Komfortní, ale trochu drahý

19. února 2007, 00:00 - ERICH HANDL
19. února 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - VW MULTIVANPouhého půl roku poté, co v roce 1949 předali vítězní Britové správu nad dolnosaským podnikem Volkswagen, se začala ve Wolfsburgu vyrábět dodávka Transporter. Model slouží dodnes. V Profitu jsme minulý týden otestovali její variantu pro přepravu osob.

VYZKOUŠELI JSME - VW MULTIVAN Pouhého půl roku poté, co v roce 1949 předali vítězní Britové správu nad dolnosaským podnikem Volkswagen, se začala ve Wolfsburgu vyrábět dodávka Transporter. Model slouží dodnes. V Profitu jsme minulý týden otestovali její variantu pro přepravu osob.

Od 8. března 1950, kdy začala jeho sériová výroba, našel VW Transporter vyžití například jako hasičské, policejní, poštovní vozidlo a později i jako kempinkový vůz. Díky víceúčelovosti zaznamenal nejen v Německu rychle rostoucí poptávku. I nyní jezdí v Česku tisícovky Transporterů. Profit měl minulý týden k dispozici nejnovější osobní verzi Multivan, která uveze až osm lidí. Jaká je a k čemu se hodí?

Koncepce poslední generace vozidla je v podstatě klasikou se zesílenou podlahovou plošinou a samonosnou skříňovou karoserií. Naše skříň měla čtyři dveře - přední, postranní posuvné, a zadní byly výklopné vzhůru. Motor byl uložen vpředu a poháněl prostřednictvím systému 4Motion kola obou náprav. V kabině bylo v naší verzi sedm sedadel v rozmístění 2-2-3.

Vůz je určen k osobní přepravě, takže začněme dojmy z interiéru. Ať jsme si sedli kamkoli, měli jsme dostatek místa pro nohy i pro hlavu. Auto je dlouhé a vysoké, třímetrový rozvor multivanu umožňuje bezproblémové natažení lýtek. Mezi dvojicí prostředních sedadel bylo možné procházet, takže vůz připomínal skutečný autobus. Výška vozu ale může přinést problémy v krytých garážích, na jednom z takových pražských parkovišť jsme téměř dřeli střechou o podhledy.

A co samotná jízda? Ocenili jsme dobré odhlučnění motoru, silný diesel je v kabině slyšet až při rychlé jízdě. Přeplňovaný naftový pětiválec spojený s šestistupňovou převodovkou musíte trochu roztočit. Po sešlápnutí plynu se chvíli nic neděje, ale pak turbo nažene do válců směs a stroj dokáže být z nuly na sto kilometrech za 12,5 sekundy. Napomáhá tomu systém trvalého pohonu 4×4, který Volkswagen používá i u jiných modelů. Klíčovým prvkem je spojka Haldex, která je instalována na zadní nápravě. Zaručuje jízdní stabilitu a jednodušší zvládání jízdy na povrchu s rozdílnou přilnavostí. Výsledek testu: VW Multivan s pohonem všech kol je zajímavým spojením užitkové dodávky a terénního vozu s pohonem všech kol. Ten umožňuje nejen jízdu na ledě, v blátě a ve sněhu, ale i větší trakční výkon při tažení přívěsů a vyšší stoupavost.

Sedmimístný stroj je tak pohodlným mikrobusem jak pro rozvážku řemeslníků, tak pro odvoz hotelových hostů na letiště. Už v základní výbavě je nabit elektronikou, jeho minusem je ale cena. Se sériovou výbavou se prodává za 887 641 korun bez DPH, s lepší výbavou (je nutné připlatit například za rádio) se přehoupne přes milion korun. To je pro rozvážku dělníků na stavbu trochu drahá záležitost - na trhu se najdou levnější, i když méně komfortní mikrobusy.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Multivan je zařazen v kategorii N1, umožnuje tedy automaticky odpočet DPH bez nutnosti montovat přepážku. Je to komfortní mikrobus pro přepravu osob. Vzhledem k vysoké ceně jej ale spíše než řemeslníci využijí hoteliéři nebo taxikářské služby, které kladou důraz na komfort přepravy klientů. TECHNICKÉ ÚDAJE**

model  VW Multivan 2,5 TDI 4 Motion

typ vozu  čtyřdveřová dodávka

motor  naftový pětiválec

objem válců  2,5 litru

max. výkon  128 kilowattů

max. rychlost  188 km/hod

zrychlení  0-100 12,5 sekundy

spotřeba  9 l/100 km

nákladový prostor  450 litrů

cena (základ)  887 641 Kč bez DPH

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Ken Block opět divočí s Fiestou, tentokrát v terénu
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Technologie
Procesory Coffee Lake pro desktop přijdou na trh v říjnu, signalizuje Intel
Virtuální realita je dostupnější. HTC Vive zlevňuje o 7000 Kč
Otázky a odpovědi: Jak vybrat pneumatiky na auto?
Google prý po dvou letech uvede další vlastní počítač
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít