Jozef Sinčák: Kyjevská letecká linka propadla o čtvrtinu

05. června 2014, 07:45 - sin
05. června 2014, 07:45

Zavedení spojů mezi Čínou a ČR vyžaduje důkladnou přípravu a získání politické podpory vlád obou zemí, říká místopředseda představenstva ČSA Jozef Sinčák.

* E15: Budete vzhledem k ukrajinské krizi přehodnocovat nějaké linky na Východ?

U Českých aerolinií je nejmarkantnější dopad na linkách na Ukrajinu. S obnovením sezonní linky do Oděsy jsme se již rozloučili, do nebo z Kyjeva registrujeme meziročně téměř čtvrtinový propad rezervací. Proto jsme přistoupili k úpravě počtu frekvencí operovaných do Kyjeva ze sedmi na pět týdně, ke stejnému kroku došlo i na lince do Permu. Další linky do zemí bývalého Sovětského svazu jsou analyzovány. Na linkách do Ruska nebo Kazachstánu se pohybujeme s poklesem rezervací kolem deseti procent

* E15: Dá se tedy říci, že východní orientace ČSA se obrací z výhody v nevýhodu?

Lety do Ruska a dalších zemí bývalého Sovětského svazu tvoří zhruba třetinu celkového provozu Českých aerolinií, zhruba stejným podílem tato oblast přispívá i do celkového počtu přepravených cestujících. Takže rozhodně neplatí, že by společnost nebyla dostatečně diverzifikována, co se geografického rozměru týká. V konkrétním období se určité výhody mohou stát nevýhodami, ale funguje to i naopak. Důležité je, jak dlouhé to období je, jestli je možné výpadek nahradit nebo kde se dá ubrat v nákladech. To je také hlavní důvod, proč redukujeme počet palubních průvodčích, ale také počet zaměstnanců v administrativních pozicích.

* E15: Dlouho se mluví o zavedení přímé linky do Číny. Jak to vypadá?

Čína je z pohledu letecké dopravy velmi perspektivní trh, ale zavedení přímé linky není nikterak jednoduchá záležitost. Čína si v oblasti letecké dopravy svůj trh reguluje a chrání. Aerolinie se pokusí společně s Letištěm Praha najít silného čínského leteckého dopravce, který by linku spoluoperoval a obchodně se na ní podílel, tedy sdílel rizika. Jakákoli naše sólo akce by byla předem odsouzená k neúspěchu. S čínskými partnery v alianci SkyTeam se o možnosti přímého spojení z Číny do Prahy bavíme již dlouhou dobu, probíráme různé ekonomické modely.


Čtěte také:

ČSA počítají s dalším úbytkem cestujících

Velký třesk: Travel Service koupí podíl v ČSA

ČSA budou propouštět. Důvodem je Ukrajina

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Poroste rychleji USA nebo eurozóna? MMF upravil předpovědi
Která země má nejdražší tarify ve střední Evropě? ČR nebo Polsko?
Co je dobré vědět o základní daňové slevě?
Co je dobré vědět o exekucích? 2. díl: dědictví, společné jmění manželů a rozvod
Jaké je zadlužení českých domácností?
Auta
Mercedes vymění DTM za elektrické formule. Ostrý start…
Subaru WRX STI proletělo Nürburgring téměř stejně rychle jako Porsche 918 Spyder
Mazda poprvé ukázala nový crossover CX-8. Bude to vlajková loď pro Japonsko
Bentley Continental GT Galene Edition je silniční jachta pro 30 movitých zákazníků
Suzuki Swift Sport nové generace se ukazuje na prvním obrázku. Atmosféra je minulostí
Technologie
Nvidia už má Tesly s čipy Volta, rozdala první karty výzkumníkům umělé inteligence
Čína blokuje WhatsApp, Rusko po jeho vzoru hodlá blokovat služby VPN a proxy
Poslední testovací kolo. Stáhněte si Android O Developer Preview 4
Malování zastřeleno nebude. Microsoft ho „uklidí“ do Windows Storu
Intel nový ovladač pro SoC Cloverview nevydá. Jak to bude s podporou Windows 10?
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít