Klasické rychlíky podnikatele nezaujmou

28. dubna 2008, 00:00 - Jan Dušek
28. dubna 2008, 00:00

(reakce na test v Profitu č. 15/2008)

Se zájmem jsem si přečetl váš test expresů mezi Prahou a Brnem. Sám vlakem jezdím asi desetkrát měsíčně nejen na této trase, ale také mezi Prahou a Ostravou nebo Prahou a Ústím nad Labem. A je příjemné vidět, že alespoň někteří novináři o tématu opravdu něco vědí a nepropadají stereotypním soudům – tedy že vlaky jsou buď stále v 80. letech (pokud jel novinář jednou za rok klasickým rychlíkem nebo lokálkou), nebo naopak už jsme v 21. století (pokud podlehl reklamní kampani Pendolina).

Na výše uvedených trasách je cestování vlakem nejenom časově srovnatelné (někdy i rychlejší) než s auty, ale hlavně tady jako živnostník najdu dost soukromí a klidu, abych si vyřídil během cesty práci. Má to ale jeden háček, přesně jak píšete: Je nutné používat pouze Pendolina nebo vlaky EuroCity. Ty jsou rychlé a uvnitř kvalitní. Zato klasické rychlíky (a vámi zmiňované nové expresy) nemohou podnikatele zaujmout. Jsou pomalejší a prakticky nevybavené (chybějící stolečky, zásuvky, klimatizace, jsou tu špinavá sedadla i záchody, bez občerstvení).

Proč píši celou tu reakci: Vlaky na zmíněných trasách doporučuji všem kolegům podnikatelům, ale nesmí se splést a použít jiné spoje než Pendolino nebo EuroCity. V případě nouze ještě tak vámi zmíněnou první třídu expresů. Jinak jsou vlaky – zvláště po loňském zdražení – horší variantou.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Test ojetiny: Ford Mondeo je už v letech a nabídka pěkných…
Porsche připravuje Boxster a Cayman GTS. Čtyřválcový motor ale zůstane
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec první BMW
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Technologie
Šestnáctijádro Intel Core i9-7960X by mohlo mít frekvenci 2,5 GHz, našlo se v Geekbench
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít