Když Facebook nakupuje

30. května 2012, 16:25 - Jakub Křešnička
30. května 2012, 16:25

internet

Jakou cenu může mít osmnáct měsíců existující firma se třinácti zaměstnanci, žádnými tržbami a neexistujícím byznysplánem? Podle všeho miliardu amerických dolarů. Tolik totiž zaplatil Facebook Marka Zuckerberga za akvizici Instagramu, jehož mobilní aplikace slouží k fotografování a sdílení obrázků s ostatními uživateli v síti. Podle odhadů si tak její osmadvacetiletý zakladatel a šéf Kevin Systrom přišel během chvilky na 400 milionů dolarů, druhý ze spoluzakladatelů Mike Krieger na 100 milionů. Dalších 100 milionů dolarů si v akciích rozdělí zbylých jedenáct zaměstnanců, i když u společnosti strávili jen pár týdnů. Facebook si takovou cenu může dovolit. Před jeho očekávaným vstupem na burzu, který by měl společnost ocenit na 100 miliard dolarů, se procento z této hodnoty nezdá nijak vysoké. Někteří analytici ale na příkladu takto vysokých částek varují, že se blíží prasknutí další internetové bubliny. Jiní tvrdí, že Facebook koupil Instagram právě proto, aby povzbudil potenciální investory, kteří o nákupu akcií z IPO ještě váhají. Problém Facebooku je totiž v tom, že ač má na miliardu uživatelů, jeho stávající aplikace pro mobily zdaleka není tak populární a propracovaná a má zároveň složitější možnosti pro sdílení fotografií. A pokud čerstvé zbohatlíky nepřestane bavit práce, získává Zuckerbergovo impérium také alespoň nějakou naději na konkurování firmě Apple, u které se očekávají novinky právě v oblasti, v níž má tým Instagramu dobře zúročené zkušenosti.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít