Komu ujede rychlík se zážitky

17. března 2008, 00:00 - Eva Marzini
17. března 2008, 00:00

Předražené zážitky se neprodávají. A kdo neprodává, zkrachuje.

Do kolonky o vyplněných dírách na trhu byla vepsána poznámka – obchod se zážitky – zaplněno. Tak, jak to v podnikání bývá, i v tomto obchodu konkurence dlouho nespala. Stačilo, aby uběhly dva roky a ke dvěma sólo kaprům – firmě Allegria a Den jak sen – se přidaly další, a rázem je obchodníků na trhu dvacet. Rychlík se zážitky je tedy již rozjetý a každý, kdo se chystá naskočit, riskuje, že si zlomí vaz. Nováčci v byznysu musejí vynaložit daleko větší úsilí a čeká je i desetinásobně vyšší investice. Dříve by si vystačili se startovným ve výši sto tisíc, dnes jim nemusí stačit ani milion. Konkurence nespí, zvýšila laťku a investuje například i do prodejních stánků.

Nejvíce na soutěživém prostředí profitují zákazníci. Ti nutí obchodníky, aby zároveň zvedali laťku úrovně poskytovaných služeb. Kdo se nechová slušně, nebo má problémy s dotažením objednávek do konce, jde z kola ven. Klienti se stali i vybíravými – vyžadují širokou nabídku zážitků, doplňovanou o novinky. Kdo nechce za poptávkou ztratit krok, potřebuje v prvé řadě dobré vztahy s dodavateli. A to je bolavé místo, na kterém mohou někteří zkrachovat.

Bankrot může hrozit i kvůli nedotáhnutým dohodám. Že se konkurence objeví tak rychle, nepočítal žádný z obchodníků. Podcenili i fakt, že konkurenty se jim mohou stát také sami provozovatelé. Nejviditelněji se to projevuje na cenách. O jejich výši zapomněli obchodníci vyjednávat od začátku. Ukazuje se, že navyšovat je se nevyplácí. Předražené zážitky se totiž neprodávají. A kdo neprodává, zkrachuje. Ve hře zůstane ten, kdo si provozovatele získá a nabídne jim něco navíc.

Nejsilnějším argumentem obchodníků jsou hlavně pravidelné objednávky. Ale těch mají provozovatelé zatím dost vlastních. Jakou přidanou hodnotu jim mohou obchodníci ještě nabídnout?

V rozjetém rychlíku si nejlepší místa pojistí jen ti, kteří si uvědomují, že do centra pozornosti musejí stavět pěstování vztahů s dodavateli a zvyšování úrovně služeb ku prospěchu zákazníků. Každý, kdo jednou zkusil podnikat, ví, že pokud je vlak rozjetý, nestaví. Ten, kdo jednou vystoupí, podruhé správný rychlík nechytne.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny volání v České republice, Německu, Polsku a u dalších sousedů
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Auta
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta…
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Technologie
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Seagate se vrací na trh běžných SSD, s diskem Nytro 141 pro PC, NAS a levné servery
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít