Kdo šetří, má smůlu

12. března 2007, 00:00 - PETR BÝM
12. března 2007, 00:00

Málokterá činnost je tak riziková jako malé a střední podnikání. Na tom se shodují všichni finanční experti. Podnikatelé samotní ovšem tuto skutečnost často nedoceňují. Před loňskými Vánocemi se v Brně udála kuriózní pojistná událost. Na prostranství před jedním z tamějších hypermarketů si rozložil stánek prodejce zábavní pyrotechniky.

Málokterá činnost je tak riziková jako malé a střední podnikání. Na tom se shodují všichni finanční experti. Podnikatelé samotní ovšem tuto skutečnost často nedoceňují.

Před loňskými Vánocemi se v Brně udála kuriózní pojistná událost. Na prostranství před jedním z tamějších hypermarketů si rozložil stánek prodejce zábavní pyrotechniky. Obchody nešly, a tak se vietnamský obchodník rozhodl pro originální reklamní kampaň - aby přesvědčil potenciální zákazníky o kvalitě nabízeného zboží, odpálil několik světlic. Bohužel nešťastným směrem -jedna z nich skončila na střeše hypermarketu, aniž by si toho někdo všiml. Za pár okamžiků od světlice chytila střešní krytina (což stále zůstalo bez povšimnutí) a pak se oheň šířil dále. Celková škoda: 60 milionů korun.

Marketingově zdatný, ale nepříliš opatrný obchodník zmizel, a nikdo ho nikdy nevypátral. Pokud by ovšem podobně katastrofickou reklamu realizovala seriózní firma, náhrada takto způsobené škody by jí nejspíš zlámala vaz. Pokud by nebyla pojištěna na škody vyvolané jejím provozem a zaměstnanci. „Jako pro jiné je i pro podnikatele samozřejmě velmi důležité pojištění majetku, ale stejně tak musejí pojistit i svou činnost,“ říká Michal Neuwirth, vedoucí úseku pojištění malých a středních podniků v pojišťovně Kooperativa. Právě v této oblasti ale má segment SME nemalé dluhy. Už jen málo podniků sice nemá žádnou pojistku (některé typy pojistek jim ostatně ukládá platná legislativa), ale podle odborníků ani zdaleka nepokrývají všechna rizika, která jsou s podnikatelskou činností spojena. Příčin je více, hlavní je neefektivní šetrnost na straně pojistníků i pojištěných. „Hlídání“ nákladů je zvláště pro začínající podniky jednou ze základních priorit, nicméně pro oblasti pojištění přísloví „kdo šetří, má za tři“ není tím nejvhodnějším přístupem. Na druhou stranu není nutné platit více, než je třeba. Na trhu vládne slušná konkurence, liší se sazebníky, různé složení mají pojistné „balíčky“. A není tajemstvím, že větší klienti mohou počítat i se slevami. Při sjednávání pojistky by tedy podniky měly postupovat spíše podle přísloví „dvakrát měř, jednou řež“. V první řadě by měly změřit všechna existující rizika a teprve v druhé náklady na jejich pojištění.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít