Komunikujte se zákazníky efektivněji

19. prosince 2005, 00:00 - MILAN BEHENSKÝ
19. prosince 2005, 00:00

BAREVNÝ TISK Jednou z oblastí, kde mohou obchodní společnosti získat konkurenční výhodu, je využívání tisku variabilních dat pro transakční a propagační dokumenty. Nejde pouze o zvýšení příjmů, ale také o vyšší provozní produktivitu.

BAREVNÝ TISK Jednou z oblastí, kde mohou obchodní společnosti získat konkurenční výhodu, je využívání tisku variabilních dat pro transakční a propagační dokumenty. Nejde pouze o zvýšení příjmů, ale také o vyšší provozní produktivitu. Softwarové služby v kombinaci se špičkovými technologiemi přinášejí firmám vyšší produktivitu, efektivnější komunikace s klienty, a tím nižší náklady. Podnikatelé musí velmi dobře pracovat s databázemi klientů a mít zajištěnu především provázanost jednotlivých dat. Firmy mají za úkol efektivněji zpracovávat a využívat podrobné informace o zákaznících a mít po ruce vždy přesně ta data, která jsou zapotřebí. Technologie přetvářejí způsob, jakým firmy komunikují s klienty. I proto se společnost Canon, která je významným dodavatelem tiskového hardwaru, postupně zaměřuje na posílení nabídky služeb. VÝHODY PRO ZÁKAZNÍKA

Každý zákazník oceňuje individuální přístup. Komunikace prostřednictvím personalizovaných oznámení a dopisů vede k větší věrnosti zákazníků. Informace lze personalizovat a upravovat nejrůznějšími způsoby. Od prostého přání k narozeninám, přes zasíláním dopisů v rodném jazyce zákazníka, vložení fotografie klientova osobního finančního poradce až po graficky zajímavé nabídky. Personalizovat však lze nejen transakční dokumenty, ale také nejrůznější propagační materiály tak, aby bylo dosaženo maximální odezvy. Pokud si například zákazník bere u banky krátkodobou půjčku na dovolenou, lze těchto dat využít k zaslání dalších materiálů (například nabídky cestovního pojištění).

Dobře navržené a přehledné dokumenty se srozumitelnými a aktuálními informacemi zvyšují informovanost zákazníka, snižují množství jeho dotazů a tedy i administrativní náklady. Takové dokumenty také mohou zvýšit zákazníkův zájem o jednotlivé produkty a služby i celkově vylepšit image společnosti. Řešení pro využití variabilních dat mohou také vytvářet smíšené dokumenty, kdy jsou propagační informace umístěny na transakční dokument - například na bankovní výpis. To je obzvláště výhodné pro organizace usilující o snížení nákladů: různé informace jsou umístěny na jeden dokument, takže se snižuje spotřeba papíru a klesají výdaje na poštovné.

K tomu všemu je třeba podotknout, že personalizace je samozřejmě výborná věc, avšak pro dosažení maximálního účinku je třeba tisknout barevně.

OBCHODNÍ VÝHODY

Z řešení pro využívání proměnných informací však neprofitují pouze zákazníci. Podnikatelé mohou jejich prostřednictvím spravovat komunikaci se zákazníkem mnohem efektivněji a tak, že jsou každému jednotlivci doručovány pouze relevantní informace tím nejvhodnějším způsobem a navíc rychle a snadno. Ukládání transakčních a propagačních dokumentů do archivu založeného na webu zjednodušuje procesy služeb zákazníkům. Díky tomu mají všechny zúčastněné strany - od manažera po operátora callcentra - přístup ke stejným informacím, které byly zaslány zákazníkovi. Konsolidace různorodých informací do jediné oblasti a jejich zpřístupnění jednotlivým oddělením znamená, že každý má přesné a aktuální informace o zákazníkovi a je tedy schopen poskytovat kvalitní služby, aplikovat křížový prodej (cross-selling) a využívat tržních příležitostí.

Podniky mohou stanovit pravidla pro dokumenty s variabilními daty, takže například každý klient s určitým směrovacím číslem obdrží informace o lokální speciální nabídce. Zákazníkům s určitou výší obratu na účtu zase může být doručena osobní zpráva. Z jednoho zdroje dat lze také vytvářet více dokumentů v různých formátech, takže informace mohou být odeslány na různé tiskárny, využity jako zpráva elektronické pošty nebo mohou být umístěny na web. Automatické dokončovací a kompletační technologie eliminují ruční třídění a umožňují rychlejší a přesnější tvorbu dopisů pro direct mail. Výstup je pak řízen mnohem efektivněji a veškeré nepřesnosti mohou být ve specifických dopisech okamžitě opraveny, takže je významně redukován odpad. Není třeba vyřazovat celou dávku dopisů, což by vedlo k likvidaci třeba i tisíců dokumentů.

SNAHA O UDRŽENÍ STÁLÝCH KLIENTŮ V silném konkurenčním prostředí proto musí direct mail reflektovat změny, jako je změna značky, barevného schématu, návrhu a prohlášení. Datová řešení musí umožňovat opravu a vytváření dokumentů bez nutnosti přeprogramování aplikací. Jen taková řešení vedou k úsporám nákladů a zkrácení doby na přípravu. Statické části dokumentů lze ukládat přímo v tiskárně místo na síťovém serveru, takže po síti jsou přepravovány jen variabilní informace. To snižuje zatížení sítě, umožňuje rychlejší tisk a zvyšuje celkovou produkční efektivitu. Tato skutečnost vyvrací častý mylný názor, že využívání variabilních dat prodlužuje a komplikuje tisk. Digitální tisk také umožňuje produkci špičkových personalizovaných dokumentů bez nutnosti použití předtištěných médií, což snižuje náklady na skladování. Nehrozí také nebezpečí zastarání předtištěných médií a tvorby nových. Poskytuje-li firma zákazníkovi na míru vytvořený materiál, dává mu tím najevo svůj zájem. Demonstruje tím svou snahu nejen zákazníka získat, ale také si jej jako zákazníka udržet. Z dlouhodobé perspektivy to znamená zvýšení návratnosti investic a věrnosti zákazníků. Vezmeme-li v úvahu všechny tyto faktory, pak je využití řešení s variabilními daty omezeno pouze naší představivostí a vynalézavostí. BAREVNÝ TISK**

Nástup barevného digitálního tisku znamená, že podniky mohou produkovat personalizované, vysoce kvalitní dokumenty. Například finanční zprávy, obchodní nabídky či informace o účtech v krátkém časovém úseku. Takové dokumenty jsou přehledné a poutavé, takže si je klient přečte a zapamatuje, místo aby je bez povšimnutí zahodil. 

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče