Kandidát pro nejvyšší třídu

07. ledna 2008, 00:00 - Erich Handl
07. ledna 2008, 00:00

VYZKOUŠELI JSME – LEXUS LS 600H - Ve třídě největších manažerských a podnikatelských limuzín u nás odjakživa panují vozy Mercedes-Benz a Audi. Nyní se jejich dominanci snaží narušit značka Lexus s hybridem LS 600h.

JAK SE HODÍ K PODNIKÁNÍ

Lexus LS 600h je vozem pro úspěšného majitele firmy nebo nejvyššího šéfa korporace. Jako limuzína nemá verzi N1, do malého kufru se ani mnoho nákladu nevejde. Je to čistě manažerský vůz pro přepravu důležitých osob v komfortu obývacího pokoje.

Majitele a nejvyšší šéfy firem v Česku není možné spatřit jinak než v Mercedesu-Benz třídy S nebo osmičkové audině. Jiné špičkové limuzíny se zde prakticky nevyskytují. Občas snad nějaký sedmičkový bavorák nebo VW Phaeton, ještě většími výjimkami jsou bentleye či maybachy, které ale jsou už cenami mimo konfekci. Do segmentu těchto superstrojů se snaží probojovat další značka, japonský Lexus, který je speciální divizí Toyoty. Na vrcholu jeho nabídky stojí více než pětimetrový LS 600h, který měl Profit možnost vyzkoušet v průběhu uplynulých svátků.

Největší Lexus je posledním výkřikem techniky. Má snad všechny myslitelné elektronické systémy a komfort, kterému se může vyrovnat jedině největší Mercedes. Člověk na něj narazí ještě před prvním dosednutím – servomotory neslyšně doklapnou dveře do zámků. Uvnitř si člověk připadá spíše jako v luxusní pracovně s koženými klubovkami, v našem autě bylo hodně místa a také dva monitory pro přehrávání DVD (na palubní desce a vyklápěcí pod střechou), 19 reproduktorů systému MarkLevinson a lednička. Ze dveří a za hlavou neslyšně vyjíždějí sluneční clony, čtyřzónová klimatizace zvlhčuje vzduch. Scházely nám jen masážní funkce sedadel, kterými se chlubí prodloužená verze Long.

TECHNICKÉ ÚDAJE

model - Lexus LS 600h

  • *typ vozu - čtyřdveřová limuzína motor - zážehový osmiválec elektromotor - 165 kW objem válců - 5 litrů max. výkon (součet) - 330 kilowattů max. rychlost - 250 km/hod zrychlení 0-100 - 6,3 sekundy spotřeba - 17 l/100 km kufr - 330 litrů cena (základ)** - 2 399 000 Kč

Ani řidič nepřijde zkrátka, nechybí elektricky nastavitelný volant, který pro snazší nastupování pokaždé zajede do přední polohy, vyspělý parkovací systém se zadní kamerou, barevný dotykový displej s úhlopříčkou osm palců vpředu a navigační systém GPS. Zajímavostí je snímací zařízení před volantem, které hlídá řidiče, aby neusnul. O bezpečnost je v limuzíně vůbec zvlášť postaráno – trakci hlídá elektronika, situaci před autem kontroluje radar a dvě stereoskopické kamery umístěné v zrcátkách. Měly by dokázat udržet auto v patřičné vzdálenosti od překážky. Nutno zmínit také osm airbagů, včetně kolenních. Jak se s tímto luxusem na kolech jezdí? Pětilitrový zážehový vidlicový osmiválec s přímým vstřikováním doplňuje výkonný elektromotor. Hybridní ústrojí s akumulátory má celkový výkon 330 kW srovnatelný s většinou dvanáctiválců, spotřebu a emise prý ale jako benzinový šestiválec. Motory dokáží dostat více než dvě tuny těžkou limuzínu z nuly na stovku za 6,3 sekundy. Elektronicky řízená osmistupňová převodovka volí jednotlivé rychlosti ladně a neslyšně, milovníci sportovní jízdy si mohou přepnout na ruční řazení, které volí vždy o dva stupně nahoru nebo dolů. Kromě toho si lze vybírat z různých režimů jízdy i podvozku.

Výrobcem udávaná spotřeba pod deset litrů na sto kilometrů jízdy se ale v našem testu nepotvrdila, i při úsporném režimu neklesla podle palubního měřidla pod 16 litrů.

K dalším minusům Lexusu jsme připočetli malý kufr o objemu pouhých 330 litrů a také skutečnost, že mezi zadními sedadly není průvlak pro převážení dlouhých nákladů. Lyže musely do kabiny, protože mezi zadními sedáky je lednička! Kdo by se ale v autě za miliony korun díval na spotřebu nebo trochu menší kufr! Největší Lexus je určen pro ladnou komfortní jízdu úspěšného manažera – tyto parametry splňuje.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Nejzadluženější státy světa
Když v cizině nabouráme, nebo nám auto ukradnou
Srovnaní cen potravin, nápojů a taxi v nejoblíbenějších dovolenkových destinacích
3x z poradny: vytýkací dopis, jak čerpat dovolenou, daň z příjmu
Státní dluh USA, Činy, Ruska a dalších zemí. Kolik dluží domácnosti a firmy?
Auta
Retro na neděli: Dixi DA-1 3/15 slaví 90 let jako vůbec…
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Audi, BMW a Mercedes upraví software milionům starších dieselů. Kvůli emisím
Nástupce Bugatti Chiron bude muset přejít na elektřinu. Bez ní by už nezrychlil
Test motocyklu BMW S 1000 XR: Superbike na chůdách
Technologie
Archos 50 Saphir: odolný obrněnec s velkým akumulátorem (recenze)
AMD neotevře kód své analogie Intel ME. Secure Processor zůstane „blackboxem“
Mapy.cz pro Android jsou kompletně offline včetně plánování tras
10 nejrizikovějších ojetin, kterým je lepší se zdaleka vyhnout
Intel se po IoT stahuje i z nositelné elektroniky. Celé oddělení tento měsíc zrušil
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít