Kdo je králem?

07. července 2009, 16:54 - Ivan Pilný
07. července 2009, 16:54

Na uštvaných koních kolem nás pádí poskytovatelé informací

Králem je obsah, tvrdí jednohlasně mediální svět. Je tenhle výrok stále ještě pravdivý? Na úvodním semináři nového projektu Media Monday společnosti Tuesday Business Network proběhla na toto téma zajímavá diskuse. Podívejme se na fenomén, kterým je Twitter. Dá se mluvit o nějakém obsahu ve spontánním sdělení o délce maximálně 140 znaků? Miliony účastníků koukání klíčovou dírkou si to bezpochyby myslí. Jinak by počet přispěvatelů do této komunity nerostl rychleji než houby po dešti. Nový pokus firmy Amazon o elektronickou čtečku Kindle sice obsah nepředefinovává, ale dá se s jistou předpokládat, že při jeho masovém využívání dostanou tištěná media stahovaná ze sítě jinou podobu. Na druhé straně média, nebo raději pop média, nás zahrnují „informacemi“, jejichž poločas rozpadu je spíše v minutách než hodinách. Na uštvaných koních kolem nás pádí poskytovatelé informací. Jen je zahlédneme, už mizí nenávratně za obzorem. Lidí ochotných platit za takto vyrobené byty je málo, subskripční modely selhávají nejen na našem trhu. Je „uživateli generovaný obsah“ něco víc než jen prostor pro exhibici, která se buď virálně rozšíří, nebo zahyne už při narození? Televize, zejména komerční, mnoho prostoru na byť plytký obsah mezi reklamami také nenechává. Do filmů je nenápadně vpašovávána produktová reklama. Nastává tedy čas, kdy přebírá nebo přebere roli krále technologie? Mnozí tvrdí, že je to především generační problém. Starší generace je konzervativnější, mladší bere téměř všechno, ale také to rychle opouští. Stačí se podívat na Myspace a podobné pokusy.
Mluví se hodně o konvergenci médií. Moc na ni nevěřím, švýcarský armádní nůž se hodí k uříznutí větvičky, na podříznutí stromu si také vezmete speciální nástroj. Pokusy o konvergenci internetu a televize obvykle pokulhávají. Zajímavou otázkou je, zda takto konvergentní jsou nebo mohou být i novináři. Zdá se, že až na malé výjimky je to stejné jako s technologickou konvergencí. Blogeři těžko mohou psát s nadhledem do týdeníku, televizní scenáristé nejsou ideální pro krátký klip na YouTube. Zbývá jen doufat, že králem zůstává ten, kdo má co říci a říká to způsobem, který nás zajímá nebo dokonce dojímá.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Velký dovolenkový speciál: jak nejlépe používat platební kartu na dovolené
Finance.cz nově najdete v aplikaci Tapito
Čeká naši společnost revoluční změna díky technologii blockchain?
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Auta
Proč má být Kia Stinger tak dobrá? Protože na Nürbrugringu…
Test na pondělí: Porsche Macan 2.0T
Také SUV Lada XRay může být „exkluzivní“. Stačí k tomu pár dílů z Dacie
BMW dnes odpoledne ukáže novou X3. Na první fotky se můžete podívat už teď
Retro na neděli: Ford T může za to, že jezdíme na benzín, ne na elektřinu
Technologie
Českem se šíří další vlna phishingu. Podvodný e-mail se vydává za zprávu KB
Microsoft reaguje na Kasperskyho. Většinu obvinění smetl ze stolu
Asus Lyra je Wi-Fi, které pokryje celý dům. Má tři routery spojené mesh sítí
Spotify se více integruje. Seznamy skladeb můžete s přáteli tvořit i v Messengeru
Evleaks: Galaxy Note 8 posune cenovou laťku ještě výš, bude stát 1000 eur
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít