Kombík s neposednými dveřmi - Peugeot 407 SW

13. prosince 2004, 00:00 - ERICH HANDL
13. prosince 2004, 00:00

TEST Mezi vozy s možností odpočtu DPH se nedávno zařadil Peugeot 407 SW. Týdeník Profit kombík, který lze využít k podnikání, minulý týden otestoval. Hospodářství roste, a tak jdou navzdory celkovým poklesům prodejů aut stále více na dračku užitkové vozy. Dovozci se proto snaží přestavět běžná auta na podnikatelské stroje.

TEST Mezi vozy s možností odpočtu DPH se nedávno zařadil Peugeot 407 SW. Týdeník Profit kombík, který lze využít k podnikání, minulý týden otestoval. Hospodářství roste, a tak jdou navzdory celkovým poklesům prodejů aut stále více na dračku užitkové vozy. Dovozci se proto snaží přestavět běžná auta na podnikatelské stroje. Jeden z posledních pokusů udělal Peugeot, když homologoval kombík v takzvané kategorii N1. To znamená, že majitel si u něj může odpočíst DPH, pokud splní dvě podmínky. Nechá si namontovat přepážku, která ho přijde na 19 000 korun včetně DPH. Zařazení do kategorie vyžaduje kromě přepážky i nalepení tmavé ochranné fólie na zadní boční okna nákladového prostoru. Celkově tak nejlevnější verze vyjde na 718 tisíc korun. My jsme měli pod kapotou naftový dvoulitr HDI, za který je nutno připlatit dalších 200 tisíc korun. Jaké má dynamicky vypadající kombík s prosklenou střechou vlastnosti? Celková délka vozidla dosahuje 4,763 metru, oproti verzi 407 sedan byl o 87 milimetrů prodloužen zadní převis. Projevuje se to ve snadnějším přístupu do zavazadlového prostoru. Ten si vyžádal důležité konstrukční úpravy: významné snížení prahu, velké vykrojení horní části pátých dveří, speciálně řešené zadní sloupky. Celková výška vozu je 1,486 metru, dodatečných 41 milimetrů oproti výšce sedanu připadá na nový tvar střechy a podélné střešní nosiče. Ty jsou praktickým doplňkem k příležitostné přepravě zavazadel nebo vybavení pro zimní sporty. Podnikatele ale zajímá především zavazadlový prostor. Jeho víko a zadní okno se otvírají nezávisle na sobě, podle okamžité potřeby využití. To přináší ale občas problémy. Řidič totiž neví, jestli otevřel okno, nebo celé dveře. Prostor určený k přepravě zavazadel je součástí kabiny vozu a tvoří spolu s částí pro cestující jednotný celek. V základní konfiguraci má objem 448 dm 3 , spolu s dalšími dvěma oddělenými, uzavřenými úložnými schránkami o objemu 9 a 12 dm 3 se na užitné kvalitě zavazadlového prostoru podílí jeho pravidelný tvar s rovnými stěnami, vnitřní šířka ve všech místech je minimálně 1100 milimetrů. Lze v něm tedy převážet například objemnější pračky, ledničky nebo i stavební materiál. Práh zavazadlového prostoru je chráněn pásem z nerez oceli, podlaha zavazadelníku je pokryta silným kobercem s vyvýšenými okraji a čtyřmi drážkami, které umožňují snadný posun předmětů a zavazadel po celé délce podlahy. K podlaze kufru je možné za pomoci čtyř ok uchytit síť k upevnění zavazadel a většina verzí je i v tomto prostoru vybavena 12voltovou zásuvkou. Na konec ještě k motoru. N aftový dvoulitr HDI je nejdražší ze všech devíti agregátů, které jsou pro auto k dispozici. Odvděčí se ale slušným výkonem sta kilowattů, který zaručuje maximální rychlost 203 kilometry v hodině. Testovaná spotřeba odpovídala i v zimním počasí výrobcem udávaným šesti litrům na sto kilometrů jízdy. TAJUPLNÉ DVEŘE

Nešťastně řešené je otevírání zadních dveří kombíku. Stisknutím tlačítka na elektronickém ovladači se otevře jen okno, dveře potom ze záhadných důvodů nejdou odklopit. V průběhu testu jsme se tak domnívali, že jsou zaseklé. Ale nebyly, jen se nesměly z nepochopitelných důvodů odemykat tlačítkem se znakem zavazadlového prostoru.

PEUGEOT 407 SW

Typ vozu: pětimístný kombík

Objem válců: 1997 cm 3

Maximální výkon: 100 kW

Zrychlení 0-100km/h: 11 sekund

Spotřeba: 6 l/100 km

Cena (základ): 899 000 korun

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče