Kapsch: Systém mýtného bude včas

09. října 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
09. října 2006, 00:00

Termín spuštění systému elektronického mýta od ledna 2007 bude rozhodně dodržen. Tvrdí to Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která je dodavatelem a provozovatelem systému. Oproti původním plánům se však podaří zprovoznit mýtné brány pouze na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.

Termín spuštění systému elektronického mýta od ledna 2007 bude rozhodně dodržen. Tvrdí to Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která je dodavatelem a provozovatelem systému. Oproti původním plánům se však podaří zprovoznit mýtné brány pouze na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.

Teprve od července 2007 se bude platit i za vybrané silnice I. třídy. Důvodem půlročního zpoždění zavedení mýta na dalších komunikacích je především fakt, že stát zastupovaný ministerstvem dopravy podepsal smlouvu s Kapschem až v březnu letošního roku místo plánovaného konce minulého roku. Antimonopolní úřad musel řešit hned několik stížností na výběr dodavatele systému, všechny stížnosti ale postupně zamítl. Spuštění systému nyní nemůže zastavit ani Evropská komise, která si od ministerstva dopravy vyžádala vysvětlení, proč stát v tendru vybral až třetí nejlevnější firmu.

Nový ministr dopravy Aleš Řebíček nedávno prohlásil, že se nehodlá zabývat tím, jak tendr probíhal a případně ho nějak zpochybňovat. Chce naopak provést důkladný audit výstavby mýtných bran.

Do konce září jich stálo už přibližně padesát a další se postupně budují. Podle Ředitelství silnic a dálnic se daří průběžně řešit problémy se získáním stavebních povolení na některých místech dálnic a rychlostních komunikací.

Budování bran prý nijak výrazně nekomplikuje provoz na místech s omezením dopravy, úplné uzavírky trvají jen několik minut. Jiného názoru jsou ale samotní řidiči. Ač firma Kapsch slibovala, že k úplným, i když pouze několikaminutovým uzávěrkám dálnice bude docházet zejména v nočních hodinách, skutečnost je jiná a dálnice se zavírají i přes den, i když mimo dopravní špičku. Například na dálnici D1 ale každé takové omezení provozu, byť v dopravním sedle, přináší problémy.

Problematiku zavádění elektronického mýta na českých komunikacích Profit sleduje průběžně a letos o ní informoval například v číslech 7, 13, 14, 15, 37 a 38.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Česko - nová brána japonských investic do EU?
Paradoxy životního pojištění: Češi se bojí úrazů, největším rizikem jsou ale nemoci
8 mýtů o zdravotním pojištění
Kolik stojí dítě v první, druhé a třetí třídě
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Auta
Opel si připravil pro Frankfurt tři světové premiéry.…
Ferrari Portofino nahrazuje Californii. Má čtyři sedačky a jede 320 km/h
Harley-Davidson drasticky překopal nabídku, Dyna a Softail splynuly v novou řadu
Hyundai i30 N: Krátké svezení s dalším korejským dítětem Alberta Biermanna
Z nuly na 161 km/h za 3,8 s? Už za tři roky si takové auto budete moci koupit
Technologie
Budoucí mobily budou mít vzadu hned tři velké objektivy
Zoner Photo Studio bylo příliš levné, proto tvůrci u verze X zavedli předplatné
Internet si při zatmění Slunce ulevil. Američané vyšli ven a koukali na oblohu
Asus uvádí monitory s technologií ELMB. Low motion blur konečně i pro LCD s FreeSync
Bixby je u nás dřív než Cortana. Samsung v Česku spustil hlasového asistenta
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít