Jumper bych si koupil znova

30. srpna 2004, 00:00 - GABRIELA ŘÍHOVÁ
30. srpna 2004, 00:00

S ČÍM PODNIKÁM Ojetá dodávka Jumper, kterou koupil Libor Vítek před dvěma lety, se osvědčila. Oceňuje na ní především spolehlivost, bezpečnost a velký úložný prostor. Nespokojený je pouze s velkou spotřebou nafty. "Na tomto modelu bych nic neměnil, má vše, co chci.

S ČÍM PODNIKÁM Ojetá dodávka Jumper, kterou koupil Libor Vítek před dvěma lety, se osvědčila. Oceňuje na ní především spolehlivost, bezpečnost a velký úložný prostor. Nespokojený je pouze s velkou spotřebou nafty. „Na tomto modelu bych nic neměnil, má vše, co chci. Pokud bych chtěl lepší výbavu, musel bych si připlatit. Pro mě je důležité, že má bezpečnostní prvky jako ABS a airbagy. To, že to není turistická verze, nemá centrální otevírání, klimatizaci a další prvky, které pouze usnadňují ovládání auta, mi tolik nevadí,“ uvádí Vítek. Podle jeho slov by menší vylepšení viděl ve zlepšení zadní nápravy, která není konstruována přesně pro tento typ vozidla. Z hlediska stability je vůz dobrý, mírně je však náchylný na boční vítr. S Citroenem má Libor Vítek dobré zkušenosti, ale přesto v případě, že by si mohl příště vybrat, volil by Mercedes Sprinter. Oslnil jej stabilitou, nižší spotřebou a kvalitnějším motorem. Pokud by se však rozhodoval podle dosavadní finanční situace, dal by přednost levnějšímu Citroenu před dražším Mercedesem. Tentokrát by však volil vylepšenou verzi s turistickými polohovatelnými sedačkami a silnějším motorem. Životnost Jumperu odhaduje na tři roky. To znamená, že po vypršení leasingu, což je zhruba za rok, si pořídí auto novější. Vítek začal podnikat v roce 1991. Pořídil si autodílnu a o11 let později autodopravu. Ktomu aby mohl provozovat autodopravu, si zajistil ojetý vůz Citroen Jumper. S vozem jezdí již rok a půl téměř denně. Provozuje s ním dopravu osob na pobřeží chorvatského a italského moře. Příležitostně přepravuje náhradní díly potřebné pro zajištění chodu vlastní autodílny. Je vlastníkem verze Citroenu, která není přizpůsobená pro turizmus. Přesto jsou zákazníci s přepravou spokojeni a cítí se pohodlně. Kladnými stránkami jsou velký zavazadlový prostor, pohodlí při přepravě, bezpečnost, kterou tento vůz zajišťuje atéměř bezporuchovost vozidla. „Za dobu dvou let používání byla jen jednou prasklá hlava, což bylo nejspíše vinou řidiče,“ vzpomíná Vítek. Kzáporům Citroenu patří velká spotřeba paliva. Průměrná činí 10 l/km. Nejnižší spotřeba se dá udržet při jízdě do 100 km/h, nad tuto rychlost spotřeba rapidně roste. Výhodou Libora Vítka je, že veškeré opravy, které jsou podle tabulek Citroenu potřebné udělat po najetí dvaceti tisíců kilometrů, provádí ve své autodílně. Jedná se především o kontroly oleje, rozvodů adalší. Má tak svůj vůz pod kontrolou. TECHNICKÉ PARAMETRY**

Typ vozu Citroen Jumper

Rok výroby 2000

Motor 1,9 turbodiesel

Počet najetých kilometrů 173 000

Počet míst 9

Spotřeba 10 l/km

Cena při koupi (vč. DPH) 330 000 Kč

foto: archiv Profitu

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Ceny nemovitostí rostou a hovoří se i o realitní bublině. Je na čase prodat investiční byt?
Dovolená bez problémů? Tak to pozor na peníze, dopravu a exotiku
Dotace na fotovoltaiku: Od září až 150 tisíc korun na větší systémy
5 aplikací, které vás ochrání před otravnými telefonáty z call centra
Jak mohou soukromé kuřácké kluby a spolky zničit restaurace, hospody i jejich majitele
Auta
Po Golfu dostal facelift i Volkswagen Golf Sportsvan.…
Další nádherná klasika na scéně. Gunther Werks představuje znovuzrozené Porsche 993
Když máte peníze, automobilky vám vyrobí opravdu cokoliv. Zde je důkaz
Mercedes-Maybach 6 Cabriolet ukazuje, jak budou vypadat superluxusní elektromobily
Test na pondělí: BMW M550i xDrive M Performance
Technologie
Android 8.0 je tady. Jmenuje se Oreo a řeší jeden hlavní problém
Ryzeny Mobile pro notebooky mají integrovanou grafiku „Vega 8“ nebo „Vega 10“
QLED netáhne tak, jak by Samsung chtěl. Špičkové TV proto zlevňuje až o 25 000 Kč
ABBYY FineReader 14: zaostřeno na PDF (vyzkoušeno)
Microsoft dosáhl milníku. Hlas rozpozná stejně dobře jako člověk
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít