Menu Zavřít

Kadeřnický byznys míří do Asie

3. 7. 2009
Autor: Euro.cz

V krizi se lidé nechávají stříhat méně často, říká Franck Provost

„Nejsem obchodník, ale kadeřník. Je to moje vášeň a jinou práci bych nechtěl,“ říká o sobě provozovatel světoznámé sítě kadeřnictví Franck Provost. Navzdory tomu, že se za byznysmena nepovažuje, povedlo se mu vybudovat obdivuhodné impérium. Síť, která nese jeho jméno, je dnes druhá největší na světě. Patří do ní dva a půl tisíce salonů, z nichž zhruba čtyři stovky jsou klasické pobočky, které patří mateřské firmě. Ostatní salony jsou provozovány prostřednictvím franšízy. Zahrnuje to i salony pro mladé, fungující pod jménem Fabio Salsa. Ve skupině Francka Provosta tak dnes pracuje asi 23 tisíc zaměstnanců. „Naše roční tržby jsou zhruba 203 milionů eur (asi pět a půl miliardy korun – pozn. red.),“ sdělil týdeníku EURO šarmantní Francouz, který svou vlast nezapře elegantním stylem oblékání ani viditelným oddechnutím v momentě, kdy může z nedokonalé angličtiny přejít do své mateřštiny. „Každý den ostříháme zhruba 150 tisíc klientů,“ říká.
Skvělé hospodářské výsledky a dobrá image firmy mu vedle nesčetných kadeřnických cen vynesly také titul francouzského podnikatele roku. Na světovém finále této soutěže, které v monackém Monte Carlu organizovala auditorská společnost Ernst & Young, patřil k favoritům. Vítězství v celé soutěži mu podle neoficiálních informací jen těsně uniklo ve prospěch čínského byznysmena Cchao Te-wanga. „Franck má sám o sobě úžasný styl a stejně tak dobře vypadá i jeho podnikání a jeho firma,“ řekl o něm při předávání cen šéf Ernst & Young Jim Turley.

BRAND24

Bez objednání – základ úspěchu Dnešní milionář a skutečná celebrita kadeřnického světa ovšem začínal velmi skromně. Vyučil se řemeslu a léta asistoval starším kolegům. V polovině sedmdesátých let se z venkova přestěhoval do Paříže, kde si otevřel první salon. Tajemstvím okamžitého úspěchu byl především neotřelý a na svou dobu velmi moderní obchodní model. Mladý Provost chtěl poskytovat služby na úrovni špičkových tradičních salonů, ovšem bez nutnosti objednávat se dlouho dopředu. Právě „stříhání bez objednání“ bylo dlouhá léta největším marketingovým tahákem Provostových kadeřnictví. Francie také dodnes zůstala zemí, kde se obchodu tohoto řetězce daří nejlépe. Postupně se ale přidalo třicet dalších států včetně České republiky. V budoucnu se elegantní podnikatel hodlá více zaměřit na Indii a Čínu. „Právě tady jsou pro náš byznys největší příležitosti,“ předpokládá. Přestože se dnes věnuje hlavně strategii a řízení firmy, stále velmi rád bere do ruky nůžky. „Skvěle se u toho odreaguji,“ říká Provost, který se osobně věnuje vlasům nejváženějších klientek z řad francouzských i hollywoodských filmových hvězd. Jedna z jeho nejoblíbenějších zákaznic a jeden ze symbolů značky je například americká hvězda Sharon Stoneová. Pravidelně se zúčastňuje také filmového festivalu v Cannes, kde je oficiálním kadeřníkem celebrit.

V Česku pro mladé I na kadeřnické odvětví ovšem doléhá finanční krize. Neprojevuje se ale ani tak tím, že by zákaznice volily levnější procedury, jako spíše tím, že chodí méně často. Navzdory tomu ovšem Provost na krizi spíše vydělal, když dostal příležitost převzít evropské pobočky největší kadeřnické sítě na světě Regis. Americká firma totiž měla velké finanční potíže a prodej zámořských poboček jí poskytl potřebný kapitál. Růst firmy se ale nezastavil, chystá se otevření dalších salonů, mimo jiné i v České republice. „V Česku budeme klást důraz na rozšíření salonů Fabio Salsa, které jsou zaměřeny více trendově, pro mladé a patří do nižší cenové kategorie,“ říká Provost. Ten má zatím v Česku pět salonů Franck Provost a dvě pobočky Fabio Salsa. Pod první značkou by letos měly přibýt další čtyři, příští rok se přidají tři i pod druhou značkou. Vedle Prahy se otevřou salony také v Brně a Plzni, jeden funguje i v Bratislavě.

  • Našli jste v článku chybu?

Byl pro vás článek přínosný?

Upozorníme vás na články, které by vám neměly uniknout (maximálně 2x týdně).