Komfortní, když nesedíte vzadu

17. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
17. ledna 2005, 00:00

TEST - AUDI A 4 Teprve nedávno se v Česku začalo prodávat vylepšené Audi A4, typický vůz pro střední podnikatele a manažery. Profit minulý týden otestoval jednu z jeho úsporných naftových verzí.

TEST - AUDI A 4 Teprve nedávno se v Česku začalo prodávat vylepšené Audi A4, typický vůz pro střední podnikatele a manažery. Profit minulý týden otestoval jednu z jeho úsporných naftových verzí. Nová čtyřdveřová limuzína se prvně ukázala na podzim, hodně připomíná většího sourozence A6. Její nejlevnější verze vyjde na 825 tisíc korun. Přídi dominuje agresivní jednodílná maska chladiče, která je typická pro všechny audi nových řad. Zadním partiím dominují horizontální linie, navazující na robustní boky stroje. Osobitě pojatá jsou také dvoudílná koncová světla, zasahující poměrně hluboko do boků karoserie. Zcela nově řešený je i interiér. Charakteristickým prvkem je například volant nové generace, jehož střední část, kryjící airbag, evokuje tvar jednodílné masky chladiče. Všechny verze nové řady A4 mají interiér přizdobený řadou dekorativních prvků z leštěného hliníku - kryje například dveřní prahy. Zákazníci mohou volit ze tří druhů textilního čalounění, v nabídce jsou idva druhy luxusního koženého čalounění. Kolik je v autě místa? Přední sedadla i kufr ho nabízejí nespočet. Zavazadlový prostor má základní objem 460 litrů, tedy skoro jako Škoda Octavia. Horší je to s místem pro nohy cestujících na zadních sedadlech, což je věc, kterou lidé vytýkají Audi A4 už léta. Nepříliš pohodlná jsou také ostře skloněná opěradla zadních sedadel. Pochvalu zato zaslouží testovaný dvoulitr TDI (v základu za 920 tisíc), který jsme prohnali po dálnicích i běžných silnicích. P ři maximálním výkonu 103 kilowattů dokáže jet až 212 kilometrů v hodině, na dálnici přitom nepožírá více než 7,5 litru nafty na sto kilometrů jízdy. Na běžné silnici pak jeho spotřeba nepřekračuje šest litrů. Na závěr k výbavě. Standard obsahuje mimo jiné aktivní opěrky u předních sedadel, dvoustupňové čelní airbagy, boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy. Všechny verze mají rovněž elektricky ovládaná přední i zadní okna, zpětná zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání. N a přání si může zájemce o nové Audi A4 objednat také například adaptivní světlomety s technologií xenon plus, stěrače s dešťovým senzorem, systém samočinné aktivace světel nebo audiosystém BOSE. * JAK SE SEDÍ VZADU**

Kdo chce pohodlí i vzadu, musí si koupit větší A6. Opěradla zadních sedadel jsou u A4 skloněna v hodně ostrém úhlu, takže se na nich dají při delších jízdách jen obtížně protáhnout záda či dokonce spát.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče