Article, show

Kampaň pro EU nabírá obrátky

27. ledna 2003, 00:00 - Petr Bým, bym@profit.cz
27. ledna 2003, 00:00

Špidlův kabinet se rozhodl pro pozitivní motivaci občanů ANO v "evropské" podobě, tedy v zlaté a modré barvě, s unijními hvězdičkami - ty vytvářejí písmeno O. Tak vypadá logo kampaně pro EU, které v minulém týdnu schválila vláda. Úkolem kampaně je přesvědčit občany ČR, aby v chystaném referendu hlasovali pro náš vstup do EU.

Špidlův kabinet se rozhodl pro pozitivní motivaci občanů

ANO v „evropské“ podobě, tedy v zlaté a modré barvě, s unijními hvězdičkami - ty vytvářejí písmeno O. Tak vypadá logo kampaně pro EU, které v minulém týdnu schválila vláda. Úkolem kampaně je přesvědčit občany ČR, aby v chystaném referendu hlasovali pro náš vstup do EU.

Špidlův kabinet se nakonec rozhodl pro kampaň v pozitivním duchu. Ministr zahraničních věcí Cyril Svoboda tento postup komentoval slovy: „Neexistuje ani politická strana, ani pozice ve vládě, která by říkala NE Evropské unii. Česká republika se nemůže tvářit vůči referendu o vstupu do EU neutrálně.“ Podle Jany Adamcové, ředitelky odboru komunikační strategie MZV, přijde nejviditelnější část kampaně (billboardy, TV a radiospoty, inzerce v tisku, distribuce propagačních materiálů přímo do poštovních schránek) na řadu až zhruba šest neděl před samotným hlasováním, nicméně četné aktivity už probíhají. Mj. k nim patří internetový server, jehož obsah mapuje všechny aspekty činnosti EU a problematiky jejích vztahů k členským státům. Zároveň už delší čas funguje telefonní info-linka, probíhají rovněž akce v regionech (na kampani se má podílet 17 Regionálních evropských informačních středisek), připravují se propagační materiály atd. Na celou kampaň je ze státních prostředků vyčleněno 200 mil. Kč. Z toho je přibližně pětina určena na prezentaci České republiky v EU, 80 % na financování všech ostatních nákladů, od provozních výdajů organizátorů až po nákup reklamního prostoru v médiích, což podle předběžných odhadů bude představovat největší položku (zhruba 80 mil. Kč). Kampaň je od svého počátku provázena kritikou zejména z řad profesionálů. Podle ředitelky Adamcové jde o kritiku neopodstatněnou: „To je prostě konkurenční boj - jde samozřejmě o velice prestižní zakázku. Někdy ale může být v pozadí kritických ohlasů i slabá informovanost. Týká se to i rozpočtu - žádná agentura nezíská 200 milionů, tato částka je rozdělena do řady zakázek. Hodně diskuzí vyvolala také osoba Ctirada Kaftana, který byl v minulosti spojen s agenturou TBWA (ta se stala dodavatelem grafického manuálu kampaně). Společnost Evropská integrace, kde v současnosti působí a s kterou spolupracujeme, ale nemá na výběr dodavatelů žádný vliv. Vypracovala pro nás základní marketingovou strategii a nyní se zabývá sháněním sponzorů pro regionální akce.“

Referendum o vstupu České republiky do EU se má konat 15. a 16. června tohoto roku, zúčastnit se ho může každý občan ČR, který v době konání referenda dovrší 18 let věku. Hlasovat se bude pouze na území ČR. Návrhy na umožnění hlasování i mimo území republiky vláda zamítla s poukazem na předpokládanou slabou účast a naopak vysoké náklady.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Zisky mobilních operátorů? Přes 10 miliard korun ročně
OSVČ a výdajový paušál v praktických příkladech
Kdy jsou vaše peníze na internetbanking v ohrožení?
Konec vesnických prodejen? Vyřeší jejich ztrátovost dotace?
"Bude to dobrý rok," banky a stavební spořitelny počítají výsledky v polovině roku 2017
Auta
Škoda odstartovala sériovou výrobu modelu Karoq. První…
První autonomní Kamaz bude nasazen během fotbalového mistrovství
Po Francii chce prodej aut se spalovacím motorem zakázat také Velká Británie
Galerie na středu: Na tyto tříválce vám nestačí ani půl milionu
Německo chce neupraveným autům z aféry Dieselgate odebrat registraci
Technologie
Velká aktualizace ovladačů u AMD. Mnohé novinky pro hráče, GPU Profiler pro vývojáře
Podoba referenčního Radeonu RX Vega je venku. AMD ho chce stavět proti GTX 1080
Ransomware v posledních dvou letech vydělal přes 25 milionů dolarů
Chrome 60 lepí 40 děr a podporuje Touch Bar na nových Macboocích Pro
Core i7-8700K má prý turbo 4,7 GHz. I při zátěži šesti jader může běžet nad 4 GHz
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít