Kolínský minivůz už jede i na naftu

30. ledna 2006, 00:00 - (eha)
30. ledna 2006, 00:00

CITROEN C1 Do prodejů přichází dieselový Citroen C1, který se vyrábí v kolínské TPCA. Model je k mání od 302 900 korun.

foto: Citroen

CITROEN C1 Do prodejů přichází dieselový Citroen C1, který se vyrábí v kolínské TPCA. Model je k mání od 302 900 korun.

Modelovou řadu Citroen C1 z produkce kolínské automobilky TPCA obohohatil dieselový motor. Agregát, který dodává koncern PSA Peugeot Citroen, je spojený s manuální převodovkou. Stroj vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozidlech značky Citroen: C2, C3 a C3 Pluriel. Byl však přizpůsoben hmotnosti a charakteru vozidla C1: dosahuje nejvyššího výkonu 40 kW (55 koní).

Díky pružnému točivému momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách motoru, lze vůz C1 příjemné řídit zejména ve městě, kde se vozidlo často zastavuje a rozjíždí. Naftový agregát je ideální pro intenzivní městské používání také pro svoji spotřebu: průměrné čtyři litry na sto kilometrů jízdy.

CO JE VE VÝBAVĚ Jaká je výbava naftové céjedničky? Zahrnuje v sérii dva airbagy, hlavové opěrky na zadních sedadlech, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektrický posilovač řízení a výškově nastavitelný volant), velurové čalounění a zadní sedadlo se sklopným opěradlem. Cena vozu začíná na 302 900 korun. NOVÁ PŘEVODOVKA Již známý benzinový Citroen C1 je nově také k mání s takzvanou robotizovanou převodovkou SensoDrive. V této verzi vyjde na 279 900 korun. Převodovka nabízí podle výrobce uživateli řadu výhod: při jízdě ve městě kombinuje pohodlí automatické převodovky s potěšením z řízení s manuálem. SensoDrive má atraktivní cenu oproti automatické převodovce a zaručuje prý také bezpečnost při řízení. Řidič totiž nikdy nemusí pustit volant. Aktuální převodový stupeň je zobrazen na sdruženém přístroji. Nové jsou také převodové poměry, není tu už složité řazení páčkami pod volantem. KOLÍNSKÁ AUTA SE NEPRODÁVAJÍ

Před zahájením výroby v TPCA se čekalo, že kolínská miniauta budou atakovat pozice nejprodávanější Škody Fabia. Té se loni prodalo více než 36 tisíc kusů. Malé Citroeny, Toyoty a Peugeoty však kvůli relativně vysoké ceně nejdou v Česku příliš na odbyt.

Například modelu C1 se loni prodalo jen 150 kusů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Odstupné při odchodu z práce? 9 věcí, na které se každý ptá
Senátní výbor podpořil větší práva vlastníků bytů vůči neplatičům
Jak dlouho pracují Evropané na stát?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Tři virtuálové si chtěli nadále účtovat roamingové poplatky v EU
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít