Kombík s levným ručením

12. února 2007, 00:00 - ERICH HANDL
12. února 2007, 00:00

VYZKOUŠELI JSME – OPEL ASTRA CARAVANOpel přišel na trh se zajímavým motorem. Naftovou třináctistovkou CDTI, která má poměrně vysoký výkon a přitom levné povinné ručení. A nebojí se jej dát ani do kombíku, Profit motor vyzkoušel v Astře Caravan.

VYZKOUŠELI JSME – OPEL ASTRA CARAVAN Opel přišel na trh se zajímavým motorem. Naftovou třináctistovkou CDTI, která má poměrně vysoký výkon a přitom levné povinné ručení. A nebojí se jej dát ani do kombíku, Profit motor vyzkoušel v Astře Caravan. ||
Nový diesel má stejné povinné ručení jako Škoda Favorit a přitom nabízí výkon 66 kilowattů, tedy o 21 kilowattů víc. Utáhne těžký kombík? Prověřili jsme ho v Astře Caravan, tedy kombi střední třídy, které se s tímto motorem prodává od 467 900 korun. Při testování jsme si pochopitelně příliš neužili rychlých rozjezdů. Vůz je z nuly na sto kilometrech v hodině až za 14,1 sekundy. Když se ale roztočí, umí jet rychlostí 172 kilometrů v hodině. Na dálnici přitom byla užitečná šestistupňová převodovka, kterou bylo naše auto vybaveno. Agregát byl v testu hodně spořivý, nevzal si ani pět litrů nafty na sto kilometrů jízdy. Lze ho tedy doporučit zájemcům o úsporné ježdění, ovšem s tím, že stejně výkonná čtyřválcová benzinová čtrnáctistovka přijde o 70 tisíc korun levněji. Takže naftová „třináctka“ se vyplatí jen těm, kdo ujedou mnoho desítek tisíc kilometrů ročně. Astra Caravan existuje i ve verzi N1, takže s odpočtem DPH není problém. K převážení větších nákladů se ale nehodí, základní objem jejího kufru činí 500 litrů, tedy méně než má krátká Škoda Octavia. Prostor lze nicméně zvětšit sklopením sedadel na 1590 litrů. Do vozu se díky nízké hraně dobře nakládá, podnikatelům se určitě vyplatí investice do paketu Cosmo plus, který zahrnuje možnost dělení zadních opěradel do tří částí. Nic to ale nemění na skutečnosti, že rozvor 2703 mm byl evidentně využit spíše pro pohodlí cestujících než pro objem nákladu. Astra Caravan s malým dieselem tedy bude lákat ty, kteří hledají úsporný vůz pro časté jízdy s rodinou, dobře využitelný pro příležitostné podnikání.
JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Opel Astra Caravan nabízí odpočet DPH, naftovou verzi zdobí spořivost a levné povinné ručení. Při testu nám na ujetí 1000 kilometrů stačila jedna nádrž. Vznětová 1,3 je ale o 70 tisíc dražší než benzinová verze. TECHNICKÉ ÚDAJE**

model vozu Opel Astra Caravan 1.3.CDTI DTH

typ vozu pětidveřový kombík

motor naftový čtyřválec

objem válců 1,3 litru

max. výkon 66 kW

max. rychlost 172 km/hod

zrychlení 0-100 14,1 sekundy

spotřeba 4,8 l/100 km

kufr 500 litrů

cena (základ) 467 900 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče