory pro samořídící auta
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít