Komerční banka je letošní Firemní bankou roku

17. června 2009, 00:00 - bre
17. června 2009, 00:00

Finanční ředitelé nejvýznamnějších firem v České republice již po páté vybírali banku s nejlepšími produkty pro firemní klientelu. Za Komerční bankou se umístila Česká spořitelna a jen v těsném závěsu skončila ČSOB.

Autor: Martin Siebert

Titul MasterCard Firemní banka roku se uděluje letos již pátým rokem a řadí se k nejprestižnějším titulům na českém bankovním trhu. „Český bankovní trh se neustále dynamicky rozvíjí. Banky velmi často pružně reagují na ekonomickou situaci a přicházejí s novými nabídkami pro své klienty. Jak jsme zjistili, je pro mnohé společnosti obtížné orientovat se v nabídce bankovních produktů. Ocenění MasterCard Firemní banka roku je objektivním vodítkem, jak se na trhu zorientovat,“ uvedl Pavel Javorský, ředitel kanceláře MasterCard Europe pro Českou republiku a Slovensko.

„Jsme vedoucí korporátní bankou na českém trhu. Naším cílem je být dlouhodobými spolehlivými partnery našich firemních klientů a poskytovat jim komplexní nabídku produktů a služeb na vysoké profesionální úrovni. Letošní ocenění Firemní banka roku nás proto velmi těší a zároveň i zavazuje,“ ocenil prvenství Jan Juchelka, člen představenstva a výkonný ředitel pro korporátní bankovnictví Komerční banky.

Současně s hodnocením služeb jednotlivých bank mezi finančními řediteli, byl realizován průzkum o využívání firemních bankovních produktů. Z výsledků jednoznačně vyplynulo, že většina firem (80 %) upřednostňuje služby více bank. Pouhých 20 % dává přednost službám od 1 - 2 bankovních institucí. Téměř třetina dotázaných (32 %) uvedla, že využívá služeb od 5 a více bank, snaží se tak optimálně využívat nabízených produktů. Další z důvodů, proč firmy využívají, služby více bank je snaha rozprostřít finanční prostředky, tak aby se snížila možná rizika.

„Všechny námi oslovené firmy uvedly, že používají běžný účet (100 %) jako základ firemního bankovnictví. Druhý nejčastěji využívaný firemní produkt je mezinárodní platební styk (89 %), kde ale finanční ředitelé spatřují problém ve vysokých poplatcích za převod mezi jednotlivými bankami. Na pomyslném třetím místě jsou firemní platební karty (87 %). Častým impulsem pro jejich pořízení bývají služební cesty, ale také bezpečnost, pohodlí a snadná kontrola výdejů,“ zhodnotil Pavel Javorský a dále dodává, „důležitými bankovními produkty je také bankovní garance, kontokorentní, investiční a provozní úvěr.“

Jak firmy hodnotí nabídku bank velkým firmám ve srovnání s loňským rokem? Většina dotázaných uvedla, že kvalita služeb je stejná jako v roce 2008. Zlepšení bank by podle finančních ředitelů mohlo být v oblasti osobních bankéřů. Velkým společnostem chybí odborník, který by znal klienta dlouhodobě a měl k němu osobní přístup.

Oproti minulým průzkumům vzrostl také počet nespokojených odpovědí, 18 % dotázaných hodnotí nabízené služby jako spíše či výrazně horší (oproti 2 % v roce 2008). Zajímavé je, že ještě v minulém roce hodnotily společnosti nabízené služby jako spíše lepší (59 %). Toto tzv.“ochlazení vztahů“ je podle finančních ředitelů zapříčiněno opatrností bank a nervozitou na trhu. Téměř polovina uvedla (44 %), že zaznamenala negativní přístup bank v souvislosti s ekonomickou krizí, stejné procento uvedlo, že nic takového nepocítili. Hlavní změna, kterou firmy pocítily je zhoršení podmínek financování, banky zvýšili úrokové sazby a veškeré marže banky a celkově zpřísnili schvalování úvěrů.

Motivem pro pořízení firemních bankovních karet je administrativní průhlednost, bezpečnost a úspora nákladů, které vznikají pohybem hotovosti. Na služební cestu využívají platební karty především zaměstnanci s vyšší pozicí. Nabídky bank v oblasti firemních karet považuje většina českých firem za dostačující (60,5 %), tento trend se oproti minulým letům příliš nemění. Klientům chybí pravidelné poskytování informací, lepší vyřizování reklamací a on-line výpisy z účtu.

VÝSLEDKY POSLEDNÍCH DVOU ROČNÍKŮ OCENĚNÍ MASTERCARD FIREMNÍ BANKA ROKU:

2009

2008

1. místo: Komerční banka

1. místo: ČSOB

2. místo: Česká spořitelna

2. místo: Komerční banka

3. místo: ČSOB

3. místo: Citibank

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Auta
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon…
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Technologie
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít