Kolínský minivůz už jede i na naftu

30. ledna 2006, 00:00 - (eha)
30. ledna 2006, 00:00

CITROEN C1 Do prodejů přichází dieselový Citroen C1, který se vyrábí v kolínské TPCA. Model je k mání od 302 900 korun.

foto: Citroen

CITROEN C1 Do prodejů přichází dieselový Citroen C1, který se vyrábí v kolínské TPCA. Model je k mání od 302 900 korun.

Modelovou řadu Citroen C1 z produkce kolínské automobilky TPCA obohohatil dieselový motor. Agregát, který dodává koncern PSA Peugeot Citroen, je spojený s manuální převodovkou. Stroj vychází z motoru 1.4 HDi používaného v dalších malých městských vozidlech značky Citroen: C2, C3 a C3 Pluriel. Byl však přizpůsoben hmotnosti a charakteru vozidla C1: dosahuje nejvyššího výkonu 40 kW (55 koní).

Díky pružnému točivému momentu, který je k dispozici již při nízkých otáčkách motoru, lze vůz C1 příjemné řídit zejména ve městě, kde se vozidlo často zastavuje a rozjíždí. Naftový agregát je ideální pro intenzivní městské používání také pro svoji spotřebu: průměrné čtyři litry na sto kilometrů jízdy.

CO JE VE VÝBAVĚ Jaká je výbava naftové céjedničky? Zahrnuje v sérii dva airbagy, hlavové opěrky na zadních sedadlech, elektrický paket (centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná přední okna, elektrický posilovač řízení a výškově nastavitelný volant), velurové čalounění a zadní sedadlo se sklopným opěradlem. Cena vozu začíná na 302 900 korun. NOVÁ PŘEVODOVKA Již známý benzinový Citroen C1 je nově také k mání s takzvanou robotizovanou převodovkou SensoDrive. V této verzi vyjde na 279 900 korun. Převodovka nabízí podle výrobce uživateli řadu výhod: při jízdě ve městě kombinuje pohodlí automatické převodovky s potěšením z řízení s manuálem. SensoDrive má atraktivní cenu oproti automatické převodovce a zaručuje prý také bezpečnost při řízení. Řidič totiž nikdy nemusí pustit volant. Aktuální převodový stupeň je zobrazen na sdruženém přístroji. Nové jsou také převodové poměry, není tu už složité řazení páčkami pod volantem. KOLÍNSKÁ AUTA SE NEPRODÁVAJÍ

Před zahájením výroby v TPCA se čekalo, že kolínská miniauta budou atakovat pozice nejprodávanější Škody Fabia. Té se loni prodalo více než 36 tisíc kusů. Malé Citroeny, Toyoty a Peugeoty však kvůli relativně vysoké ceně nejdou v Česku příliš na odbyt.

Například modelu C1 se loni prodalo jen 150 kusů.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kde vám zítra za vysvědčení dají slevu nebo dárek?
Kolik si koupíte za 1000 Kč na dovolené v Turecku nebo v Chorvatsku?
10 věcí, které by měl OSVČ znát o placení zdravotního pojištění
Hypotéky jsou více regulované a dražší, přesto zájem o ně roste
Co je třeba mít při silniční kontrole u sebe, abyste nedostali pokutu?
Auta
BMW chystá ostré SUV X3 M jako soupeře pro Porsche Macan…
Renault-Alpine A110 vypadá při testování na Nordschleife docela schopně
Dopravní nehoda v zahraničí: Jak získat odškodnění?
Pět lákavých ojetin, které vás ale nechají někde stát
Opel začal přijímat objednávky na Insignii Country Tourer a Exclusive. Český trh si ještě počká
Technologie
Laserový projektor od Xiaomi vykouzlí 150palcový obraz jen 50 cm od stěny
NAND Flash se zápisem QLC je skutečností. Toshiba ji začíná vyrábět, jeden čip má 96 GB
Virtuál Kaktus zruší FB zdarma i zpomalené surfování. Data ale budou levnější
Další grafiky s čipy Vega: Radeon Pro WX 9100 a možná první nález Vegy 11 s HBM2
Google News po letech v novém. Zpřehledňuje orientaci v obsahu členěním do karet
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít