Kola pro fajnšmekry

07. února 2005, 00:00 - ONDŘEJ DRÁBEK
07. února 2005, 00:00

ROMAN BARTOZSDítě Romana Bartozse spí v hliníkové kolébce. Vypadá to možná trochu nezvykle. Ovšem jen do doby, než si uvědomíte, že Bartozs propadl výrobě exkluzivních hliníkových rámů pro jízdní kola. Firma Race Bike Romana Bartozse dnes patří ve světě cyklistiky k uznávaným producentům rámů pro extrémní ježdění.

**ROMAN BARTOZS

Dítě Romana Bartozse spí v hliníkové kolébce. Vypadá to možná trochu nezvykle. Ovšem jen do doby, než si uvědomíte, že Bartozs propadl výrobě exkluzivních hliníkových rámů pro jízdní kola.

Firma Race Bike Romana Bartozse dnes patří ve světě cyklistiky k uznávaným producentům rámů pro extrémní ježdění. Málokoho by napadlo, že kola, na kterých jezdí světová sjezdařská špička, nevznikají ve velké prosklené hale, ale v malém zámečku v Jezdkovicích u Opavy. To ale až v poslední době. Začátky této firmy byly daleko skromější.

„Vystudoval jsem v Brně strojařinu. Potom jsem začal pracovat ve strakonické ČZ na vývoji motocyklů. Takže dnes se naše rámy podobají konstrukcí motorkám. Firmu jsme rozjížděli s manželkou v panelákovém bytě a s trabantem. Nikdy jsme si nemohli dovolit vzít větší půjčku než deset, maximálně dvacet tisíc. Všechno, co jsme vydělali, jsme vraceli zpátky do výroby, a tak je to vlastně dodnes,“ vzpomíná Bartozs.

Zhruba před deseti lety vyráběl rámy pro silniční kola. Náhodné setkání s cyklisty, kteří pro divoké sjezdy potřebovali extrémně pevné, odpružené rámy dalo firmě Race Bike ten největší impulz k rozvoji. Dnes třicet procent produkce tvoří právě rámy, na extrémní ježdění a Batosz je vyváží třeba do Německa, Polska nebo Slovinska. Nejde přitom o žádnou levnou záležitost, cena rámů se pohybuje v desítkách tisíc. „Do deseti let očekávám, že budeme přítomni doslova v celé Evropě,“ doufá Bartozs.

Chce ještě trochu rozšířit výrobu: „Představoval bych si asi 1500 rámů měsíčně. Víc ani vyrábět nechceme. Většina lidí, kteří si naše kola kupují, ví přesně proč. Chceme i nadále zůstat záležitostí pro fajnšmekry,“ uzavírá Roman Bartozs. 

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
AdwCleaner 7.0 odhalí více breberek a skenuje rychleji
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít