Kde nekvete byznys, jezdí jen autobusy

25. října 2004, 00:00 - Erich Handl, šéfredaktor
25. října 2004, 00:00

Česká regionální letiště si stěžují na nezájem aerolinek. Pro ně nepředstavují Brno či Ostrava dostatečně lukrativní destinaci, na které by se dalo vydělávat. Zlost obyvatel těchto měst lze pochopit, zaplatí si drahé letenky a pak se hodiny kodrcají v autobuse.

Tři hodiny na přecpané dálnici proto, aby pak hodinu letěli třeba do Frankfurtu. Letecké společnosti ale nedostávají dotace na dopravní obslužnost jako dráhy nebo provozovatelé autobusů. Musí vydělávat. Mohou létat jen na linkách, které přinášejí zisk, tedy hlavně na trasách, kde cestují byznysmeni. A ti se vyskytují tam, kde je byznys. Letiště v německém Wolfsburgu by nikdy nepřekročilo význam sportovní základny, kdyby poblíž nestála prosperující továrna Volkswagenu. To platí i o francouzském Toulouse, kde se montují Airbusy. Ostrava ani Brno nepatří navzdory rozvíjejícím se průmyslovým zónám k významným hospodářským centrům. Severomoravané dokonce zamítli využití slibné zóny v N ošovicích, protože nechtějí být obtěžováni průmyslem. Pak se ale nemohou divit, že k nim téměř nikdo nelétá. Můžete mít sebelepší letiště, když se kolem něj nedaří průmyslu a službám, které dodají pasažéry, není k ničemu. Aerolinky si jej nevšimnou a místní musí do autobusů.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít