Kia cee‘d: ve stylu tygří masky

26. února 2010, 13:01 - Erich Handl
26. února 2010, 13:01

Kia omladila svůj prodejní hit ze slovenské Žiliny, model střední třídy cee’d. Vůz, který cenově začíná na 219 980 korunách, dostal dravější image a nový motor.

Autor: Kia

Výroba cee’du začala v Žilině 1. prosince 2006. Za uplynulé tři roky si model vybudoval v Evropě slušné renomé a zaznamenal prodejní úspěchy. V dlouhodobém testu na 100 tisíc kilometrů, který provedla redakce německého Auto Bildu, dokonce auto skončilo lépe než Škoda Octavia. Na konci loňského roku designéři cee’d omladili. Kromě vzhledu auto dostalo nový turbodiesel. Profit tuto novinku vyzkoušel v redakčním testu, měli jsme krátkou verzi se systémem ISG, který automaticky vypínal motor při zastavení.

TECHNICKÉ ÚDAJE
model - Kia ceed 1,6 CDRi Comfort ISG typ vozu - pětidveřový hatchback motor - vznětový čtyřválec objem válců - 1,6 litru max. výkon - 85 kilowattů max. rychlost - 188 km/h zrychlení 0-100 km/h - 11,5 sekundy spotřeba - 6,1 l/100 km kufr - 340/1751 litrů cena - 414 980 Kč

Náš cee’d se od předchůdce lišil hlavně novým řešením přední části, která má podobu takzvané tygří masky. Karoserie je osazena delšími nárazníky. V kabině jsme našli nový volant, červené podsvícení přístrojové desky, dvouzónovou klimatizaci a nový audiosystém. Užitečný byl takzvaný trojblik, tedy nově přidaná funkce páčky blinkru pro krátkou signalizaci. Interiér měl také elegantnější obložení. Jinak to ale byl ten starý cee’d se stejnou palubní deskou a mohutnými zadními sloupky, které vadí řidiči ve výhledu při couvání.

Výraznější dojem než design na nás udělal nový turbodiesel 1,6 CRDi, který používá nejnovější generaci vstřikování common-rail a variabilní geometrii turbodmychadla. Je spřažen se šestirychlostní převodovkou, nebere moc nafty a má podle našeho názoru kultivovaný chod s výborným zátahem odspodu. Podvozek se nám zdál měkčeji naladěn než u předchůdce, zřejmě mu pomohla úprava tlumičů. Systém ISG fungoval i ve studeném únorovém počasí bezvadně.

Za silnou stránku vozu považujeme také sedmiletou záruku i základní výbavu zahrnující například centrální zamykání, autorádio s CD, palubní počítač, elektrické ovládání oken vpředu a šest airbagů. Nový cee’d jsme vyhodnotili jako elegantnější než jeho předchůdce, pomohl mu hlavně nový motor. Ale pozor, zatímco nejlevnější benzinová verze vyjde na 219 980 korun, námi doporučený diesel začíná na 384 980 korunách. Za systém ISG připlatí zájemce dalších 7000 korun.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ
Nový cee’d je relativně velké a dobře vypadající auto za relativně malou cenu, kterou podtrhuje sedmiletá záruka. Omlazení vozu pomohlo, stejně jako nový turbodiesel. Krátká verze má ale poměrně malý kufr, pro podnikání doporučujeme spíše kombíka.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Jak se rychle a snadno zorientovat v německých volbách
Co se v roce 2018 změní se zvýšením zdravotního pojištění pro OBZP?
Je libo hypotéka se slevou?
Konec kvót na cukr - hrozba, nebo příležitost pro naše cukrovary?
Chcete změnit zdravotní pojišťovnu? Máte čas do 30. září, jinak až za půl roku
Auta
Peugeot 208, 2008 a příbuzné Citroëny dostanou do dvou let…
Porsche 911 GT2 RS údajně zajede Nordschleife pod sedm minut
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Kviz: Poznáte tato známá americká auta?
Chystá se další velký sportovní sedan. Lexus už brzy ukáže LS F s výkonem 600 koní
Technologie
Další ukázka hlavní výhody elektromobilů v praxi. Tesla ovládla největší drag race
Windows 10 Insider Preview build 16296 opravuje drobné chyby. Pozor na jazykové balíčky
Cnews FM: Náhrada za reklamy a podivné počty Microsoftu [podcast]
GPU Vega 11 by mohlo mít 2048 shaderů, AMD s ním prý chystá Radeony RX Vega 32 a 28
Intel prý chystá už i dvoujádrové Kaby Lake-X, extrémní Core i3 pro platformu X299
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít