Kdo utrácí v e-shopech nejvíce?

25. dubna 2012, 17:38 - MediaFax
25. dubna 2012, 17:38

Typickým Čechem nakupujícím na internetu je muž ve středním věku, který provede jeden až dva nákupy měsíčně. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu online nákupního chování realizovaného pro poskytovatele platebních řešení společnost PayU.

Foto: Profimedia

Podle průzkumu agentury Insight nakupuje přes internet nejčastěji skupina takzvaných sofistikovaných uživatelů. Představují necelou čtvrtinu všech internetových zákazníků. Muži mají v této skupině většinu, tvoří 60 procent. Jejich společnou charakteristikou je dlouhodobé a každodenní používání internetu a aktivní životní styl. Nebojí se rovněž platit kartou, rychlými online převody či elektronickou peněženkou, protože je považují za jednoduché, pohodlné a bezpečné.

Z našich dat plyne, že segment sofistikovaných uživatelů je pro e-shopy také nejcennější. Tito zákazníci nákupu přes internet důvěřují a mají s ním dobré zkušenosti. Online proto nakupují nejčastěji a také nejvíce utratí. Souvisí to do značné míry s rychlými online platbami, které podle průzkumu rádi využívají. Ty svou jednoduchostí a rychlostí zvyšují tzv. konverzi nákupu – zákazník si snadno a prakticky okamžitě pořídí, pro co se v obchodě nadchne,“ poznamenal ředitel společnosti PayU ČR Gabriel Kalapoš.

Z dat dále vyplývá, že muži nakupují přes internet častěji než ženy. Alespoň jednou za měsíc nakoupí na internetu téměř 65 procent z nich, u žen je to jen něco málo přes polovinu. Není překvapením, že nejčastěji nakupovaným zbožím u mužů je elektronika (39 % z nich) a ženy utrácejí nejvíc za oblečení (22 % žen), kosmetiku (16 %) a potřeby pro domácnost (14 %).

Nepřekvapuje nás, že nejčastěji nakupovaným zbožím je elektronika. Tento fakt si vysvětlujeme částečně tím, že e-shopy s elektronikou patří obecně na českém internetu k těm nejspolehlivějším. Jejich ostrá konkurence zároveň tlačí na snižování ceny elektroniky, která je tak oproti kamenným obchodům často levnější,“ vysvětlil výsledky průzkumu Kalapoš.

Za jeden nákup elektroniky zákazníci vydají podle průzkumu průměrně 1226 korun, za oblečení je to 861 korun a za kosmetiku 1056 korun. Nejvíce peněz za nákup však utratí za domácí potřeby, kam se řadí i bílá technika – průměrně 2444 korun.

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče