Knižní tipy

14. dubna 2003, 00:00 - admin
14. dubna 2003, 00:00

Média a společnost. Jan Jirák, Barbara KöpplováKnih, které by se zabývaly fungováním masmédií, je na našem trhu velmi málo. Příručky pro mediální výchovu vůbec chybějí. Média se přitom stále významnějším způsobem podílejí na podobě života každého z nás i celé společnosti.

Média a společnost. Jan Jirák, Barbara Köpplová

Knih, které by se zabývaly fungováním masmédií, je na našem trhu velmi málo. Příručky pro mediální výchovu vůbec chybějí. Média se přitom stále významnějším způsobem podílejí na podobě života každého z nás i celé společnosti. Autoři knihy se zabývají především masovou komunikací v teoretické rovině, ale v samostatných boxech se čtenář dozví mnoho zajímavého ze čtyřistaleté historie novin a časopisů, vývoje rozhlasu a televize, praktického fungování masmédií od jejich počátku po současnost, vliv na historické události, při nichž šlo o změny hranic a osudy celých národů. Kniha vysokoškolských pedagogů z Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy je sice určena především studentům sociálních věd, žurnalistiky, kulturologie, politologie, ale mohla by být též cenným přínosem pro pracovníky managementu a reklamy.

(Nakladatelství Portál, 208 stran, doporučená cena 239 Kč)

Efektivní Public Relations a media relations Pavel Pospíšil

Knížka zabývající se formováním veřejného mínění a vytvářením dobré pověsti firmy na veřejnosti u nás dosud chyběla. Konečně se tedy dozvíme jak rychle a bez velkých nákladů řídit své public relations a dosáhnout žádoucí publicity a sobě a svém podniku. Praktická příručka fundovaného brněnského internetového novináře a publicisty je určena pro malé firmy. Dává jejich manažerům návod, jak na mediálním poli učinit první úspěšné krůčky a z publicity těžit maximum pro dobré jméno své, svého podniku nabízeného zboží. Užitek z ní budou mít i střední firmy, dokáží si udělat analýzu své mediální politiky a dosáhnout jejího zefektivnění. Praktické návody jak uspořádat tiskovou konferenci, jak psát tiskové zprávy, které budou mít větší naději na otištění v tištěných periodikách či jak dělat PR na internetu jistě potěší pracovníky propagace i v docela velkých podnicích. Knížku nakonec jistě ocení i všichni ti, kteří se v současném informačním věku zabývají studiem masové komunikace a nejoptimálnějším využitím jejich zákonitostí.

(Computer Press, 154 stran, doporučená cena 190 Kč)

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče