Jozef Sinčák: Kyjevská letecká linka propadla o čtvrtinu

05. června 2014, 07:45 - sin
05. června 2014, 07:45

Zavedení spojů mezi Čínou a ČR vyžaduje důkladnou přípravu a získání politické podpory vlád obou zemí, říká místopředseda představenstva ČSA Jozef Sinčák.

* E15: Budete vzhledem k ukrajinské krizi přehodnocovat nějaké linky na Východ?

U Českých aerolinií je nejmarkantnější dopad na linkách na Ukrajinu. S obnovením sezonní linky do Oděsy jsme se již rozloučili, do nebo z Kyjeva registrujeme meziročně téměř čtvrtinový propad rezervací. Proto jsme přistoupili k úpravě počtu frekvencí operovaných do Kyjeva ze sedmi na pět týdně, ke stejnému kroku došlo i na lince do Permu. Další linky do zemí bývalého Sovětského svazu jsou analyzovány. Na linkách do Ruska nebo Kazachstánu se pohybujeme s poklesem rezervací kolem deseti procent

* E15: Dá se tedy říci, že východní orientace ČSA se obrací z výhody v nevýhodu?

Lety do Ruska a dalších zemí bývalého Sovětského svazu tvoří zhruba třetinu celkového provozu Českých aerolinií, zhruba stejným podílem tato oblast přispívá i do celkového počtu přepravených cestujících. Takže rozhodně neplatí, že by společnost nebyla dostatečně diverzifikována, co se geografického rozměru týká. V konkrétním období se určité výhody mohou stát nevýhodami, ale funguje to i naopak. Důležité je, jak dlouhé to období je, jestli je možné výpadek nahradit nebo kde se dá ubrat v nákladech. To je také hlavní důvod, proč redukujeme počet palubních průvodčích, ale také počet zaměstnanců v administrativních pozicích.

* E15: Dlouho se mluví o zavedení přímé linky do Číny. Jak to vypadá?

Čína je z pohledu letecké dopravy velmi perspektivní trh, ale zavedení přímé linky není nikterak jednoduchá záležitost. Čína si v oblasti letecké dopravy svůj trh reguluje a chrání. Aerolinie se pokusí společně s Letištěm Praha najít silného čínského leteckého dopravce, který by linku spoluoperoval a obchodně se na ní podílel, tedy sdílel rizika. Jakákoli naše sólo akce by byla předem odsouzená k neúspěchu. S čínskými partnery v alianci SkyTeam se o možnosti přímého spojení z Číny do Prahy bavíme již dlouhou dobu, probíráme různé ekonomické modely.


Čtěte také:

ČSA počítají s dalším úbytkem cestujících

Velký třesk: Travel Service koupí podíl v ČSA

ČSA budou propouštět. Důvodem je Ukrajina

Mohlo by vás zajímat

Finance
Šéf mi čte e-maily. Je to v pořádku?
Dá se pracovat s invalidním důchodem? Jde to, ale...
Zaměstnávání a brigády mladistvých a jejich pracovní podmínky podle zákoníku práce
Silná Evropa je podle Merkelové pro USA výhodná
500 korun navíc pro rodinu s dětmi od července 2017?
Auta
Nové Audi A8 dostane unikátní podvozek, který reaguje na…
Nejlepším motorem roku 2017 je osmiválec Ferrari. Poprvé se volil také nejlepší elektromotor
Bugatti Chiron čeká na lepší pneumatiky. Pak zkusí překonat 450 km/h
Že jste ještě neviděli Porsche 911 GT2 RS? Nevadí, stejně už je vyprodané
Ducati Multistrada 1200 Enduro Pro má v hledáčku nejostřejší BMW GS
Technologie
Steam rozjel letní výprodeje her. Nákupní horečku mu ale překazili „hackeři“
New York Times diskuze nezruší. Hloupé komentáře bude mazat umělá inteligence
Opera 46 významně zlepšuje stabilitu a omezuje stránky na pozadí
Psaní tahem prstu funguje už i v češtině, kalkulačka umí konvertovat měny [Windows Insider]
Standard Unicode 10.0 přináší znak bitcoinu a 56 nových emoji včetně vousáče a ponožek
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít