Kde nekvete byznys, jezdí jen autobusy

25. října 2004, 00:00 - Erich Handl, šéfredaktor
25. října 2004, 00:00

Česká regionální letiště si stěžují na nezájem aerolinek. Pro ně nepředstavují Brno či Ostrava dostatečně lukrativní destinaci, na které by se dalo vydělávat. Zlost obyvatel těchto měst lze pochopit, zaplatí si drahé letenky a pak se hodiny kodrcají v autobuse.

Tři hodiny na přecpané dálnici proto, aby pak hodinu letěli třeba do Frankfurtu. Letecké společnosti ale nedostávají dotace na dopravní obslužnost jako dráhy nebo provozovatelé autobusů. Musí vydělávat. Mohou létat jen na linkách, které přinášejí zisk, tedy hlavně na trasách, kde cestují byznysmeni. A ti se vyskytují tam, kde je byznys. Letiště v německém Wolfsburgu by nikdy nepřekročilo význam sportovní základny, kdyby poblíž nestála prosperující továrna Volkswagenu. To platí i o francouzském Toulouse, kde se montují Airbusy. Ostrava ani Brno nepatří navzdory rozvíjejícím se průmyslovým zónám k významným hospodářským centrům. Severomoravané dokonce zamítli využití slibné zóny v N ošovicích, protože nechtějí být obtěžováni průmyslem. Pak se ale nemohou divit, že k nim téměř nikdo nelétá. Můžete mít sebelepší letiště, když se kolem něj nedaří průmyslu a službám, které dodají pasažéry, není k ničemu. Aerolinky si jej nevšimnou a místní musí do autobusů.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče