Knižní tipy

14. dubna 2003, 00:00 - admin
14. dubna 2003, 00:00

Média a společnost. Jan Jirák, Barbara KöpplováKnih, které by se zabývaly fungováním masmédií, je na našem trhu velmi málo. Příručky pro mediální výchovu vůbec chybějí. Média se přitom stále významnějším způsobem podílejí na podobě života každého z nás i celé společnosti.

Média a společnost. Jan Jirák, Barbara Köpplová

Knih, které by se zabývaly fungováním masmédií, je na našem trhu velmi málo. Příručky pro mediální výchovu vůbec chybějí. Média se přitom stále významnějším způsobem podílejí na podobě života každého z nás i celé společnosti. Autoři knihy se zabývají především masovou komunikací v teoretické rovině, ale v samostatných boxech se čtenář dozví mnoho zajímavého ze čtyřistaleté historie novin a časopisů, vývoje rozhlasu a televize, praktického fungování masmédií od jejich počátku po současnost, vliv na historické události, při nichž šlo o změny hranic a osudy celých národů. Kniha vysokoškolských pedagogů z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy je sice určena především studentům sociálních věd, žurnalistiky, kulturologie, politologie, ale mohla by být též cenným přínosem pro pracovníky managementu a reklamy.

(Nakladatelství Portál, 208 stran, doporučená cena 239 Kč)

Efektivní Public Relations a media relations Pavel Pospíšil

Knížka zabývající se formováním veřejného mínění a vytvářením dobré pověsti firmy na veřejnosti u nás dosud chyběla. Konečně se tedy dozvíme jak rychle a bez velkých nákladů řídit své public relations a dosáhnout žádoucí publicity a sobě a svém podniku. Praktická příručka fundovaného brněnského internetového novináře a publicisty je určena pro malé firmy. Dává jejich manažerům návod, jak na mediálním poli učinit první úspěšné krůčky a z publicity těžit maximum pro dobré jméno své, svého podniku nabízeného zboží. Užitek z ní budou mít i střední firmy, dokáží si udělat analýzu své mediální politiky a dosáhnout jejího zefektivnění. Praktické návody jak uspořádat tiskovou konferenci, jak psát tiskové zprávy, které budou mít větší naději na otištění v tištěných periodikách či jak dělat PR na internetu jistě potěší pracovníky propagace i v docela velkých podnicích. Knížku nakonec jistě ocení i všichni ti, kteří se v současném informačním věku zabývají studiem masové komunikace a nejoptimálnějším využitím jejich zákonitostí.

(Computer Press, 154 stran, doporučená cena 190 Kč)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Auta
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní…
Mazda připravuje čtyřválec se třemi turby, jedno bude elektrické
BMW M5 (G30) oficiálně: Má 600 koní, vypínatelný pohon všech kol a jede 305 km/h
Jak vybrat pneumatiky na auto: Základní otázky a odpovědi
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan. Překvapení se nekoná
Technologie
Stvořen k přetaktování. HP představilo svůj nejlepší notebook pro hráče
Intel uvádí procesory generace 8000. První čtyřjádra pro notebooky, Coffee Lake bude později
Král realtimových strategií se vrátí. Microsoft oznámil Age of Empires IV
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít