Jozef Sinčák: Kyjevská letecká linka propadla o čtvrtinu

05. června 2014, 07:45 - sin
05. června 2014, 07:45

Zavedení spojů mezi Čínou a ČR vyžaduje důkladnou přípravu a získání politické podpory vlád obou zemí, říká místopředseda představenstva ČSA Jozef Sinčák.

* E15: Budete vzhledem k ukrajinské krizi přehodnocovat nějaké linky na Východ?

U Českých aerolinií je nejmarkantnější dopad na linkách na Ukrajinu. S obnovením sezonní linky do Oděsy jsme se již rozloučili, do nebo z Kyjeva registrujeme meziročně téměř čtvrtinový propad rezervací. Proto jsme přistoupili k úpravě počtu frekvencí operovaných do Kyjeva ze sedmi na pět týdně, ke stejnému kroku došlo i na lince do Permu. Další linky do zemí bývalého Sovětského svazu jsou analyzovány. Na linkách do Ruska nebo Kazachstánu se pohybujeme s poklesem rezervací kolem deseti procent

* E15: Dá se tedy říci, že východní orientace ČSA se obrací z výhody v nevýhodu?

Lety do Ruska a dalších zemí bývalého Sovětského svazu tvoří zhruba třetinu celkového provozu Českých aerolinií, zhruba stejným podílem tato oblast přispívá i do celkového počtu přepravených cestujících. Takže rozhodně neplatí, že by společnost nebyla dostatečně diverzifikována, co se geografického rozměru týká. V konkrétním období se určité výhody mohou stát nevýhodami, ale funguje to i naopak. Důležité je, jak dlouhé to období je, jestli je možné výpadek nahradit nebo kde se dá ubrat v nákladech. To je také hlavní důvod, proč redukujeme počet palubních průvodčích, ale také počet zaměstnanců v administrativních pozicích.

* E15: Dlouho se mluví o zavedení přímé linky do Číny. Jak to vypadá?

Čína je z pohledu letecké dopravy velmi perspektivní trh, ale zavedení přímé linky není nikterak jednoduchá záležitost. Čína si v oblasti letecké dopravy svůj trh reguluje a chrání. Aerolinie se pokusí společně s Letištěm Praha najít silného čínského leteckého dopravce, který by linku spoluoperoval a obchodně se na ní podílel, tedy sdílel rizika. Jakákoli naše sólo akce by byla předem odsouzená k neúspěchu. S čínskými partnery v alianci SkyTeam se o možnosti přímého spojení z Číny do Prahy bavíme již dlouhou dobu, probíráme různé ekonomické modely.


Čtěte také:

ČSA počítají s dalším úbytkem cestujících

Velký třesk: Travel Service koupí podíl v ČSA

ČSA budou propouštět. Důvodem je Ukrajina

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Najděte si novou práci do září
Plná zaměstnanost v ČR: čím jsme si ji zasloužili?
Obtěžují vás nevyžádané telefonáty? Návod, jak se jim vyhnout
O 20 % víc než loni: ceny bytů opět rostou
Mají Češi na elektromobil? Hyundai hodlá rozšířit dojezd až na 500 kilometrů
Auta
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Galerie: Škoda Karoq se chlubí digitálním přístrojovým štítem. Taková věc tu ale byla už dávno
Nové BMW Z4 slibuje svobodu, ale počkáte si na ni až do jara 2018
Kouzlo bohaté sklizně: Zkusili jsme, jak se řídí moderní kombajn
Jeden Velorex 16/250 se dostal až do Chicaga. Teď je po renovaci a stojí přes 300 tisíc
Technologie
Tento týden podcast Cnews FM nebude
Co přinese Intel Coffee Lake do lowendu? Máme parametry Pentií, takt až 3,9 GHz
Povinné ručení: Jak na změnu smlouvy a snížení ceny
Intel už má 15W čtyřjádra pro notebooky v ceníku i s parametry, vydání je blízko
Na počítače míří nový Skype. Nebude to taková divočina jako mobilní verze
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít