Koncern VW svolává prvních tisíc aut do servisů v Česku

16. května 2016, 11:55 - čtk
16. května 2016, 11:55

Koncern VW v pondělí rozeslal v rámci servisní akce kvůli emisní aféře pozvánky do servisů majitelům prvních zhruba 1000 vozů v Česku.

Další vlny budou následovat v řádu týdnů. Celkem se problém v tuzemsku týká přibližně 164.000 aut. V první vlně půjde o modely Volkswagen Amarok, Volkswagen Golf, Audi A4, A5 a Q5, a Seat Exeo s motory 2,0 TDI. V servisech jim bude aktualizován software řídicí jednotky.

Majitelé vozů jsou do servisů zváni dopisem rozesílaným Centrem služeb pro silniční dopravu, které disponuje jejich adresami. Celkem je majitelům těchto vozů v Česku k dispozici 232 autorizovaných servisů VW, Audi a Seat, které jsou ode dneška na zákrok připraveny. Škoda a její servisní síť se k akci připojí později.

Aktualizace softwaru do hodiny

„Další vlny očekáváme v řádu několika týdnů. Důvodem je skutečnost, že akce se týká více značek, různých trhů a modelů, různých motorových variant s různými převodovkami a provedení pro různé modelové roky. To vše znamená, že je nezbytné připravit několik stovek různých provedení softwaru, které jsou koordinovaně a postupně zpracovávány. Po schválení příslušnými homologačními úřady tak budou následovat další koncernové modely,“ uvedl mluvčí dovozce koncernových značek do ČR Jan Klíma.

V dopise zastoupení značky vyzývá majitele, aby se objednali v autorizovaném servisu. Bezplatný zákrok má trvat 30 až 60 minut. S sebou si mají vzít svolávací dopis a servisní plán pro nutné záznamy. Návštěvu mohou spojit s pravidelnou inspekční prohlídkou či jiným naplánovaným servisním úkonem. V Česku se akce bude týkat asi 58.000 vozů VW, Audi a Seat a přibližně 106.000 škodovek.

Přečtěte si, jaký bude mít Dieselgate vliv na zaměstnance VW

Dieselgate pocítí i zaměstnanci VW. Prémie jim klesnou o třetinu

Skandál vypukl loni v září, když americká Agentura pro životní prostředí obvinila VW, že jeho turbodieselové motory pod typovým označením EA 189 ve verzi Euro 5 jsou schopné obcházet homologační emisní měření. Řídicí jednotka rozpozná, když se vůz podrobuje emisnímu testu a přejde na ekologický režim, při kterém vůz produkuje výrazně nižší množství škodlivin.

Vozy s motorem typu EA 189 plnícím Euro 5 se už v Evropě neprodávají. Celkově jsou ale problematické motory namontovány v 11 milionech aut koncernu VW po celém světě, z toho je asi 1,2 milionu škodovek.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ocitli jste se v cizině bez peněz? Banka pomůže, ale ne zadarmo
4 důvody, proč odcházejí čeští lékaři do zahraničí? Jaké jsou platy lékařů a sester?
Právník se slevou anebo rovnou zdarma? Víme, kde ho sehnat
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
Auta
Zkušený řidič poráží autonomní řízení. Nesplete si igelitku…
Až se zima zeptá… Renault představil Duster vybavený pásy, který odolá i granátům
Jak číst značení pneumatik a co znamenají zkratky na boku pneumatiky
Volkswagen T-Roc používá techniku Golfu. Je to už čtvrté SUV od VW
Test motocyklu Moto Guzzi Audace Carbon: Uhlíkový svalovec
Technologie
SpaceX představuje vlastní skafandr. V tomhle se bude létat na ISS
Desky pro procesory Intel Coffee Lake se začaly objevovat, unikl seznam prvních modelů
Vylepšený NaSvah.cz vám poradí, kde si zalyžovat i v létě
Samsung představil Galaxy Note8. Posouvá laťku technické vyspělosti, ale i ceny
Konsolidujte těžbu! Asus vyrobil pro kryptokopy monstrózní desku s 19 sloty PCI Express
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít