Kolínský minivůz už jede i na naftu

30. ledna 2006, 00:00 - (eha)
30. ledna 2006, 00:00

CITROEN C1 Do prodejů přichází dieselový Citroen C1, který se vyrábí v kolínské TPCA. Model je k mání od 302 900 korun.

foto: Citroen

CITROEN C1 Do prodejů přichází dieselový Citroen C1, který se vyrábí v kolínské TPCA. Model je k mání od 302 900 korun.

Modelovou řadu Citroen C1 z produkce kolínské automobilky TPCA obohohatil dieselový motor. Agregát, který dodává koncern PSA Peugeot Citroen, je spojený s manuální převodovkou. Stroj vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozidlech značky Citroen: C2, C3 a C3 Pluriel. Byl však přizpůsoben hmotnosti a charakteru vozidla C1: dosahuje nejvyššího výkonu 40 kW (55 koní).

Díky pružnému točivému momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách motoru, lze vůz C1 příjemné řídit zejména ve městě, kde se vozidlo často zastavuje a rozjíždí. Naftový agregát je ideální pro intenzivní městské používání také pro svoji spotřebu: průměrné čtyři litry na sto kilometrů jízdy.

CO JE VE VÝBAVĚ Jaká je výbava naftové céjedničky? Zahrnuje v sérii dva airbagy, hlavové opěrky na zadních sedadlech, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektrický posilovač řízení a výškově nastavitelný volant), velurové čalounění a zadní sedadlo se sklopným opěradlem. Cena vozu začíná na 302 900 korun. NOVÁ PŘEVODOVKA Již známý benzinový Citroen C1 je nově také k mání s takzvanou robotizovanou převodovkou SensoDrive. V této verzi vyjde na 279 900 korun. Převodovka nabízí podle výrobce uživateli řadu výhod: při jízdě ve městě kombinuje pohodlí automatické převodovky s potěšením z řízení s manuálem. SensoDrive má atraktivní cenu oproti automatické převodovce a zaručuje prý také bezpečnost při řízení. Řidič totiž nikdy nemusí pustit volant. Aktuální převodový stupeň je zobrazen na sdruženém přístroji. Nové jsou také převodové poměry, není tu už složité řazení páčkami pod volantem. KOLÍNSKÁ AUTA SE NEPRODÁVAJÍ

Před zahájením výroby v TPCA se čekalo, že kolínská miniauta budou atakovat pozice nejprodávanější Škody Fabia. Té se loni prodalo více než 36 tisíc kusů. Malé Citroeny, Toyoty a Peugeoty však kvůli relativně vysoké ceně nejdou v Česku příliš na odbyt.

Například modelu C1 se loni prodalo jen 150 kusů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Malý crossover XC40 má po premiéře. Bude to první Volvo s…
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery? Možná se budete divit
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Technologie
Další průšvih s 10nm procesem Intelu? Některé čipy Cannon Lake byly údajně odloženy
Děravý CCleaner byl nakonec zákeřnější. Cisco doporučuje obnovu systémů ze zálohy
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít