Kdo, co, jak a za kolik – taktika stran v předvolební kampani

15. dubna 2010, 12:48 - apo, <a target="_blank" href="http://www.parlamentnilisty.cz">ParlamentníListy.cz</a>
15. dubna 2010, 12:48

Do voleb zbývá šest týdnu a výdaje stran za předvolební kampaně stoupají. Jakou taktiku při oslovování voličů jednotlivé partaje zvolily a kolik peněz plánují utratit?

Autor: Martin Siebert

Zatím nejviditelnější kampaň má ČSSD; sociální demokracie na ni také vyčlenila nejvíce financí - kampaň má spolknout dvě stě milionů. Strana oblepila republiku svými billboardy, dominantní postavení v celé kampani hraje šéf strany Jiří Paroubek. Sociální demokraté vsadili rovněž na antikampaň, negativními billboardy útočí na ODS.

ODS zahájí svoji kampaň právě dnes. Občanští demokraté mají v plánu zaměřit se na ekonomická témata a „strašit paroubkovskou hrozbou“. Jejich kampaň doznala částečných změn kvůli novému lídrovi strany: ODS chce nyní zdůrazňovat bezúhonnost, klid a rodinné zázemí Petra Nečase. Celá kampaň by měla stát o padesát milionů méně než u ČSSD, tedy 150 milionů.

Výrazně menší částku vydá za svoji propagaci před volbami KSČM, a to do padesáti milionů. Komunisté vsázejí kromě billboardů na osvědčené mítinky a letáky.

Strategie menších stran

TOP 09 útočí na své voliči především humorem, těží i z popularity Karla Schwarzenberga. Za kampaň utratí zhruba jako komunisté.

Více na ParlamentníListy.cz.

Mohlo by vás zajímat

  • Rekola mění dopravu v českých městech

  • Roman Šmucler: Češky jsou posedlé zvětšováním prsou

  • Vinař Pavel Chrást: Víno se v Česku předražuje

  • Finance.cz pozvaly klienty na curling

  • Adam Hazdra: Třetina lidí je v práci nespokojených

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

Hry pro příležitostné hráče