Konference Internet advertising: již podruhé a s úspěchem

23. dubna 2009, 11:00 - Martin Březina
23. dubna 2009, 11:00

Druhý ročník celodenní odborné konference Internet Advertising Conference 2009 proběhl v úterý 21. dubna ve Slovanském domě v Praze. Na letošní ročník odborné konference, kterou pořádalo Sdružení pro internetovou reklamu (SPIR), dorazilo na 350 zástupců internetového mediálního trhu a marketingu. Účast tak byla o 40 % vyšší než v loňském roce.

„Úterní konference se stala bezpochyby nejvýznamnější událostí tohoto druhu v České republice pro rok 2009. Obrovský zájem o téma internetu potvrzuje i meziroční nárůst počtu účastníků, kterých na letošní setkání přišlo o stovku více než loni,“ upozorňuje Kateřina Hrubešová, výkonná ředitelka SPIR, a dodává: „Program, který naplnilo téměř 40 přednášejících a panelistů, jsme se snažili připravit tak, aby byl pestrý a pokrýval co nejvíce témat, která jsou v současné době aktuální. Kdo si nevybral některou z přednášek hodnotících celý internetový trh ve srovnání s ostatními mediatypy v hlavním sále, měl možnost vyslechnout si řadu konkrétních případových studií nebo prakticky zaměřených panelových diskuzí v paralelním pásmu programu.“

V hlavním programovém proudu, jehož průběh moderoval Jakub Železný, se během celého dne vystřídala řada řečníků z firem, které úspěšně využívají internet jakou jednu z hlavních součástí marketingové komunikace. Šlo například o řečníky ze společností PPF, Vodafone, Česká spořitelna nebo také Baťa, Mediacom a Vivantis, včetně odborníků ze Slovenska.

Nechyběl ani komplexní pohled na český mediální trh a srovnání jeho potenciálu vůči možnostem internetu, ke kterému přispěli mediální odborníci jako Dominik Hrodek (Strategie), Daniel Köppl (Marketing & Media), Martin Kopta nebo Daniel Dočekal. O tom, jak využít internet v současné ekonomické krizi, diskutovali zase zástupci SPIR.

Zaplněný kinosál o dvě patra níže svědčil o tom, že case studies mohou být pro řadu účastníků dobrým zdrojem nápadů a inspirace. Tu mohli hledat u řečníků z řad společností Internet Billboard, Komerční banka, Ataxo, Geewa nebo DIRECT Pojišťovna. Součástí paralelního proudu programu s názvem Jak překonávat krizi v praxi byly mimo jiné dvě panelové diskuze věnované aktuálním fenoménům – o možnostech mobilního internetu diskutovali odborníci ze společností MEDIATEL, Seznam.cz, Nokia a dvou operátorů (Telefónica O2, T-mobile), a návod, jak využít inzertní potenciál videa on-line poskytli zástupci mediálních skupin MAFRA a CME, videoportálu Stream.cz a společnosti Telefónica O2.

Konference byla primárně určena zadavatelům internetové reklamy, poskytovatelům obsahu a mediálním a reklamním agenturám jako zprostředkovatelům. Akce vyvrcholila neformálním společenským večerem v pražském klubu DC1, kde k příjemné atmosféře během networkingu přispěla i funky-jazzová kapela Wunderbar.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče