Kapsch: Systém mýtného bude včas

09. října 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
09. října 2006, 00:00

Termín spuštění systému elektronického mýta od ledna 2007 bude rozhodně dodržen. Tvrdí to Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která je dodavatelem a provozovatelem systému. Oproti původním plánům se však podaří zprovoznit mýtné brány pouze na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.

Termín spuštění systému elektronického mýta od ledna 2007 bude rozhodně dodržen. Tvrdí to Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která je dodavatelem a provozovatelem systému. Oproti původním plánům se však podaří zprovoznit mýtné brány pouze na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.

Teprve od července 2007 se bude platit i za vybrané silnice I. třídy. Důvodem půlročního zpoždění zavedení mýta na dalších komunikacích je především fakt, že stát zastupovaný ministerstvem dopravy podepsal smlouvu s Kapschem až v březnu letošního roku místo plánovaného konce minulého roku. Antimonopolní úřad musel řešit hned několik stížností na výběr dodavatele systému, všechny stížnosti ale postupně zamítl. Spuštění systému nyní nemůže zastavit ani Evropská komise, která si od ministerstva dopravy vyžádala vysvětlení, proč stát v tendru vybral až třetí nejlevnější firmu.

Nový ministr dopravy Aleš Řebíček nedávno prohlásil, že se nehodlá zabývat tím, jak tendr probíhal a případně ho nějak zpochybňovat. Chce naopak provést důkladný audit výstavby mýtných bran.

Do konce září jich stálo už přibližně padesát a další se postupně budují. Podle Ředitelství silnic a dálnic se daří průběžně řešit problémy se získáním stavebních povolení na některých místech dálnic a rychlostních komunikací.

Budování bran prý nijak výrazně nekomplikuje provoz na místech s omezením dopravy, úplné uzavírky trvají jen několik minut. Jiného názoru jsou ale samotní řidiči. Ač firma Kapsch slibovala, že k úplným, i když pouze několikaminutovým uzávěrkám dálnice bude docházet zejména v nočních hodinách, skutečnost je jiná a dálnice se zavírají i přes den, i když mimo dopravní špičku. Například na dálnici D1 ale každé takové omezení provozu, byť v dopravním sedle, přináší problémy.

Problematiku zavádění elektronického mýta na českých komunikacích Profit sleduje průběžně a letos o ní informoval například v číslech 7, 13, 14, 15, 37 a 38.

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít