Klasické rychlíky podnikatele nezaujmou

28. dubna 2008, 00:00 - Jan Dušek
28. dubna 2008, 00:00

(reakce na test v Profitu č. 15/2008)

Se zájmem jsem si přečetl váš test expresů mezi Prahou a Brnem. Sám vlakem jezdím asi desetkrát měsíčně nejen na této trase, ale také mezi Prahou a Ostravou nebo Prahou a Ústím nad Labem. A je příjemné vidět, že alespoň někteří novináři o tématu opravdu něco vědí a nepropadají stereotypním soudům – tedy že vlaky jsou buď stále v 80. letech (pokud jel novinář jednou za rok klasickým rychlíkem nebo lokálkou), nebo naopak už jsme v 21. století (pokud podlehl reklamní kampani Pendolina).

Na výše uvedených trasách je cestování vlakem nejenom časově srovnatelné (někdy i rychlejší) než s auty, ale hlavně tady jako živnostník najdu dost soukromí a klidu, abych si vyřídil během cesty práci. Má to ale jeden háček, přesně jak píšete: Je nutné používat pouze Pendolina nebo vlaky EuroCity. Ty jsou rychlé a uvnitř kvalitní. Zato klasické rychlíky (a vámi zmiňované nové expresy) nemohou podnikatele zaujmout. Jsou pomalejší a prakticky nevybavené (chybějící stolečky, zásuvky, klimatizace, jsou tu špinavá sedadla i záchody, bez občerstvení).

Proč píši celou tu reakci: Vlaky na zmíněných trasách doporučuji všem kolegům podnikatelům, ale nesmí se splést a použít jiné spoje než Pendolino nebo EuroCity. V případě nouze ještě tak vámi zmíněnou první třídu expresů. Jinak jsou vlaky – zvláště po loňském zdražení – horší variantou.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče