Kolín ve francouzských barvách

19. září 2005, 00:00 - ERICH HANDL
19. září 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 107 Polabská miniauta už útočí na Evropu. Profit jako první z nich vyzkoušel na konci srpna Toyotu Aygo, minulý týden přišel na řadu Peugeot 107. V pětidveřovém provedení vyjde v nejlevnější verzi na 246 900 korun.

foto: Peugeot

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 107 Polabská miniauta už útočí na Evropu. Profit jako první z nich vyzkoušel na konci srpna Toyotu Aygo, minulý týden přišel na řadu Peugeot 107. V pětidveřovém provedení vyjde v nejlevnější verzi na 246 900 korun. Stosedmička je, stejně jako její dva sourozenci Aygo a Citroen C1, čtyřmístný hatchback, malé auto do města. Je koncipována pro evropský trh jako druhé auto do rodiny. Je v základu o dvacet tisíc korun levnější než Toyota, ale má také horší výbavu. Zájemce v ní nenajde posilovač řízení a autorádio s CD. Jinak se peugeot od toyoty liší jen minimálně - jednak designérskými rysy, jednak je o něco lehčí. S litrovým tříválcem je 800 kilogramů vážící vůz pružný a živý, na křižovatkách v rozjezdu poráží většinu aut. Ke stovce akceleruje za necelých 14 sekund, rychlost 150 kilometrů za hodinu pro něj není problém. Přitom si i při tomto stylu jízdy bere kolem pěti litrů benzinu. Problémem auta je ale cena, v pětidveřové verzi se pohybuje na úrovni Škody Fabia, která je o dost větší a má dvojnásobný kufr. V České republice tak bude zřejmě bodovat hlavně třídveřová verze za 236 900 korun. A i to je za minivůz dost peněz, vždyť Fiat srazil cenu Seicenta pod 160 tisíc korun! Co nabízí Peugeot 107 v kabině? Všechny standardy malého auta, za některé je ale třeba připlatit. Má v nabídce přední airbagy pro řidiče i spolujezdce, postranní airbagy. Otáčkoměr je možné mít pouze s klimatizací. Něco navíc vytáhnou z kapsy také hliníková kola v kombinaci s mlhovkami. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Vůz udělá lepší službu než konkurenční dvoumístný Smart. V českých podmínkách se dají k převážení nákladu využít větší auta. TECHNICKÉ ÚDAJE **

Motor zážehový tříválec

Objem válců 1,0 litru

Výkon 50 kW

Zrychlení 0-100 km/h 13,7

Nejvyšší rychlost 157 km/h

Komb. spotřeba 4,6 l/100 km

Kufr 139 litrů

Cena (nejlevnější, 5 dveří) 246 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít