Kabriolet pro 365 dní v roce

19. června 2006, 00:00 - TOMÁŠ JOHÁNEK
19. června 2006, 00:00

NOVÝ VW EOS Po více než milionu prodaných kabrioletů VW různých modelů vyráží na trh nový model Eos. A hned s jednou premiérou. Jedná se totiž o první sériově vyráběný čtyřsedadlový vůz vybavený skládací střechou CSC. Ta udělá z otevřeného kabrioletu během 25 sekund plnohodnotné kupé.

NOVÝ VW EOS Po více než milionu prodaných kabrioletů VW různých modelů vyráží na trh nový model Eos. A hned s jednou premiérou. Jedná se totiž o první sériově vyráběný čtyřsedadlový vůz vybavený skládací střechou CSC. Ta udělá z otevřeného kabrioletu během 25 sekund plnohodnotné kupé.

Kabriolet na českých silnicích sice není zcela běžný prvek, avšak stále více řidičů po podobném vozu touží. Dosud museli majitelé kabrioletů řešit problém, co s kabrioletem v zimě. VW nabízí řešení - nový Eos je totiž zároveň kabrioletem a zároveň kupé. Díky průhlednému materiálu lze navíc používat panoramatickou posuvnou střechu, kterou je možné otevřít buď celou, nebo ji vyklopit směrem nahoru o 35 milimetrů.

Nový vůz míří do segmentu mezi třídami A a B. Vozy třídy A výrazně převyšuje celkovým dojmem kvality, výkonovým rozsahem motorů a vyspělými technologiemi. Ve srovnání s vozy třídy B nabízí srovnatelně prostorný a ve všech směrech pohodlný interiér.

PŘEPRACOVANÝ DESIGN

Výrazným plusem nového Eosu je to, že byl cíleně konstruován jako kupé-kabriolet a že design jeho karoserie nebyl opsán z některého stávajícího modelu. Vnější rozměry (Eos je 1,79 metru široký, 4,41 metru dlouhý a 1,44 metru vysoký) zajišťují stabilitu vozu na silnici.

Pokud jde o pohonné jednotky, Eos na tuzemském trhu startuje se třemi zážehovými motory s přímým vstřikováním benzinu do válců propojenými s manuálními šestistupňovými převodovkami. Základním motorem je dvoulitrový motor s výkonem 110 kilowattů, k dispozici bude i slabší motor o objemu 1,6 litru s výkonem 85 kilowattů a naopak dvoulitrové turbo s výkonem 147 kilowattů. Vznětový motor je k dispozici zatím pouze jeden, a to o objemu 2,0 litru a výkonu 103 kilowattů.

SPORTOVNĚ LADĚNÝ INTERIÉR Kromě exteriéru je zcela nové i uspořádání interiéru. Funkční ovladače sice připomínají jiné modely značky Volkswagen, řešení prostoru řidiče či zadních sedadel je přepracované. Poprvé v historii nabízí Volkswagen jako součást příplatkové výbavy elektricky ovládaný posuv předních sedadel systému „Easy-Entry“, jež výrazně usnadňuje nastupování. Zavazadlový prostor nabízí při otevřené střeše objem 205 litrů, pokud je střecha zavřena, objem se zvětší na 380 litrů. Již v sériové výbavě se posledních pár milimetrů u víka zavazadlového prostoru dovírá elektricky ovládaným zámkem, který se též postará o zajištění. TECHNICKÉ ÚDAJE**

Model Volkswagen: Eos 2,0 FSI

Objem motoru: 1984 ccm

Největší výkon: 110 kW

Maximální rychlost: 210 km/hod

Průměrná spotřeba: 8,3 l/100 km

Objem kufru: 205/380 l

Cena: od 737 800 Kč

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče