Konec sladkého mámení

30. srpna 2010, 02:00 - -rys-
30. srpna 2010, 02:00

Estonsko se rozhodlo, že učiní přítrž reklamám na bonbony, sladké nápoje, brambůrky a fastfoodová jídla. Ty se nebudou smět na obrazovkách objevit během pořadů pro děti.

Autor: 7P

Je to tak napsáno v návrhu zákona, který se právě projednává v estonském parlamentu. V návrhu se říká, že na obrazovky smějí jen reklamy na jídla, pití a pochutiny, které schválí lékař. Pokud je nutriční specialisté označí na nevhodné, mají výrobci smůlu. Podobné nařízení bude i v chystané novele vysílacího zákona. Ten předpokládá, že televizní stanice budou muset vytvářet „akční plán“ likvidování tohoto druhu reklamy. Pokud vysílatelé nebudou schopni vyhovět požadavkům zákonů, úřady hodlají sáhnout po tvrdé regulaci, jíž omezí reklamu v komerčních televizích. Novinkou v novele estonského vysílacího zákona je také zvýšení počtu televizních a rozhlasových stanic, které budou buď přímo určeny sluchově a zrakově postiženým, nebo pro ně budou uzpůsobeny.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče