Menu Zavřít

Konec sladkého mámení

30. 8. 2010
Autor: profit

Estonsko se rozhodlo, že učiní přítrž reklamám na bonbony, sladké nápoje, brambůrky a fastfoodová jídla. Ty se nebudou smět na obrazovkách objevit během pořadů pro děti.

BRAND24

Autor: 7P

Je to tak napsáno v návrhu zákona, který se právě projednává v estonském parlamentu. V návrhu se říká, že na obrazovky smějí jen reklamy na jídla, pití a pochutiny, které schválí lékař. Pokud je nutriční specialisté označí na nevhodné, mají výrobci smůlu. Podobné nařízení bude i v chystané novele vysílacího zákona. Ten předpokládá, že televizní stanice budou muset vytvářet „akční plán“ likvidování tohoto druhu reklamy. Pokud vysílatelé nebudou schopni vyhovět požadavkům zákonů, úřady hodlají sáhnout po tvrdé regulaci, jíž omezí reklamu v komerčních televizích. Novinkou v novele estonského vysílacího zákona je také zvýšení počtu televizních a rozhlasových stanic, které budou buď přímo určeny sluchově a zrakově postiženým, nebo pro ně budou uzpůsobeny.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).