Komfortní, když nesedíte vzadu

17. ledna 2005, 00:00 - ERICH HANDL
17. ledna 2005, 00:00

TEST - AUDI A 4 Teprve nedávno se v Česku začalo prodávat vylepšené Audi A4, typický vůz pro střední podnikatele a manažery. Profit minulý týden otestoval jednu z jeho úsporných naftových verzí.

TEST - AUDI A 4 Teprve nedávno se v Česku začalo prodávat vylepšené Audi A4, typický vůz pro střední podnikatele a manažery. Profit minulý týden otestoval jednu z jeho úsporných naftových verzí. Nová čtyřdveřová limuzína se prvně ukázala na podzim, hodně připomíná většího sourozence A6. Její nejlevnější verze vyjde na 825 tisíc korun. Přídi dominuje agresivní jednodílná maska chladiče, která je typická pro všechny audi nových řad. Zadním partiím dominují horizontální linie, navazující na robustní boky stroje. Osobitě pojatá jsou také dvoudílná koncová světla, zasahující poměrně hluboko do boků karoserie. Zcela nově řešený je i interiér. Charakteristickým prvkem je například volant nové generace, jehož střední část, kryjící airbag, evokuje tvar jednodílné masky chladiče. Všechny verze nové řady A4 mají interiér přizdobený řadou dekorativních prvků z leštěného hliníku - kryje například dveřní prahy. Zákazníci mohou volit ze tří druhů textilního čalounění, v nabídce jsou idva druhy luxusního koženého čalounění. Kolik je v autě místa? Přední sedadla i kufr ho nabízejí nespočet. Zavazadlový prostor má základní objem 460 litrů, tedy skoro jako Škoda Octavia. Horší je to s místem pro nohy cestujících na zadních sedadlech, což je věc, kterou lidé vytýkají Audi A4 už léta. Nepříliš pohodlná jsou také ostře skloněná opěradla zadních sedadel. Pochvalu zato zaslouží testovaný dvoulitr TDI (v základu za 920 tisíc), který jsme prohnali po dálnicích i běžných silnicích. P ři maximálním výkonu 103 kilowattů dokáže jet až 212 kilometrů v hodině, na dálnici přitom nepožírá více než 7,5 litru nafty na sto kilometrů jízdy. Na běžné silnici pak jeho spotřeba nepřekračuje šest litrů. Na závěr k výbavě. Standard obsahuje mimo jiné aktivní opěrky u předních sedadel, dvoustupňové čelní airbagy, boční airbagy vpředu a průběžné hlavové airbagy. Všechny verze mají rovněž elektricky ovládaná přední i zadní okna, zpětná zrcátka nebo dálkově ovládané centrální zamykání. N a přání si může zájemce o nové Audi A4 objednat také například adaptivní světlomety s technologií xenon plus, stěrače s dešťovým senzorem, systém samočinné aktivace světel nebo audiosystém BOSE. * JAK SE SEDÍ VZADU**

Kdo chce pohodlí i vzadu, musí si koupit větší A6. Opěradla zadních sedadel jsou u A4 skloněna v hodně ostrém úhlu, takže se na nich dají při delších jízdách jen obtížně protáhnout záda či dokonce spát.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Razer Atheris je bezdrátová myš s údajně nejdelší výdrží na světě
Co čeká Radeony: GPU Navi má prý zvláštní jednotky pro AI, vynořil se další čip Vega
Google spustil nový webový chat. Nic neumí a bez mobilu stejně nefunguje
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít