Kia Sorento: lepší na asfaltu, horší v terénu

28. května 2010, 14:01 - Erich Handl
28. května 2010, 14:01

Korejská Kia uvedla na trh druhou generaci terénního modelu Sorento. Vůz se základní cenou 649 980 korun slibuje nové konstrukční uspořádání a více komfortu. Profit auto vyzkoušel v redakčním testu.

Autor: Kia

První generace sorenta se před osmi roky stala prodejním hitem, na který se čekalo v pořadníku. Velké SUV mělo řadu „terénních“ atributů – tuhou zadní nápravu, žebřinový rám a redukční převodovku. Ceny byly korejsky příznivé, a tak zájemci trhali prodejcům značky ruce.

Jaká je letošní verze? Vypůjčili jsme si k testu verzi s turbodieselem 2,2 CRDi. Náš vůz byl robustnější než jeho předchůdce. Předek dostal vizáž takzvané žraločí tlamy a protáhlé světlomety, které odpovídají současnému stylu všech modelů automobilky. Zadek zdobí zajímavá světla z LED diod. Delší karoserie umožnila umístit do kufru třetí řadu sedadel. Konstruktéři ale opustili rámovou koncepci i tuhou zadní nápravu a nahradili je samonosnou karoserií a víceprvkovým zavěšením kol. Zmizela také redukce převodů.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Seat Exeo 2,0 TDI CR typ vozu - pětidveřové kombi motor - naftový čtyřválec objem válců - 2 litry max. výkon - 105 kilowattů max. rychlost - 207 km/h zrychlení 0-100 km/h - 9,6 sekundy spotřeba - 5,5 l/100 km kufr - 442 litrů cena (základ) - 631 900 Kč s DPH

V součtu to znamená, že sorento je nyní lehčí a obratnější na silnici, ale méně agilní mimo asfalt. Především bez redukce jsme se už při našem testu nemohli odvážit do těžšího terénu, od hrbolatých polních cest nás odrazovala také menší světlá výška podvozku a nižší nájezdové úhly. Řidiči sice v blátě pomáhal elektronicky řízený pohon všech kol, který v závislosti na prokluzu připojil i pohon zadní nápravy, to už ale mají dnes všechny sportovně-užitkové vozy.

Zájemce o současné sorento musí tedy počítat s tím, že si ve srovnání s předchůdcem kupuje reprezentativnější a větší vůz s horšími terénními vlastnostmi. Doporučit můžeme náš vznětový čtyřválec s výkonem 145 kilowattů. Tento nový celohliníkový agregát vybavený turbodmychadlem, spojený v našem autě se šestistupňovým manuálem, byl při testu výkonný a úspornější než jeho předchůdce s objemem 2,5 litru. Ocenili jsme perfektní odhlučnění kabiny a solidní výbavu, která ve vyšším stupni zahrnuje parkovací kameru s obrazovkou umístěnou ve zpětném zrcátku či systém řízené jízdy z kopce. K tomu Kia přidává sedmiletou záruku, omezenou počtem 150 tisíc ujetých kilometrů.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Exeo ST (Sport Tourer) je úsporný kombík pro majitele firem, který slibuje za slušné peníze německou spolehlivost. Jeho kufr nemá žádnou hranu, hodí se i pro převážení nákladu.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Člověk převlečený za sedadlo? Ano, i to je při vývoji…
Toyota má nový program na úpravu svých vozů. Sportovní může být třeba i Prius
Estonská elektrická tříkolka je pořádné retro. A baterii si odnesete v kufru
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a nyní slaví 40 let
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Technologie
Osmijádrové Intely na příští rok by stále mohly být 14nm, založené na Coffee Lake
E-shop Lidlu odstartoval. Láká na bezplatnou dopravu a 90denní lhůtu pro vrácení zboží
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na první ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Malá dávka oprav a možnost pokračovat ve čtení článků na počítači [Windows Insider]
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít