Kombík pro volný čas i podnikání

02. března 2009, 00:00 - Erich Handl
02. března 2009, 00:00

Nejúspěšnější vůz vyšší střední třídy, Škodu Superb, poškozuje v očích podnikatelů fakt, že nemá verzi kombi. Na to sázejí Francouzi, kteří ke krátkému Peugeotu 407 začali prodávat i nové kombi s označením SW.

Historie čtyřkové řady Peugeotu spadá až do roku 1931, kdy se poprvé objevil model 401. V průběhu desetiletí vystoupala čísla až na 407. Poslední verze sedanu se vyskytla na evropském trhu ve druhé polovině loňského roku, za ní následuje kombík. Oproti předchůdci neslibuje velké změny, inovace spočívá v detailech a hlavně ve vylepšení jízdních vlastností. Redakce Profitu vyzkoušela kombi s naftovým turbodieselem 2,2 HDI pod kapotou. Karoserie našeho auta se skutečně od předchozí generace mnoho nelišila. Přední masce zůstal agresivní výraz, otvor sání má trochu jiné provedení. Tuto „žraločí tlamu“ teď zdobí mírně zaoblená mřížka z podélných a svislých chromovaných lišt. Nová koncová světla mají ve dne i v noci originální vzhled. Zadní nárazník je zaoblenější, a stejně jako u sedanu ohraničuje práh zavazadlového prostoru s ochrannou lištou.

Nebe nad hlavou

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Peugeot 407 SW má verzi N1, odpočet DPH je možný. Je kombinací praktického vozu do firmy s autem pro aktivní využití volného času. Zdobí ho hlavně panoramatická střecha a řada důvtipných funkcí.

Vnitřek kombíku nás lákal na francouzský flér a komfort. Vizuální kvalitu interiéru umocňovaly chromované ovladače klimatizace, rádia či telematického systému. Na eleganci se podílela také sedadla s novými typy látkového čalounění.

Hlavní devizou kabiny je ale prosklená střecha. Prosvětlení se u 407 SW stává životním stylem – rozměrná panoramatická střecha se zatmaveným vrstveným sklem zasahuje až nad zadní sedadla a je opatřena sluneční clonou s elektrickým sekvenčním ovládáním. Střední panel palubní desky má šmrnc, ale orientace ve spoustě ovladačů je podle našeho názoru složitá.

Užitečná dodávka

TECHNICKÉ ÚDAJE

  • *model - Peugeot 407 SW 2,2 HDI typ vozu - kombík motor - naftový čtyřválec objem válců - 2,2 litru max. výkon - 125 kilowattů max. rychlost - 221 km/hod zrychlení 0-100 - 9 sekund spotřeba - 6,2 l/100 km kufr - 489 litrů cena (základ)** - 866 900 Kč vč. DPH

Pochválit ale musíme kufr. Je velký a nemá žádnou hranu, takže manipulace se zavazadly byla snadná. Zadní okno se otevírá nezávisle na víku zavazadlového prostoru, jehož prostor je dobře využitelný. Opěradla zadních sedadel lze sklopit skoro až do rovné plochy, takže z auta je možné udělat malou dodávku. Uveze takto až 1654 litrů nákladu. Náš turbodiesel šlapal jako hodinky a měl solidní dynamiku. Nezdála se nám ale spotřeba, palubní počítač ukazoval při cestě z Prahy do Krkonoš a zpět 8,3 litrů na sto kilometrů, což by podle údajů výrobce mělo odpovídat městskému režimu. Řazení bylo na francouzské auto přesné, jízda měkká, ale jistá.

Nový Peugeot 407 SW se ukázal v našem testu jako zajímavá kombinace praktického vozu s komfortním autem pro reprezentaci. V nejvyšší výbavě si totiž může podnikatel do vozu navolit spoustu dalších prvků. Patří k nim například světlé provedení interiéru Ivoire, široká nabídka audio systémů, navigace GPS nebo až devět airbagů včetně kolenního u řidiče.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče