Kapsch: Systém mýtného bude včas

09. října 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
09. října 2006, 00:00

Termín spuštění systému elektronického mýta od ledna 2007 bude rozhodně dodržen. Tvrdí to Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která je dodavatelem a provozovatelem systému. Oproti původním plánům se však podaří zprovoznit mýtné brány pouze na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.

Termín spuštění systému elektronického mýta od ledna 2007 bude rozhodně dodržen. Tvrdí to Karel Feix, generální ředitel firmy Kapsch, která je dodavatelem a provozovatelem systému. Oproti původním plánům se však podaří zprovoznit mýtné brány pouze na 970 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací.

Teprve od července 2007 se bude platit i za vybrané silnice I. třídy. Důvodem půlročního zpoždění zavedení mýta na dalších komunikacích je především fakt, že stát zastupovaný ministerstvem dopravy podepsal smlouvu s Kapschem až v březnu letošního roku místo plánovaného konce minulého roku. Antimonopolní úřad musel řešit hned několik stížností na výběr dodavatele systému, všechny stížnosti ale postupně zamítl. Spuštění systému nyní nemůže zastavit ani Evropská komise, která si od ministerstva dopravy vyžádala vysvětlení, proč stát v tendru vybral až třetí nejlevnější firmu.

Nový ministr dopravy Aleš Řebíček nedávno prohlásil, že se nehodlá zabývat tím, jak tendr probíhal a případně ho nějak zpochybňovat. Chce naopak provést důkladný audit výstavby mýtných bran.

Do konce září jich stálo už přibližně padesát a další se postupně budují. Podle Ředitelství silnic a dálnic se daří průběžně řešit problémy se získáním stavebních povolení na některých místech dálnic a rychlostních komunikací.

Budování bran prý nijak výrazně nekomplikuje provoz na místech s omezením dopravy, úplné uzavírky trvají jen několik minut. Jiného názoru jsou ale samotní řidiči. Ač firma Kapsch slibovala, že k úplným, i když pouze několikaminutovým uzávěrkám dálnice bude docházet zejména v nočních hodinách, skutečnost je jiná a dálnice se zavírají i přes den, i když mimo dopravní špičku. Například na dálnici D1 ale každé takové omezení provozu, byť v dopravním sedle, přináší problémy.

Problematiku zavádění elektronického mýta na českých komunikacích Profit sleduje průběžně a letos o ní informoval například v číslech 7, 13, 14, 15, 37 a 38.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče