Knižní tipy

04. listopadu 2002, 00:00 - admin
04. listopadu 2002, 00:00

Oceňování značky a jeho význam David Haigh Publikace, kterou významný britský konzultant a šéf společnosti Brand Finance původně zpracoval pro Evropskou asociaci komunikačních agentur, seznamuje s alternativními metodami oceňování značky, přináší příklady aplikace oceňování značky pro různé účely, ukazuje možnou roli reklamní agentury při oceňování značky a přehledně shrnuje hlavní myšlenky současné diskuse o síle a tzv.

Oceňování značky a jeho význam

David Haigh

Publikace, kterou významný britský konzultant a šéf společnosti Brand Finance původně zpracoval pro Evropskou asociaci komunikačních agentur, seznamuje s alternativními metodami oceňování značky, přináší příklady aplikace oceňování značky pro různé účely, ukazuje možnou roli reklamní agentury při oceňování značky a přehledně shrnuje hlavní myšlenky současné diskuse o síle a tzv. ekvitě značky. Knihu ocení zejména finanční manažeři, marketingoví specialisté, pracovníci reklamních agentur a odhadci. Zavedená a úspěšná obchodní značka (či „brand“) je jedním z nejlepších nástrojů zajištění dlouhodobých zisků. Podnikové tržby, které nejsou spojeny se silnou značkou (např. tržby z dodávek pro vlastní značky maloobchodních řetězců), mohou být relativně snadno ohroženy konkurencí, cenovou válkou nebo inovacemi. Publikace podává přehled metod oceňování značky, uvádí modelový postup při oceňování značky a jeho konkrétní nástroje. Přináší přitom příklady využití oceňování značky pro různé účely (např. vykazování v podnikové rozvaze, interní komunikace, přidělování rozpočtových zdrojů v oblasti marketingu, plánování fúzí a akvizic, uzavírání licenčních smluv, daňové plánování či hodnocení reklamních agentur atd.) a ukazuje roli reklamních (komunikačních) agentur v procesu oceňování značky a jejich možný specifický přínos. Knihu ocení nejen představitelé vrcholových vedení firem, ale především marketingoví specialisté a pracovníci reklamních agentur, finanční manažeři, podnikoví účetní a odhadci. (Management Press, 104 str.)

Hodnota pro zákazníka

Radim Vlček

Základním cílem každého podnikání je při co nejnižších nákladech dosáhnout požadovaného užitku, tzn. co nejvyšší hodnoty pro zákazníka. Kniha předního českého odborníka předkládá teoretická východiska a metodologické postupy zvyšování hodnoty pro zákazníka, které ilustruje praktickými příklady jejich efektivního uplatnění. Prezentuje dnešní podobu aplikačních disciplín hodnotového managementu, plně kompatibilních s normami EU, a z různých metodologických konceptů a nástrojů shrnuje to nejlepší, co lze v hodnotovém managementu využít. Kniha je určena zejména vrcholovému managementu podniků a studentům středních a vysokých škol ekonomického i technického zaměření. Vůdčí koncepci podnikání představuje v tržní ekonomice marketing. A však jeho obsah, popř. i metody, se musí přizpůsobovat novým trendům, jakými jsou individualizace potřeb, ochrana životního prostředí, ale i globalizace, kulturní a strukturní změny společnosti, včetně změny pořadí hodnot apod. To samozřejmě ovlivňuje celý hodnototvorný řetězec firmy a vyžaduje hledání netradičních možností, jak prosazovat nové vztahy marketingu vůči zákazníkovi i vůči vlastnímu výrobnímu procesu. Těžištěm díla je kapitola Metodologie zvyšování hodnoty pro zákazníka. Krok za krokem poskytuje vedením firem návod, jak nastoupit cestu od myšlení výrobkového k myšlení hodnotovému a jak na základě agilnosti, adaptibility a pružnosti vytvořit výrobek s komplexním užitkem, spolehlivý, přizpůsobený specifickým potřebám. Myšlenkovým východiskem kapitoly je především koncepce hodnotového managementu, z níž pak vycházejí konkrétní metody a aplikační disciplíny. Čtenář se však neztrácí v teorii, protože má k dispozici nejen čtivý výklad, ale i řadu názorných příkladů. Reálné příklady hodnotové analýzy z různých oborů činnosti v samostatné kapitole pak tuto problematiku dále doplňují. Pro praktické uplatnění je určena i závěrečná kapitola zabývající se organizací a projektováním hodnotového managementu. (Management Press, 444 str.)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na prvního ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Malá dávka oprav a možnost pokračovat ve čtení článků na počítači [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít