Kde nekvete byznys, jezdí jen autobusy

25. října 2004, 00:00 - Erich Handl, šéfredaktor
25. října 2004, 00:00

Česká regionální letiště si stěžují na nezájem aerolinek. Pro ně nepředstavují Brno či Ostrava dostatečně lukrativní destinaci, na které by se dalo vydělávat. Zlost obyvatel těchto měst lze pochopit, zaplatí si drahé letenky a pak se hodiny kodrcají v autobuse.

Tři hodiny na přecpané dálnici proto, aby pak hodinu letěli třeba do Frankfurtu. Letecké společnosti ale nedostávají dotace na dopravní obslužnost jako dráhy nebo provozovatelé autobusů. Musí vydělávat. Mohou létat jen na linkách, které přinášejí zisk, tedy hlavně na trasách, kde cestují byznysmeni. A ti se vyskytují tam, kde je byznys. Letiště v německém Wolfsburgu by nikdy nepřekročilo význam sportovní základny, kdyby poblíž nestála prosperující továrna Volkswagenu. To platí i o francouzském Toulouse, kde se montují Airbusy. Ostrava ani Brno nepatří navzdory rozvíjejícím se průmyslovým zónám k významným hospodářským centrům. Severomoravané dokonce zamítli využití slibné zóny v N ošovicích, protože nechtějí být obtěžováni průmyslem. Pak se ale nemohou divit, že k nim téměř nikdo nelétá. Můžete mít sebelepší letiště, když se kolem něj nedaří průmyslu a službám, které dodají pasažéry, není k ničemu. Aerolinky si jej nevšimnou a místní musí do autobusů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Auta
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle…
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Jaguar XJR575: Nejrychlejší verze modelu XJ v historii zvládne až 300 km/h
Technologie
Malování zastřeleno nebude. Microsoft ho „uklidí“ do Windows Storu
Intel nový ovladač pro SoC Cloverview nevydá. Jak to bude s podporou Windows 10?
Vodní chlazení pro M.2 SSD. PCIe karty Alphacool chladí pasivem nebo vodním blokem
Threadrippery budou nakonec bez chladiče. Možná jich nebude dost a další informace
Opera 48 developer přidává snímání webů. Nezvládne ale vyfotit celou stránku
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít