Kde najít stovky míst?

28. května 2007, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
28. května 2007, 00:00

PARKOVÁNÍ NA DÁLNICÍCH V okolí českých dálnic a rychlostních komunikací chybějí přibližně dva tisíce parkovacích míst pro kamiony. Ještě horší je situace na silnicích 1. třídy. Za několik týdnů, konkrétně 1. července, vstoupí opět v platnost přísnější letní omezení jízdy kamionů v pátek odpoledne.

PARKOVÁNÍ NA DÁLNICÍCH V okolí českých dálnic a rychlostních komunikací chybějí přibližně dva tisíce parkovacích míst pro kamiony. Ještě horší je situace na silnicích 1. třídy.

Za několik týdnů, konkrétně 1. července, vstoupí opět v platnost přísnější letní omezení jízdy kamionů v pátek odpoledne. Stejně jako loni ale řidiči kamionů budou mít problém zaparkovat kamion na odstavném parkovišti. „Jezdím denně po dálnici D1, denně se setkávám s problémem zastavit alespoň na předepsanou přestávku,“ říká řidič Karel Novotný.

ÚŘAD O PROBLÉMU VÍ

Nedostatek parkovacích míst pro nákladní auta potvrdila i mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Martina Vápeníková. „V porovnání se sousedními zeměmi je u nás v průměru odpočívek více, ale menších. Též vybavení není občas na jejich úrovni,“ tvrdí.

Podle jejích slov se staví sice méně odpočinkových míst, ale větších a komplexně vybavených. „Dopravci jsou vděčni za jakákoliv nová stání. Uvítali by však alespoň německou úroveň, tedy vedle sociálního zařízení i občerstvení či ostrahu,“ míní mluvčí Česmadu Martin Felix.

VZNIKAJÍ DALŠÍ PARKOVIŠTĚ

Podle údajů ŘSD je v Česku u dálnic a rychlostních komunikací zhruba 150 odpočívadel a 1700 parkovacích míst pro nákladní auta. Loni přibyla dvojice odpočívadel na D8 u Varvažova a letos se počítá s výstavbou dvou odpočívek u Osic na D11 a výhledově i na D1 v Ostravě a Bohumíně.

Na starších dálnicích jsou odpočívky v průměru po každých osmi kilometrech a na nových komunikacích po sedmnácti i více kilometrech. Obvyklé vybavení větších odpočívadel je parkovací stání pro osobní a nákladní automobily, veřejné osvětlení, občerstvení, restaurační objekt, čerpací stanice a toaleta.

VRACEJÍ SE VÍKENDOVÁ OMEZENÍ

Od července vstoupí opět v platnost loni přijaté letní víkendové omezení jízdy kamionů. Znamená to, že kamiony nebudou smět na silnice v pátek odpoledne, v sobotu dopoledne a v neděli odpoledne. Podle názoru sdružení Česmad Bohemia je toto řešení nesystémové a odporuje zvyklostem v sousedních zemích. Dopravci by proto rádi zachovali současný, mimoletní stav, tedy zákaz jízdy kamionů pouze v neděli odpoledne.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Co je dobré vědět o superhrubé mzdě?
Polil vás v hospodě číšník? Kdo to zaplatí?
Návod, jak zatočit s neplatiči alimentů
Jak se vám zvýší splátka hypotéky při refinancování?
8 mýtů, kterým při placení sociálního pojištění nevěřte
Auta
Galerie: Williams se nevěnuje jen Formuli 1. Staví i auta a…
Giannini 350GP je Fiat 500 po obří dávce steroidů. Prohlédněte si tento speciál v akci
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlouhodobém testu: dvouválec na část úvazku
Video: To nejlepší z Goodwood Revival 2017
Také Toyota Auris (ne)míří do terénu. Verze Freestyle přidává plasty, ale nic dalšího
Technologie
Lara Croft opět míří do kin. Podívejte se na prvního ukázku nového Tomb Raidera
Vivaldi vyšel v nové verzi. Zlepšuje prohlížeč obrázků a správce stahování
Malá dávka oprav a možnost pokračovat ve čtení článků na počítači [Windows Insider]
Stáhněte si zdarma legendární plošinovku Oddworld: Abe’s Oddysee
Týden blbec. Po Outlooku má velký výpadek také Skype
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít