Koncesní projekt čeká na schválení

26. února 2010, 11:58 - Kateřina Menzelová
26. února 2010, 11:58

Dálnice D3

Koncesní projekt na vybudování části dálnice D3, jež spojí Prahu s jižními Čechami a naváže na hraničním přechodu Dolní Dvořiště na silniční síť Rakouska, je připraven ke schválení ve vládě. Na úsek komunikace dlouhý 28 kilometrů, který povede z Veselí nad Lužnicí do Úsilné u Českých Budějovic, chce ministerstvo dopravy nalézt soukromého partnera. Předpokládané náklady této investice dosahují 7,12 miliardy korun. „Po započtení nákladů provozu a údržby po dobu trvání kontraktu s koncesionářem by celkové náklady podle odhadů dosáhly 11,5 miliardy korun, ovšem v čisté současné hodnotě, tedy po očištění vlivů inflace, která během let bude náklady provozu a údržby zvyšovat,“ upřesňuje mluvčí ministerstva Karel Hanzelka. V současné době je již ve výstavbě klasickým postupem – kdy je investorem Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) a náklady hradí Státní fond dopravní infrastruktury – úsek dálnice D3 od východního okraje Tábora k severnímu okraji Veselí nad Lužnicí. Navazující část měla být dle původních předpokladů kompletně vybudována metodou PPP (Public Private Partnership). Kvůli krizi byl ale záměr přehodnocen. „Na straně potenciálních koncesionářů se zhoršily podmínky financování, proto bylo během roku 2009 rozhodnuto o rozdělení původního koncesního projektu,“ vysvětluje Hanzelka. V první vlně bude postaven 28kilometrový úsek, ve druhé pak zbylých zhruba 45 kilometrů. Dle ministerstva dopravy je v koncesním projektu na první část dálnice vyčíslena úspora nákladů oproti klasickému modelu bezmála 8,5 procenta. Po schválení koncesního projektu vládou vyhlásí ministerstvo dopravy zadávací řízení. „Kvalifikační část bude otevřena pro neomezený počet uchazečů, po vyhodnocení z nich budou vybráni čtyři, s nimiž se bude jednat dále,“ konstatuje Hanzelka. Dodává, že nyní se těžko odhaduje časový harmonogram. V optimální případě bude proces od vyhlášení k výběru koncesionáře trvat asi rok.
Ministerstvo připravuje materiál, jenž vyčíslí, na kolik by přišla výstavba dálnic klasickou metodou, tedy bez zapojení soukromého sektoru, a tyto údaje porovná se sumou, již bude mít stát k dispozici. Lze předpokládat, že mezi oběma údaji bude značná diference. „Velká část prezentace je hotova, v tuto chvíli čekáme ještě na nějaké doplňující informace týkající se situace v sousedních zemích,“ říká Hanzelka.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít