Ke stomilionové ztrátě Bakalovy LBM přispěla investice do soutěže krásy

 Gallistl 10. ledna 2016, 18:07  -  Vladan Gallistl
10. ledna 2016, 18:07

Ženská krása něco stojí. V minulosti na to doplatila řada mužů, včetně nejvýznamnějších panovníků, magnátů a jiných velikánů. A o slušné peníze připravila rovněž finančníka Zdeňka Bakalu. Jeho skupina Luxury Brand Management (LBM), která se zabývá prodejem luxusního zboží, totiž utrpěla obrovskou ztrátu, když prodávala firmu M Marketing, provozovatele soutěže krásy Česká Miss.

Při prodeji M Marketingu do rukou společnosti Czech Event Management musela skupina LBM odúčtovat oceňovací rozdíl k investici ve výši zhruba 134 milionů korun. Jinými slovy: na prodeji provozovatele soutěže krásy prodělala Bakalova skupina zmíněnou sumu.

Celou soutěž o nejkrásnější dívku Česka totiž Bakala prodal pouze za 16,2 milionu korun, a to peníze investované do firmy nepokrylo. Vyplývá to z výroční zprávy společnosti Luxury Brand Management za rok 2014, která byla zveřejněna v prosinci. Na otázky týdeníku Euro týkající se hospodaření firma neodpověděla.

Miss podnikatelka

Soutěž Česká Miss založila v roce 2004 Bakalova manželka Michaela Bakalová a pořádala ji deset let. Zajímavostí je, že Bakalová (tehdy Maláčová) se v roce 1991 stala vítězkou soutěže Miss ČR, které později začala konkurovat s Českou Miss.

Spory mezi oběma soutěžemi dospěly až k soudu, u něhož se ředitel Miss ČR Miloslav Zapletal soudil s Bakalovou kvůli příliš podobnému názvu. Soudy ale daly za pravdu Bakalové. Obě soutěže krásy se nakonec v roce 2011 sloučily pod M Marketing.

Nakonec po deseti letech Bakalová svět soutěží krásy opustila, když se LBM zbavil firmy M Marketing. „Rozhodnutí o prodeji České Miss souvisí se záměrem společnosti Luxury Brand Management věnovat se především rozvoji obchodu s luxusním zbožím,“ komentovala transakci tehdejší ředitelka LBM Martina Matoušková. Nutno dodat, že se LBM zbavil dlouhodobě ztrátového podnikání.

Ztráta z prodeje M Marketingu významně přispěla k tomu, že hospodaření společnosti Luxury Brand Management skončilo v roce 2014 v obří ztrátě 315,7 milionu korun. Jde o dramatické zhoršení oproti předchozímu roku, kdy skupina dosáhla čistého zisku ve výši 135,8 milionu.

Kromě ztráty z prodeje M Marketingu se na výsledku podílelo rovněž jednorázové zaúčtování převzatých společností a vyšší tvorba opravných položek k pohledávkám. Skupině LBM navíc klesly výrazně tržby z 806,3 milionu v roce 2013 na předloňských 730,2 milionu korun. Náklady skupiny se však zvýšily.

Více se o tématu dočtete v pondělním vydání týdeníku Euro


Čtěte také:

Pavel Páral: Jak Zdeněk Bakala bouchnul dveřmi

Diamantové korunky z Česka zdobí světové miss. Jedna nyní míří do Prahy.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nepodpořili
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
OECD: Jak vysoké je maximální zdanění na straně zaměstnance?
Auta
Evora GT430 je nejvýkonnější silniční Lotus v historii. Za…
Skupina VW dodala v prvním pololetí zákazníkům přes pět milionů aut
Opel Insignia GSi má motor 2.0 T a je o 160 kg lehčí než OPC
Podívejte se na vzácné snímky exkluzivních aut ze sbírky brunejského sultána
Tři generace BMW 5 ve srovnání ojetin: E39 vs. E60 vs. F10
Technologie
Až do zítřka zdarma. Stahujte akční pecku Shadow Warrior
RAM letos zdraží o rekordních 60 %, paměti Flash o třetinu. Příští rok je možné zlepšení
Ataribox se odhaluje. Máme první obrázky i nástin toho, co od konzole čekat
Spousta „interaktivních seriálů“ za pakatel. Humble Bundle má v akci hry od Telltale
Android se snadno připojí k síťovému disku nebo NASu. Google vydal Samba Client
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít