Kolínská automobilka rozjela výrobu

07. března 2005, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
07. března 2005, 00:00

TPCA První vozy značek Peugeot, Citroen a Toyota určené pro zákazníky začaly minulý týden opouštět výrobní linky nové kolínské automobilky. Maximální roční kapacita nové továrny má být zhruba 300 tisíc vozů všech tří značek. Znamená to, že by každou minutu měl z bran závodu vyjet jeden vůz.

TPCA

První vozy značek Peugeot, Citroen a Toyota určené pro zákazníky začaly minulý týden opouštět výrobní linky nové kolínské automobilky.

Maximální roční kapacita nové továrny má být zhruba 300 tisíc vozů všech tří značek. Znamená to, že by každou minutu měl z bran závodu vyjet jeden vůz. Podle prezidenta společnosti TPCA Masatake Enomota však chce firma plného výkonu dosáhnout až přibližně za rok.

AUTO ZA 250 TISÍC Posledním tajemstvím, které se skrývalo za zdmi firmy, byla cena nových aut Peugeot 107, Citroen C1 a Toyota Aygo. Tu společnost TPCA odkryla až na světové premiéře v rámci mezinárodního autosalonu v Ženevě: všechny tři značky se budou prodávat za zhruba 250 tisíc korun. Na českém trhu však skončí pouze maximálně pětina produkce automobilky, celých 80 procent půjde na export zejména do Francie a Itálie. Pro srovnání - cena základní verze vozu Škoda Fabia začíná na hranici 225 tisíc korun. Společnost Škoda Auto přitom vyváží do zahraničí rovněž zhruba 85 procent produkce (vyrábí kolem 450 tisíc vozů).

MILIARDOVÁ INVESTICE Výstavba továrny, zavedení všech technologií a náběh výroby společnosti TPCA vyšly na zhruba 1,25 miliardy korun. Ve srovnání s původním plánem se podařilo ušetřit kolem čtvrt miliardy. Firma zaměstná v plném provozu až tři tisíce lidí, dnes jich má o tisíc méně. V současné době se pracuje zatím na jednu směnu, v červnu se začne na dvě a v září už by celá továrna měla jet na tři směny.

Díky kolínské společnosti TPCA získá Česká republika jedno světové prvenství - stane se největším výrobcem automobilů na světě z hlediska počtu vyrobených vozů na jednoho obyvatele. V okamžiku, kdy se v Kolíně spustí plný provoz, by se totiž v obou českých automobilkách mělo vyrábět kolem 800 tisíc aut ročně. A to se ještě ve firmě Škoda Auto připravuje výroba dalších modelů.

Foto popis| Citroeny C1 a jejich koncernoví sourozenci konečně míří k zákazníkům.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče