Kataklyzma pokračuje

10. února 2011, 17:01 - Tomáš Pohanka
10. února 2011, 17:01

Activision Blizzard i letos bude vévodit trhu díky World of Warcraft

Na pláních i v jeskyních Azerothu je všechno, jak má být. Virtuální svět, do něhož si měsíčně předplácí vstup prostřednictvím internetu přes dvanáct milionů lidí, vydělává opět společnosti Activision Blizzard pohádkové sumy. Pouze jediná hra World of Warcraft, která se objevila v listopadu 2004, utržila za loňský rok kalifornské společnosti 1,23 miliardy dolarů. A to tvoří 28 procent z celkových 4,1 miliardy tržeb z minulého roku, přestože Activision Blizzard stojí za dalšími hity, jako jsou střílecí série Call of Duty, skateboardová Tony Hawk či hudební Guitar Hero. O injekci se postaralo již třetí rozšíření hry s názvem World of Warcraft: Cataclysm z počátku loňského prosince. Během prvních čtyřiadvaceti hodin si novinku koupilo 3,3 milionu lidí, čímž se stala dosud nejrychleji prodávanou hrou pro osobní počítače. Překonala totiž předchozí World of Warcraft: Wrath of the Lich King… Fenomén World of Warcraft dominuje hernímu světu, i když módní trendy přicházejí a odcházejí. Zmiňovanou sérii Guitar Hero se například Activision Blizzard rozhodl letos utnout, jak firma oznámila minulý týden během výroční konference. Hudební hry totiž zaznamenávají už delší dobu pokles zájmu. Dominance hry vyvinuté studiem Blizzard bývala ještě výraznější. V roce 2008, který pro World of Warcraft představoval dosavadní vrchol, mezi onlineovými hrami fungujícími na bázi předplatného vévodila se šedesáti procenty. O rok později se podíl na trhu snížil na 54 procent. Onlineovým titulům nicméně odborníci prorokují hojná léta. Pouze ve Spojených státech a v Evropě měly tržby z předplatného v roce 2009 dosáhnout podle analytické společnosti Screen Digest 1,6 miliardy dolarů, do roku 2014 mají stoupnout na dvě miliardy. „Množství hráčů na sítí navíc neustále rychle stoupá,“ podotýká analytik firmy Pike & Fischer Tim Deal. Podle této společnosti by počet předplatitelů her na internetu měl do konce roku 2014 překonat 40 milionů. Nyní je jich zhruba polovina. Internetovým lákadlem Activision Blizzard není pouze World of Warcraft. „Ke 2. únoru letošního roku jsme zaregistrovali, že na síti dosud hrálo nějakou hru ze série Call of Duty přes 27 milionů lidí,“ tvrdí generální ředitel společnosti Activision Blizzard Robert Kotick a dodává, „Od loňského listopadu, kdy se na trh dostala poslední novinka Call of Duty: Black Ops, byli hráči každý den v průměru 52 minut na internetu, na Facebooku přitom průměrný uživatel tráví přibližně 55 minut denně.“ World of Warcraft však ze všech dosavadních onlineových her vykazuje největší stabilitu, pokud jde o věrnost fanoušků (a tím pádem o zisky). Není proto divu, že vývojáři z divize Blizzard je ujišťovali hned při prosincovém představení pokračování Cataclysm, že čtvrté rozšíření hry určitě přijde. Stačí si počkat.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Víte, kdo vlastní vaši banku? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Auta
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do…
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
Continental znovu vynalezl kolo, aby mohly elektromobily lépe brzdit
Technologie
GPS, laser a bohatá sklizeň: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Postrach fotografů a fotobank. Google umí perfektně odstranit vodoznak
Intel: top Coffee Lake má o 11 % lepší výkon v jednom vlákně. Kvůli AMD přejmenuje čipset
Evleaks kazí překvapení další Korejcům. Takhle bude vypadat LG V30
Čeští Warhorse Studios vnadí dalším trailerem na Kingdom Come: Deliverance (video)
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít