Kolínská auta se ukážou na jaře

04. října 2004, 00:00 - ERICH HANDL Paříž
04. října 2004, 00:00

PREZIDENT KONCERNU PSA JEAN MARTIN FOLZ Týdeník Profit hovořil v P aříži s Jeanem Martinem Folzem o všem, co souvisí s novými modely a jejich výrobou. Tady na pařížském autosalonu jste představili nové malé auto s označením Peugeot 1007. Jak se liší od kolínského vozu?

PREZIDENT KONCERNU PSA JEAN MARTIN FOLZ Týdeník Profit hovořil v P aříži s Jeanem Martinem Folzem o všem, co souvisí s novými modely a jejich výrobou.

Tady na pařížském autosalonu jste představili nové malé auto s označením Peugeot 1007. Jak se liší od kolínského vozu? Kolínské auto bude menší než model 1007, který se navíc liší posuvnými dveřmi. Půjde o zcela jiné stroje. Kdy si budou moci zájemci kolínská auta prohlédnout? Fotografie budou k dispozici už po N ovém roce, auta se v reálu oficiálně představí v rámci jarního ženevského autosalonu. Jejich sériová výroba začne ve druhé třetině příštího roku, ve finále bude sjíždět z pásu dvě stě tisíc francouzských aut ročně, dohromady s toyotami ještě o sto tisíc více. Přesné datum zahájení prodeje vám nyní neřeknu. Jak jste spokojen s pracemi v Kolíně? Jde vše podle plánu? Ano, vše se odvíjí podle předem daného kalendáře. Prý jsou ale problémy s náborem pracovních sil. Budete moci opravdu příští rok vyrábět? To je pro mě překvapivá informace, s pracovními silami, pokud vím, nemáme potíže. S náborem jsem osobně spokojen, už jsme najali pět stovek lidí. Většinou jde o vyšší a střední kádry. Ještě je ale třeba vyřešit problémy s bydlením našich budoucích zaměstnanců. Kdy předpokládáte, že kolínská továrna poběží na plný výkon?

Příští rok to ještě nebude, očekávám, že se tak stane v roce 2006. Pak bude z pásů sjíždět ročně celkem již zmíněných tři sta tisíc aut.

Kolik miniaut z výše zmíněného počtu půjde do střední a východní Evropy?

To není určeno, vozy se budou prodávat po celé Evropě, klíčování na Západ a V ýchod nemáme. Trhy ve východní Evropě se už dnes prakticky od Západu neliší, považujeme je, co se týče prodejů, za stejně vyspělé.

Předpokládáte, že se kolínská auta budou v budoucnu vyrábět také jinde ve světě?

Dnes o tom neuvažujeme, minivozy jsou koncipované pro místní trhy. Je to evropské auto s evropskými standardy. Ale do budoucna není nic vyloučeno.

Prodeje nových aut se celosvětově snižují, nemáte obavy, že tři sta tisíc dalších vozů už trhy nepřijmou?

Náš koncern problémy s odbytem nemá, letos už jsme celkově prodali více než dva miliony kusů a zájem se stále zvyšuje.

Nedávno jste se rozhodli vybudovat obrovskou automobilku ve slovenské Trnavě. Nebudou si dvě velké továrny situované relativně blízko sebe příliš konkurovat jak u zákazníků, tak v rámci dodavatelské sítě?

To nepředpokládám, Škoda Auto v Mladé Boleslavi je ještě blíže a konkurovat si nebudeme. V Trnavě se budou vyrábět větší auta, která budou cílit na jiné zájemce, než budou kupci miniaut. Co se týče dodavatelů, většina - jak v případě Kolína, tak i Trnavy - sídlí v blízkosti závodu, takže o nedostatek součástek nemáme strach.

Jak vlastně probíhá výstavba v Trnavě? Příprava nedalekého závodu vámi zmíněné společnosti KIA u Žiliny má velké problémy. V Trnavě nevidíme žádné překážky, některé haly už stojí, vše jde podle plánu. Se státem, místní samosprávou a tamní hospodářskou komorou máme dobrou spolupráci. Nejlepším důkazem je skutečnost, že v lisovně už máme instalován takzvaný ateliér. Takže brzy půjdeme do finále. Na Slovensku budou spolu s Volkswagenem Bratislava tři velké továrny. Není to na jednu pětimilionovou zemi příliš? Dnes žádná automobilka nevyrábí jen pro lokální trh. Trnavská produkce je určena pro celou Evropu, Slovensko jsme si vybrali pro příznivé podnikatelské prostředí a výhodnou logistickou polohu. Slovenská vláda uvažovala ještě o jedné automobilce v Nitranském kraji, což je dost blízko Trnavy. Akceptovali byste příchod dalšího producenta? Máme dohody s bratislavskou vládou, že poblíž už žádný konkurent nebude. Bude současný trend přesunu automobilové výroby ze Západu na Východ dále pokračovat? Pro všechny je nyní lákavá Čína. My tam máme dvě továrny už od roku 1992, loni jsme tam vyrobili více než sto tisíc aut. Také v zemi děláme motory a převodovky. Předpokládáme, že v Číně brzy dokážeme produkovat půl milionu aut ročně. Perspektivní je také Indie, ale tam zatím žádný závod nemáme. Miniauta, která budou od příštího roku vyjíždět z kolínské továrny TPCA, už mají jména. Toyoty se budou nazývat Aygo, peugeoty 107 a citroeny C1.**

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Projekt otevřeného ne-x86 počítače žije. Talos II bude ještě letos, s IBM Power9 a za míň
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít