Knižní tipy

14. dubna 2003, 00:00 - admin
14. dubna 2003, 00:00

Média a společnost. Jan Jirák, Barbara KöpplováKnih, které by se zabývaly fungováním masmédií, je na našem trhu velmi málo. Příručky pro mediální výchovu vůbec chybějí. Média se přitom stále významnějším způsobem podílejí na podobě života každého z nás i celé společnosti.

Média a společnost. Jan Jirák, Barbara Köpplová

Knih, které by se zabývaly fungováním masmédií, je na našem trhu velmi málo. Příručky pro mediální výchovu vůbec chybějí. Média se přitom stále významnějším způsobem podílejí na podobě života každého z nás i celé společnosti. Autoři knihy se zabývají především masovou komunikací v teoretické rovině, ale v samostatných boxech se čtenář dozví mnoho zajímavého ze čtyřistaleté historie novin a časopisů, vývoje rozhlasu a televize, praktického fungování masmédií od jejich počátku po současnost, vliv na historické události, při nichž šlo o změny hranic a osudy celých národů. Kniha vysokoškolských pedagogů z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy je sice určena především studentům sociálních věd, žurnalistiky, kulturologie, politologie, ale mohla by být též cenným přínosem pro pracovníky managementu a reklamy.

(Nakladatelství Portál, 208 stran, doporučená cena 239 Kč)

Efektivní Public Relations a media relations Pavel Pospíšil

Knížka zabývající se formováním veřejného mínění a vytvářením dobré pověsti firmy na veřejnosti u nás dosud chyběla. Konečně se tedy dozvíme jak rychle a bez velkých nákladů řídit své public relations a dosáhnout žádoucí publicity a sobě a svém podniku. Praktická příručka fundovaného brněnského internetového novináře a publicisty je určena pro malé firmy. Dává jejich manažerům návod, jak na mediálním poli učinit první úspěšné krůčky a z publicity těžit maximum pro dobré jméno své, svého podniku nabízeného zboží. Užitek z ní budou mít i střední firmy, dokáží si udělat analýzu své mediální politiky a dosáhnout jejího zefektivnění. Praktické návody jak uspořádat tiskovou konferenci, jak psát tiskové zprávy, které budou mít větší naději na otištění v tištěných periodikách či jak dělat PR na internetu jistě potěší pracovníky propagace i v docela velkých podnicích. Knížku nakonec jistě ocení i všichni ti, kteří se v současném informačním věku zabývají studiem masové komunikace a nejoptimálnějším využitím jejich zákonitostí.

(Computer Press, 154 stran, doporučená cena 190 Kč)

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Nejzadluženější státy světa
Auta
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková…
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
BMW slaví 40. let řady 7 výroční edicí. Vznikne pouze 200 exemplářů
Technologie
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Telegram 4.2 nabízí přepracovaný editor fotografií a samozničení multimédií po zobrazení
Které funkce budou odebrány z Windows 10 Fall Creators Update?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít