K byznysu dojel na vozíku

30. dubna 2007, 00:00 - MARTINA POLÍVKOVÁ
30. dubna 2007, 00:00

MAREK SCHNEIDER Býval úspěšným sportovcem, po úrazu však skončil na vozíku. Právě ten ho přivedl k podnikání. Firma Marka Schneidera se zaměřuje na zakázkovou výrobu invalidních vozíků, v nabídce má i speciálně upravené lyže či kajaky. Marek Schneider býval nejlepším českým freestylovým snowboardistou a lidé ho znali téměř po celém světě.

MAREK SCHNEIDER Býval úspěšným sportovcem, po úrazu však skončil na vozíku. Právě ten ho přivedl k podnikání. Firma Marka Schneidera se zaměřuje na zakázkovou výrobu invalidních vozíků, v nabídce má i speciálně upravené lyže či kajaky.

Marek Schneider býval nejlepším českým freestylovým snowboardistou a lidé ho znali téměř po celém světě. V roce 1997 si ale poranil páteř a od té doby je upoután na invalidní vozík. „Bylo to dost strašné, byl jsem profík na snowboardu, pak jeden úraz, a najednou jsem neměl nic, musel jsem začít úplně znova,“ vzpomíná Schneider.

CIZÍ VOZÍKY MU NESTAČILY Marek Schneider měl vždycky ty nejlepší vozíky, co se daly koupit. Jenže ani ty nejdražší typy mu nevyhovovaly. „Stojí až sto tisíc korun a nejsou vůbec kvalitní,“ říká. Podle něj je navíc navrhují lidé, kteří sami na vozíku nejezdí. Schneider si proto začal vozíky vyrábět sám. „Musel jsem je začít dělat, protože jsou strašně drahé a už mě nebavilo si je pořád kupovat. Časem jsem zjistil, že podobné problémy trápí více vozíčkářů,“ popisuje začátky svého podnikání. Svoji firmu založil před pěti lety. Kromě invalidních vozíků má v nabídce také speciálně upravené lyže či kajaky pro postižené. „To, že jsem začal podnikat, vlastně nebylo ani tak moje rozhodnutí. Ono to od toho úrazu do dneška směřovalo samo,“ říká Schneider. JEŠTĚ ŽE RUCE SLOUŽÍ Jeho firma Move Technologies má zatím jen internetový obchod. Je to spíše malovýroba. Lidí, co jezdí na vozíku a dělají sport, totiž není mnoho. Důvodem může být právě finanční náročnost. „Je to vlastně taková kusovka, a proto by to mělo být kvalitní. Zájemci se se mnou spojí a individuálně si objednají.“ Objednávání vozíku vyráběného na zakázku je výhodné. Zaručuje totiž přesné a vhodné nastavení všech parametrů. Podle Schneidera musí být konstrukce moderního vozíku co nejjednodušší a s pevným rámem. Jeho firma proto vyrábí pouze jeden druh. „Vozíky nejsou určeny přímo pro sport, jsou univerzální, aby se daly využívat v nejrůznějším i v nejtěžším zatížení, a aby také hodně vydržely,“ vysvětluje Marek Schneider. Univerzální vozík firmy Move Technologies má název Challenger One. Je to ultralehký, vysoce odolný aktivní vozík s pevným rámem. Je vyráběný ručně na zakázku. Na jeho výrobě se podílí několik specializovaných dílen. Jeho konečné provedení a design testují výhradně vozíčkáři. Na rozdíl od ostatních vozíků se dá neomezeně nastavit úhel opěrky. Spojení opěrky s nosným rámem je dokonce patentované. NĚJAKÁ PODIVNÁ POMOC**

Marek Schneider nepřestal sportovat ani po úrazu. Jezdí na kajaku, jen snowboard musel vyměnit za speciální lyže. Na hory tedy jezdí dál, lyžuje výborně a dokonce se už jednou umístil v první desítce závodu světového poháru. Postižený člověk má samozřejmě v podnikání plno nevýhod. „Je těžké podnikat na normální bázi. Lidé to často neberou jako obchod, ale jako nějakou podivnou formu pomoci,“ říká.

Mohlo by vás zajímat

  • Je o mě zájem, říká expremiér Jiří Paroubek v Euro TV

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

Hry pro příležitostné hráče