Kofole se daří, čistý zisk zvýšila o téměř třicet procent

23. května, 13:03 - čtk
23. května, 13:03

Nápojářská skupina Kofola dosáhla v loňském roce čistého zisku 373,9 milionu korun, což bylo o 83,8 milionu (28,9 procenta) více než v roce 2014. Výsledky v Ostravě schválila valná hromada společnosti Kofola ČeskoSlovensko, jež je hlavní holdingovou společností skupiny. Skupina loni své sídlo přestěhovala z Polska do Ostravy.

„Loňský rok byl pro nás velice úspěšný asi ze tří základních důvodů. Jedním je ten, že se nám velice dařily akvizice,“ uvedl finanční ředitel Kofoly Daniel Buryš. Kofola se loni rozrostla o slovinskou skupinu Radenska. „Dále jsme velice úspěšně implementovali systém přímé distribuce v České republice a stali jsme se exkluzivním distributorem značek Rauch pro Česko a Slovenskou republiku. Třetím důvodem bylo počasí, které nám v loňském roce mimořádně přálo,“ řekl Buryš.

Tržby Kofole meziročně stouply o 14,6 procenta z 6,28 miliardy na 7,19 miliardy korun. Provozní zisk jí vzrostl o 33,1 procenta z 443 na 589 milionů. Zisk před započtením úroků, daní a odpisů (ukazatel EBITDA) stoupnul o 20,5 procenta z 915 milionů na 1,1 miliardy korun, hranici miliardy korun překročil poprvé v historii Kofoly.

Expanze do adriatického regionu

Do dalších let Kofola chystá další růst. „Máme poměrně zřetelnou strategii, která se odvíjí jak z expanze společnosti zejména v oblasti adriatického regionu, tak využití potenciálu, který máme na stávajících trzích, to znamená zejména v Česku a na Slovensku. Naší vizí je stát se jedničkou na trhu nealko nápojů v oblasti HoReCa (hotely, restaurace a další gastronomické provozy) a On-the-go,“ řekl Buryš.

Akcionářům Kofola letos rozdělí 150 milionů korun. Většinovým vlastníkem Kofoly je společnost KSM Investment, která patří rodině Samarasů, jež značku Kofola po roce 1990 oživila. Zastupuje ji především předseda představenstva a generální ředitel Janis Samaras.

Přečtěte si, proč se tak daří retroznačkám: Kofolini bratři a sestry přežívají režimy

Kofola ČeskoSlovensko je předním evropským výrobcem nealkoholických nápojů. Má sedm výrobních závodů a zaměstnává 2000 lidí na Slovensku, v České republice, Slovinsku a Polsku. K výrobkům firmy Kofola vedle stejnojmenného nápoje patří ovocné nápoje a sirupy Jupí, dětské nápoje Jupík, energetické nápoje Semtex, nápoje značky Vinea, Chito, Top Topic nebo Citro Cola. Loni Kofola vstoupila na burzu cenných papírů v Praze.

Mohlo by vás zajímat

 Umělá inteligence (ilustrační foto)

Giganti ze Sillicon Valley uzavřeli partnerství pro vývoj umělé inteligence

Pracovní trh se mění, změny zaměstnavatele už se Češi nebojí. Ilustrační foto

Kariéra. Kvůli ní Češi překvapivě nejčastěji mění zaměstnání

Pohled na ulice britských měst během vrcholící kampaně pro referendum o setrvání či odchodu z Evropské unie

Vypořádání brexitu přijde každého Brita na libru ročně

Světové ekonomické fórum v Davosu

10 nejzadluženějších zemí světa: o překvapení není nouze

 ilustrační foto

BlackBerry už nebude vyrábět vlastní smartphony. Zaměří se na software a služby

Škoda Auto

Velkolepé plány: Škoda chce vstoupit na 18 nových trhů

  • James Cusumano: Pochybuji, že Elvis žije

  • Vlastimil Harapes: Nemám rád cyklostezky a nejraději bych…

  • František Stárek: Už jsem si myslel, že budu v klidu

  • Karolína Topolová: Dovoz ojetých aut se nevyplatí

  • Alexandra Kala: Sleva je u mě zakázané slovo

  • Radka Dohnalová: Lídři by měli rozvíjet své talenty a…

  • Václav Cílek: Vyhnuli jsme se Kurdistánu

  • Petr Lávička: České maso bývá předražené

  • Michal Horáček: Jen já a lidi

Hry pro příležitostné hráče