Kajínek se opět stal mediální hvězdou

08. března 2004, 00:00 - Miroslav Melichar, Martin Schmarcz
08. března 2004, 00:00

Jiří Kajínek, pravomocně odsouzený dvojnásobný vrah, začal vydělávat velké peníze. A to ani neopustil zdi valdické věznice. Po celé republice se totiž objevila reklama na rádio Kiss s jeho tváří. Na uších má sluchátka a nad hlavou nápis "Rádio na doživotí". "Pan Kajínek o tom ví.

Musel souhlasit se vším, co na tom billboardu je,“ říká ředitel pražského rádia Kiss Jan Čadek. Kolik mu za to stanice zaplatila, upřesnit nechce. „Bylo to v řádu desetitisíců korun.“ Už teď si vedení stanice gratuluje, jak „vychytanou“ reklamu vymyslelo, napsala Mladá fronta Dnes . Šéfredaktora časopisu Marketing & Media Daniela Köppla ale kampaň, která by měla běžet do konce měsíce, příliš neohromila. „Je to taková provokace pro provokaci. Nevěřím tomu, že by jim pomohla ve zvýšení poslechovosti. Nic totiž o rádiu nevypovídá,“ uvedl. Reklama s Kajínkem nejvíce pohoršuje ženy nad 40 let, které billboardy odsuzují z 99 procent. Nejlépe kampaň naopak přijímají muži mezi 25 a 39 lety, kteří ji berou jako recesi, napsal Plzeňský deník . Spokojenost s reklamou vyjádřil také Kajínkův advokát Kolja Kubíček: „Podle mě je to v této chvíli nejvtipnější billboard ztěch, které jsem viděl. Není neetický a neuráží ani náboženské, ani politické smýšlení lidí,“ míní. Kajínka podle něj billboard představuje přesně takového, jaký je. „Normální člověk, který se umí usmívat, a ne vraždící bestie zavřená v kleci,“ řekl. Arbitrážní komise Rady pro reklamu svolala mimořádné zasedání a po něm vyzvala radio Kiss ke stažení reklamních billboardů s Kajínkem. Podle Lidových novin označil prezident Rady Radek Pokorný plakáty za neetické. „Arbitrážní komise většinou hlasů prohlásila reklamu s Kajínkem za neetickou a vyzvala k jejímu stažení,“ uvedl Pokorný. Rozhodnutí komise není právně závazné. Komise posuzuje pouze etiku. Pokud má podezření na porušení zákona, předává záležitost živnostenskému úřadu. Fotografie s usmívajícím se Kajínkem se sluchátky na uších a textem „rádio na doživotí“ se mají v rámci měsíční reklamní kampaně objevit také v novinách a časopisech, dodalo Právo

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče