Kdo je králem?

07. července 2009, 16:54 - Ivan Pilný
07. července 2009, 16:54

Na uštvaných koních kolem nás pádí poskytovatelé informací

Králem je obsah, tvrdí jednohlasně mediální svět. Je tenhle výrok stále ještě pravdivý? Na úvodním semináři nového projektu Media Monday společnosti Tuesday Business Network proběhla na toto téma zajímavá diskuse. Podívejme se na fenomén, kterým je Twitter. Dá se mluvit o nějakém obsahu ve spontánním sdělení o délce maximálně 140 znaků? Miliony účastníků koukání klíčovou dírkou si to bezpochyby myslí. Jinak by počet přispěvatelů do této komunity nerostl rychleji než houby po dešti. Nový pokus firmy Amazon o elektronickou čtečku Kindle sice obsah nepředefinovává, ale dá se s jistou předpokládat, že při jeho masovém využívání dostanou tištěná media stahovaná ze sítě jinou podobu. Na druhé straně média, nebo raději pop média, nás zahrnují „informacemi“, jejichž poločas rozpadu je spíše v minutách než hodinách. Na uštvaných koních kolem nás pádí poskytovatelé informací. Jen je zahlédneme, už mizí nenávratně za obzorem. Lidí ochotných platit za takto vyrobené byty je málo, subskripční modely selhávají nejen na našem trhu. Je „uživateli generovaný obsah“ něco víc než jen prostor pro exhibici, která se buď virálně rozšíří, nebo zahyne už při narození? Televize, zejména komerční, mnoho prostoru na byť plytký obsah mezi reklamami také nenechává. Do filmů je nenápadně vpašovávána produktová reklama. Nastává tedy čas, kdy přebírá nebo přebere roli krále technologie? Mnozí tvrdí, že je to především generační problém. Starší generace je konzervativnější, mladší bere téměř všechno, ale také to rychle opouští. Stačí se podívat na Myspace a podobné pokusy.
Mluví se hodně o konvergenci médií. Moc na ni nevěřím, švýcarský armádní nůž se hodí k uříznutí větvičky, na podříznutí stromu si také vezmete speciální nástroj. Pokusy o konvergenci internetu a televize obvykle pokulhávají. Zajímavou otázkou je, zda takto konvergentní jsou nebo mohou být i novináři. Zdá se, že až na malé výjimky je to stejné jako s technologickou konvergencí. Blogeři těžko mohou psát s nadhledem do týdeníku, televizní scenáristé nejsou ideální pro krátký klip na YouTube. Zbývá jen doufat, že králem zůstává ten, kdo má co říci a říká to způsobem, který nás zajímá nebo dokonce dojímá.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
O prázdninách projedete méně. Benzín i nafta pořád zlevňují
Zákaz kožešinových farem ročně ušetří život více jak 20 000 zvířat, ale senátoři ho nechtěli schválit
Hypotéky 2017: Regulace má za důsledek unifikaci hypoték
Auta
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka…
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Kvíz na pátek: Poznáte značku a model auta podle obrázku?
Technologie
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Evolveo Ray 2 – moderní skříň s tvrzeným sklem za 1500 Kč (uživatelská recenze)
Cnews FM: Přenos čísla do 10 dnů a dva noví operátoři [podcast]
Při instalaci nových hlavních verzí Windows 10 se zkrátí doba, kdy zařízení nelze používat
Alza to s elektromobily myslí vážně. Přidává další modely, nabídne levnější vozy i dodávky
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít