Konec sezony přinesl slevu

18. října 2004, 00:00 - ERICH HANDL
18. října 2004, 00:00

CITROEN JUMPY FURGON Blížící se konec stavařské sezony přinesl slevy dodávek. První zaútočil Citroen - zlevnil užitkové vozy o desítky tisíc korun. Zajímavá je teď nabídka střední dodávky Jumpy - stroj je nyní v základu lacinější o 65 tisíc a vyjde na 374 900 korun.

CITROEN JUMPY FURGON Blížící se konec stavařské sezony přinesl slevy dodávek. První zaútočil Citroen - zlevnil užitkové vozy o desítky tisíc korun. Zajímavá je teď nabídka střední dodávky Jumpy - stroj je nyní v základu lacinější o 65 tisíc a vyjde na 374 900 korun. To se týká nákladní verze - uzavřené dodávky pro přepravu zboží, zvané Furgon. Jde o třímístný stroj pro podnikání s nákladním prostorem čtyř krychlových metrů. Užitečná hmotnost se pohybuje v rozmezí 815 až 900 kilogramů, v závislosti na výběru pohonné jednotky. Z hlediska přepravní kapacity tak Jumpy tvoří přechod mezi menším Berlingem a větším Jumperem. Týdeník Profit otestoval Jumpyho s dvoulitrovým dieselem pod kapotou. Jeho hlavní výhodou oproti velkým dodávkám je relativně snadná manévrovatelnost v městském provozu. K otočení mu stačí ulice široká dvanáct metrů. S Furgonem jsme se pohodlně vešli i na parkovací místo pro menší auto, jezdí se s ním skutečně jako s osobním vozem. Skříň má posuvné dveře na pravé straně s výškou hrany 49 centimetrů, takže zboží lze nakládat i vykládat i ve stísněných prostorech parkovišť supermarketů. A motor? Naftový dvoulitr se musí trochu točit, aby podal požadovaný výkon, na spotřebě to není mnoho znát. Jeho 80 kilowattů utáhne skoro tunový náklad, prázdný dokáže Jumpy jet až 160 kilometrů v hodině. Zesílené chlazené kotouče předních brzd prý přitom zajišťují neúnavný účinek při častém zastavování. Průměrná spotřeba činí zhruba sedm litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Co se nám na Jumpym nelíbilo? Jako řada jiných dodávek je problém s odkládacími místy v kabině. Pro malé záležitosti typu pouzdra na brýle je tam dostatek různých schránek, ale s bundou či vatovaným kabátem je problém. Na delší jízdy nelze také moc počítat s prostředním sedadlem, je to spíše nouzové řešení pro krátký pojezd. Kdo chce vozit náklady i více lidí zároveň, musí si koupit Jumpyho ve verzi polokombi FlexiVan. Stroj nabízený ve verzi N1 s odpočtem DPH je vybaven třímístným sklopným sedadlem ve druhé řadě, které v kombinaci s posuvnou dělicí přepážkou umožňuje zvýšit základní objem nákladového prostoru z 2,3 až na 3,9 krychlového metru. Dodávka má ale i čistě osobní devítimístnou verzi Combi Comfort. Tento prosklený minibus nabízený s námi testovaným silným motorem 2.0 HDi podle výrobce přepraví v pohodlí osm až devět cestujících. Bez příplatku je možné mimo jiné získat ochranné dotykové lišty po celém obvodu karoserie, boční posuvné dveře na pravé straně a kotvící oka v nákladovém prostoru. Patří sem také čelní airbag řidiče a elektronický imobilizér.

TECHNICKÉ PARAMETRY TESTOVANÉHO VOZU: Zdvihový objem: 1997 cm2 Objem nákladového prostoru: 4 m3 Výkon v kW (k DIN): 69 kW (95 k) při 4000 ot./min. Užitečná hmotnost: 900 kg Točivý moment: 215 Nm při 1750 ot./min. Max. celková hmotnost: 2330 kg Maximální rychlost: 160 km/h Počet míst: 2-3 Zrychlení z 0 na 100 km/h: 14,8 sekundy CENY NOVÉHO CITROENU:

Furgon 1.9 D 815 kg 435 900 Kč (bez DPH)

Furgon 2.0 HDi 95k 900 kg 479 900 Kč (bez DPH)

Furgon 2.0 HDi 110k 900 kg 515 900 Kč (bez DPH)

Combi 5 nebo 6 sedadel N1 2.0 HDi 95k 519 900 Kč (bez DPH)

Combi 8 nebo 9 sedadel 2.0 HDi 110k 699 900 Kč (včetně DPH)

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče