Menu Zavřít

Kavárna POTMĚ trhla letos rekord

14. 7. 2011
Autor: profit

Netradiční kavárna POTMĚ, kde hosty v naprosté tmě obsluhovali nevidomí kavárníci, minulý týden po třech týdnech zavřela. Sedmý ročník neotřelého projektu, jehož generálním partnerem je finanční skupina AXA, přinesl i několik prvenství.

Kavárna POTMĚ trhla letos rekord

Foto: Khalil Baalbaki

Kavárníci letos roznesli 5 969 nápojů a obsloužili rekordních 4 015 lidí. Poprvé v historii se uskutečnila také výstava POTMĚ, na níž si návštěvníci mohli prohlédnout portréty nevidomých kavárníků pouze ve světle baterky. Výtěžek kavárny letos dosáhl výše 538 134 korun, dalších 103 000 korun „vydělala“ výstava POTMĚ. Celková částka jde na sbírku Světluška, která pomáhá zrakově postiženým v ČR.

Znovu se dveře kavárny otevřou zase za rok, u stavby i během provozu by neměli chybět ani dobrovolníci ze skupiny AXA, kteří podali pomocnou ruku i letos. „Byla jsem nadšená a zároveň překvapená, jak nevidomí lidé fungují. Člověka to donutí se zamyslet i nad jiným způsobem života. Myslím, že zapojení do takového projektu je úžasné. Ráda se zúčastním i některé z dalších akcí,“  říká k projektu Jitka Krčmářová z Prahy, dobrovolnice ze skupiny AXA. „Je radost slyšet, že něco má skutečně smysl,“ dodal Marek Zeman, ředitel PR a komunikace finanční skupiny AXA, a poděkoval všem dobrovolníkům za práci, kterou pro Světlušku během provozu kavárny odvedli.

Rozloučit se s kavárníky přišli i dlouholetí přátelé Světlušky, Saša Rašilov a Vanda Hybnerová. „Díky kavárně POTMĚ jsem si uvědomil, jak kontrastní polohy může tma mít a jak je to vše závislé na tom, jak se člověk cítí sám uvnitř. Tma může být zdrojem uklidnění a usebrání, ale na druhou stranu se člověk ve tmě může bát, může ho děsit. Proto je třeba si uvědomit, jak je důležité pomoci lidem, kteří nevidí a snažit se jim život, ve světě plném vizuálních informací, ulehčit,“ pronesl Saša Rašilov po návštěvě kavárny.

BRAND24

 „Moc nás těší, že zájem lidí zajít do kavárny POTMĚ stále roste, letos ji denně navštívilo téměř 250 lidí, z čehož jsem měla velkou radost, ale ještě větší měli naši nevidomí kavárníci, které baví se o hosty starat, a tak být aspoň na okamžik těmi, kdo pomoc nepřijímají, ale poskytují,“ zhodnotila přínos akce Martina Kaderková, ředitelka Nadačního fondu Českého rozhlasu, který celou akci pořádá.

Sedm ročníků kavárny přineslo do sbírky Světluška 2 453 143 korun, za tímto číslem se skrývá více než 18 000 návštěvníků, kterým nevidomí kavárníci uvařili téměř 26 000 nápojů.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).