Kolín ve francouzských barvách

19. září 2005, 00:00 - ERICH HANDL
19. září 2005, 00:00

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 107 Polabská miniauta už útočí na Evropu. Profit jako první z nich vyzkoušel na konci srpna Toyotu Aygo, minulý týden přišel na řadu Peugeot 107. V pětidveřovém provedení vyjde v nejlevnější verzi na 246 900 korun.

foto: Peugeot

VYZKOUŠELI JSME - PEUGEOT 107 Polabská miniauta už útočí na Evropu. Profit jako první z nich vyzkoušel na konci srpna Toyotu Aygo, minulý týden přišel na řadu Peugeot 107. V pětidveřovém provedení vyjde v nejlevnější verzi na 246 900 korun. Stosedmička je, stejně jako její dva sourozenci Aygo a Citroen C1, čtyřmístný hatchback, malé auto do města. Je koncipována pro evropský trh jako druhé auto do rodiny. Je v základu o dvacet tisíc korun levnější než Toyota, ale má také horší výbavu. Zájemce v ní nenajde posilovač řízení a autorádio s CD. Jinak se peugeot od toyoty liší jen minimálně - jednak designérskými rysy, jednak je o něco lehčí. S litrovým tříválcem je 800 kilogramů vážící vůz pružný a živý, na křižovatkách v rozjezdu poráží většinu aut. Ke stovce akceleruje za necelých 14 sekund, rychlost 150 kilometrů za hodinu pro něj není problém. Přitom si i při tomto stylu jízdy bere kolem pěti litrů benzinu. Problémem auta je ale cena, v pětidveřové verzi se pohybuje na úrovni Škody Fabia, která je o dost větší a má dvojnásobný kufr. V České republice tak bude zřejmě bodovat hlavně třídveřová verze za 236 900 korun. A i to je za minivůz dost peněz, vždyť Fiat srazil cenu Seicenta pod 160 tisíc korun! Co nabízí Peugeot 107 v kabině? Všechny standardy malého auta, za některé je ale třeba připlatit. Má v nabídce přední airbagy pro řidiče i spolujezdce, postranní airbagy. Otáčkoměr je možné mít pouze s klimatizací. Něco navíc vytáhnou z kapsy také hliníková kola v kombinaci s mlhovkami. JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ Vůz udělá lepší službu než konkurenční dvoumístný Smart. V českých podmínkách se dají k převážení nákladu využít větší auta. TECHNICKÉ ÚDAJE **

Motor zážehový tříválec

Objem válců 1,0 litru

Výkon 50 kW

Zrychlení 0-100 km/h 13,7

Nejvyšší rychlost 157 km/h

Komb. spotřeba 4,6 l/100 km

Kufr 139 litrů

Cena (nejlevnější, 5 dveří) 246 900 Kč

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Čínské turbulence na trhu s kryptoměnami
Nepovinný PES by měl podnikatelům usnadnit práci. V čem a jak?
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Auta
Kolik toho doopravdy utáhne nový Land Rover Discovery?…
Mitsubishi oživí jméno Evolution. Bude to koncept spojující vše, co fanoušci nenávidí
Lamborghini Huracán Super Trofeo Evo je „levná“ cesta k závodění
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji autonomních vozů potřeba
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Technologie
Hotová informační průtrž. Google za dva týdny přestaví tyhle smartphony a počítače
Vyšla přelomová verze Minecraftu pro mobily, konzole a Windows 10
HEIF podporují Dropbox a Google Photos, zato OneDrive (a Windows 10) nikoli
Člověk převlečený za sedadlo? Ito je při vývoji autonomních vozů potřeba
Změřte si rychlost internetu
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít