Konec sladkého mámení

30. srpna 2010, 02:00 - -rys-
30. srpna 2010, 02:00

Estonsko se rozhodlo, že učiní přítrž reklamám na bonbony, sladké nápoje, brambůrky a fastfoodová jídla. Ty se nebudou smět na obrazovkách objevit během pořadů pro děti.

Autor: 7P

Je to tak napsáno v návrhu zákona, který se právě projednává v estonském parlamentu. V návrhu se říká, že na obrazovky smějí jen reklamy na jídla, pití a pochutiny, které schválí lékař. Pokud je nutriční specialisté označí na nevhodné, mají výrobci smůlu. Podobné nařízení bude i v chystané novele vysílacího zákona. Ten předpokládá, že televizní stanice budou muset vytvářet „akční plán“ likvidování tohoto druhu reklamy. Pokud vysílatelé nebudou schopni vyhovět požadavkům zákonů, úřady hodlají sáhnout po tvrdé regulaci, jíž omezí reklamu v komerčních televizích. Novinkou v novele estonského vysílacího zákona je také zvýšení počtu televizních a rozhlasových stanic, které budou buď přímo určeny sluchově a zrakově postiženým, nebo pro ně budou uzpůsobeny.

Mohlo by vás zajímat

  • Jiří Strach: Nejsem kaskadér. Bál bych se vložit peníze…

  • Radomil Doležal z CzechTrade: Nejvíc náš těší, když…

  • Největší mýty o bolesti zad

  • Profesor Sameš: Porucha lícního nervu není legrace

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

Hry pro příležitostné hráče