Karetní byznys zrychluje

26. listopadu 2008, 17:42 - Pavel Javorský
26. listopadu 2008, 17:42

Společnosti mohou zaváděním novinek přesvědčit, že nemají problémy

Sedmý ročník ocenění MasterCard Banka roku přichází v době, kdy je světový finanční trh zmítán turbulencemi. Společnost, která v těchto dnech odvážně představí na českém trhu nový produkt či technologii, dokazuje veřejnosti, že se netopí v problémech a naopak využívá současné situace k zavádění novinek. Pokud bych měl nastínit základní trendy, které z mého pohledu posunou v nejbližší době karetní byznys dopředu, uvedl bych následující tři oblasti: komfort, rozvoj technologických možností a vyspělejší segmentace.

Komfort Jednou z novinek, která zjednodušuje a zpříjemňuje placení kartou, je technologie bezkontaktních plateb MasterCard PayPass. Díky ní je možné nakoupit bez potřeby zadání PIN nebo vkládání karty do čtecího zařízení. Bude pokračovat také rozvoj akceptační sítě, což povede k platbám kartou i v místech, kde na to zatím nejsme příliš zvyklí. Karty se budou v masivním měřítku používat rovněž k platbě nižších částek.

Technologické možnosti Druhým významným trendem je rozvoj technologických možností. Za kusem plastu v našich peněženkách se skrývá propracované a spolehlivé technické a procesní zázemí. Například nakupování přes internet je ideální příležitostí pro platbu kartou. Další trend je v rozšíření inteligentní autorizační sítě, díky níž může zaměstnavatel určovat, u kterých obchodníků, v jakou hodinu nebo i v jakých zemích se může firemní platební karta používat.

Vyspělejší segmentace Individuální přístup ke klientům, který se odráží například v personalizaci karet, vychází především z přechodu od demografické segmentace k rozdělení spotřebitelů podle jejich chování a přístupu k produktu. Propracovaná segmentace umožňuje cílit nabídku a oslovit každou skupinu držitelů karet zvlášť.

Platební karta se stává podobně jako například mobilní telefon vyjádřením vlastní identity. V závislosti na tom, co banky v Čechách nabízejí nebo brzy začnou nabízet, se otevírá možnost smíchat různé ingredience a v podstatě si „uvařit kartu tak, aby chutnala právě vám“.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Víte, kdo vlastní vaši banky? Ital, Rus, Rakušan, nebo Čech?
Jak napsat správně CV, aby vás pozvali na pohovor
Jak přijímat a posílat balíky do zahraničí aneb kdy se platí DPH a clo?
Která 3 slova zachránila před pěti lety euro?
Zdraží v roce 2018 energie? A je dobré si cenu elektřiny nebo plynu fixovat?
Auta
Sháníte dvanáctiválcové kombi? Aston Martin vám ho prodá,…
Galerie na středu: Nejlevnější rychlá kombi s výkonem od 200 koní na českém trhu
Honda Civic dostane naftový motor 1.6 i-DTEC. Koupíte ho ale až na jaře 2018
Řidičské průkazy: Skupiny, podskupiny, druhy vozidel a minimální věk pro udělení
BMW zveřejnilo první fotku nové Z4. Oficiálně se představí zítra
Technologie
Nokia 8 je tady. Znovuzrozená značka konečně představila špičkový telefon
GeForce na bázi Volty letos nebudou. Masová výroba na 12nm procesu začne koncem roku
Elektromobilů a hybridů u nás přibývá. Je jich přes jedno procento
Synology uvádí základní čtyřdiskový NAS. Je rychlejší a úspornější
Samsung za týden uvede Gear Fit 2 Pro, svůj nejlepší sportovní náramek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít