Kolín ve francouzských barvách

19. září 2005, 00:00 - ERICH HANDL
19. září 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 107 Polabská miniauta už útočí na Evropu. Profit jako první z nich vyzkoušel na konci srpna Toyotu Aygo, minulý týden přišel na řadu Peugeot 107. V pětidveřovém provedení vyjde v nejlevnější verzi na 246 900 korun.

foto: Peugeot

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 107 Polabská miniauta už útočí na Evropu. Profit jako první z nich vyzkoušel na konci srpna Toyotu Aygo, minulý týden přišel na řadu Peugeot 107. V pětidveřovém provedení vyjde v nejlevnější verzi na 246 900 korun. Stosedmička je, stejně jako její dva sourozenci Aygo a Citroen C1, čtyřmístný hatchback, malé auto do města. Je koncipována pro evropský trh jako druhé auto do rodiny. Je v základu o dvacet tisíc korun levnější než Toyota, ale má také horší výbavu. Zájemce v ní nenajde posilovač řízení a autorádio s CD. Jinak se peugeot od toyoty liší jen minimálně - jednak designérskými rysy, jednak je o něco lehčí. S litrovým tříválcem je 800 kilogramů vážící vůz pružný a živý, na křižovatkách v rozjezdu poráží většinu aut. Ke stovce akceleruje za necelých 14 sekund, rychlost 150 kilometrů za hodinu pro něj není problém. Přitom si i při tomto stylu jízdy bere kolem pěti litrů benzinu. Problémem auta je ale cena, v pětidveřové verzi se pohybuje na úrovni Škody Fabia, která je o dost větší a má dvojnásobný kufr. V České republice tak bude zřejmě bodovat hlavně třídveřová verze za 236 900 korun. A i to je za minivůz dost peněz, vždyť Fiat srazil cenu Seicenta pod 160 tisíc korun! Co nabízí Peugeot 107 v kabině? Všechny standardy malého auta, za některé je ale třeba připlatit. Má v nabídce přední airbagy pro řidiče i spolujezdce, postranní airbagy. Otáčkoměr je možné mít pouze s klimatizací. Něco navíc vytáhnou z kapsy také hliníková kola v kombinaci s mlhovkami. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Vůz udělá lepší službu než konkurenční dvoumístný Smart. V českých podmínkách se dají k převážení nákladu využít větší auta. TECHNICKÉ ÚDAJE **

Motor zážehový tříválec

Objem válců 1,0 litru

Výkon 50 kW

Zrychlení 0-100 km/h 13,7

Nejvyšší rychlost 157 km/h

Komb. spotřeba 4,6 l/100 km

Kufr 139 litrů

Cena (nejlevnější, 5 dveří) 246 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Auta
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200…
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných aut se zmenšuje
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec první BMW
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Technologie
Lenovo na výstavě Tech World 2017 znovu předvedlo ohýbací tablet [video]
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít