Jumper bych si koupil znova

30. srpna 2004, 00:00 - GABRIELA ŘÍHOVÁ
30. srpna 2004, 00:00

S ČÍM PODNIKÁM Ojetá dodávka Jumper, kterou koupil Libor Vítek před dvěma lety, se osvědčila. Oceňuje na ní především spolehlivost, bezpečnost a velký úložný prostor. Nespokojený je pouze s velkou spotřebou nafty. "Na tomto modelu bych nic neměnil, má vše, co chci.

S ČÍM PODNIKÁM Ojetá dodávka Jumper, kterou koupil Libor Vítek před dvěma lety, se osvědčila. Oceňuje na ní především spolehlivost, bezpečnost a velký úložný prostor. Nespokojený je pouze s velkou spotřebou nafty. „Na tomto modelu bych nic neměnil, má vše, co chci. Pokud bych chtěl lepší výbavu, musel bych si připlatit. Pro mě je důležité, že má bezpečnostní prvky jako ABS a airbagy. To, že to není turistická verze, nemá centrální otevírání, klimatizaci a další prvky, které pouze usnadňují ovládání auta, mi tolik nevadí,“ uvádí Vítek. Podle jeho slov by menší vylepšení viděl ve zlepšení zadní nápravy, která není konstruována přesně pro tento typ vozidla. Z hlediska stability je vůz dobrý, mírně je však náchylný na boční vítr. S Citroenem má Libor Vítek dobré zkušenosti, ale přesto v případě, že by si mohl příště vybrat, volil by Mercedes Sprinter. Oslnil jej stabilitou, nižší spotřebou a kvalitnějším motorem. Pokud by se však rozhodoval podle dosavadní finanční situace, dal by přednost levnějšímu Citroenu před dražším Mercedesem. Tentokrát by však volil vylepšenou verzi s turistickými polohovatelnými sedačkami a silnějším motorem. Životnost Jumperu odhaduje na tři roky. To znamená, že po vypršení leasingu, což je zhruba za rok, si pořídí auto novější. Vítek začal podnikat v roce 1991. Pořídil si autodílnu a o11 let později autodopravu. Ktomu aby mohl provozovat autodopravu, si zajistil ojetý vůz Citroen Jumper. S vozem jezdí již rok a půl téměř denně. Provozuje s ním dopravu osob na pobřeží chorvatského a italského moře. Příležitostně přepravuje náhradní díly potřebné pro zajištění chodu vlastní autodílny. Je vlastníkem verze Citroenu, která není přizpůsobená pro turizmus. Přesto jsou zákazníci s přepravou spokojeni a cítí se pohodlně. Kladnými stránkami jsou velký zavazadlový prostor, pohodlí při přepravě, bezpečnost, kterou tento vůz zajišťuje atéměř bezporuchovost vozidla. „Za dobu dvou let používání byla jen jednou prasklá hlava, což bylo nejspíše vinou řidiče,“ vzpomíná Vítek. Kzáporům Citroenu patří velká spotřeba paliva. Průměrná činí 10 l/km. Nejnižší spotřeba se dá udržet při jízdě do 100 km/h, nad tuto rychlost spotřeba rapidně roste. Výhodou Libora Vítka je, že veškeré opravy, které jsou podle tabulek Citroenu potřebné udělat po najetí dvaceti tisíců kilometrů, provádí ve své autodílně. Jedná se především o kontroly oleje, rozvodů adalší. Má tak svůj vůz pod kontrolou. TECHNICKÉ PARAMETRY**

Typ vozu Citroen Jumper

Rok výroby 2000

Motor 1,9 turbodiesel

Počet najetých kilometrů 173 000

Počet míst 9

Spotřeba 10 l/km

Cena při koupi (vč. DPH) 330 000 Kč

foto: archiv Profitu

Mohlo by vás zajímat

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

  • Daniel Stein Kubín: Slova jsou jen slova, surf a poušť…

Hry pro příležitostné hráče