Jones Lang LaSalle: Průzkum odhalil hlavní výzvy na maloobchodním trhu

30. září 2011, 10:33 - Profit, TZ
30. září 2011, 10:33

Studie „Retail 2020“ přináší klíčové rady, jak pomoci těm, kteří se pohybují v prostředí maloobchodu, a jak prosperovat i přes rozsáhlé změny v oboru.

 

 Foto: Profimedia.cz

Společnost Jones Lang LaSalle vydala další část vlastní studie „Retail 2020“ s názvem „Nová pravidla pro maloobchod: 5 klíčových poznatků z budoucnosti“. Průzkum byl zahájen v květnu 2010 s cílem identifikovat hlavní trendy globálního maloobchodního trhu. Nová kapitola si klade za cíl poskytnout praktická řešení, jak se přizpůsobit změnám.

Příklady některých předpovědí pro příští desetiletí:

Do roku 2020 bude více než 50 % transakcí nepotravinářského maloobchodu na vyspělých trzích ovlivněno digitálně 

Až 15 % nákupních center by se mohlo na některých trzích stát od roku 2018 neprodejných

Až 30 % prodejní plochy ve vyspělých trzích je ve své současné podobě potenciálně zastaralých

Kevin Turpin, vedoucí oddělení průzkumu trhu pro střední a východní Evropu ve společnosti Jones Lang LaSalle uvedl: „Na základě setkání s klienty a skupinami z oblasti maloobchodu napříč Evropou a zkoumání nových údajů jsme vypracovali podrobný obraz toho, jak se maloobchod bude vyvíjet v příštím desetiletí. Především jsme ale vypracovali novou knihu pravidel, která má pomoci maloobchodním hráčům být o krok napřed. Efektivita, zvyšování kvalifikace a flexibilita budou klíčem k budoucímu úspěchu.“

Kniha pravidel zachycuje a analyzuje praktické důsledky předpokládaných maloobchodních trendů v pěti klíčových sekcích pro obchodníky a investory:

1.      Přístup k technologii jako způsobu myšlení, a ne pouhému nástroji: V maloobchodě dnes není větší ničivé síly. Ovlivňuje vše od distribuce, ceny nájmu až po komunikaci se spotřebiteli. Maloobchodníci a majitelé prostor musejí přestat vnímat internet jako externího konkurenta, a místo toho ho začlenit do své struktury a přizpůsobit tomu+ obchodní modely.

2.      Udržitelnost je velkým rizikem, ale také příležitostí pro drobné investory: Kvalitní nově postavená nákupní centra nabídnou zelený bonus. Chod dobře navrženého a řízeného obchodního centra by měl být z hlediska nákladů efektivnější s menší pravděpodobností, že výše nájemného se bude snižovat. Pokud bude obchodní centrum prokazatelně účinnější, stane se atraktivnější než jeho ne-zelení sousedé a bude se snadněji prodávat.

3.      Zvyšovat kvalifikaci, spolupracovat a diverzifikovat: Investoři se budou muset stále častěji obracet na odborné manažery, jejichž vliv rychle roste. Mezery v kvalifikacích se zvýší. To je zvláště důležité pro rozvoj a regeneraci, když se vezme v potaz, jak velká část maloobchodních prostor zestárla nebo zestárne.

4.      Získat je a udržet si je: Základní princip obchodu. Pro většinu nákupních center platí, že  marketing se z velké části podceňuje a je špatný. Maloobchodníci a majitelé ho musejí zlepšit, aby dosáhli vítězné a odlišné destinace pro nakupování, která dá zákazníkům pocit zájmu a podpoří ochotu utrácet.

5.      Kvalita a skutečné výhody: Povaha globalizace, okamžitá elektronická komunikace, ultra-mobilita dovede maloobchodní svět k extrémům - nejlepší prostředí pro volný čas, dominantní super nabídka, regionální dosah nákupních středisek a nejlepší design. Zákazník bude očekávat více a pokud mu to obchodní centrum neposkytne, má možnosti jít jinam.

James Brown, ředitel výzkumu maloobchodu pro region EMEA ve společnosti Jones Lang LaSalle, říká: „Při pohledu napříč Evropou, i když existují některé významné rozdíly v jednotlivých zemích a městech, je celkový výhled pro hospodářský růst do roku 2015 bezútěšný. Do určité míry je irelevantní, zda byla země ovlivněna politickými, hospodářskými či sociálními nepokoji: nálada evropského spotřebitele je křehká a výdaje budou i nadále tak slabé, jak úsporná budou opatření.“

„Je proto velmi důležité, aby majitelé nákupních center a obchodů měli jasný strategický plán, jak přečkat bouři, a zajistili, že při zlepšení podmínek, které přijde, jsou v čele vzestupu,“ dodává Brown. Studie pokrývá všechny faktory, které pravděpodobně ovlivní realitní trh maloobchodu v regionu  EMEA do roku 2020, a to v celém spektru ekonomických, technologických, demografických a kulturních změn. Studie vznikla na základě mnoha setkání s klienty z oboru maloobchodu v rámci regionu EMEA v průběhu posledního roku, desítek rozhovorů s experty, rozborem dat. Webové stránky studie „Retail 2020“ www.retail2020.com.

Hodnocení

Zaujala Vás tato zpráva?
Ohodnoťte ji

Loading

Děkujeme za Vaše hodnocení

Komentáře

Mohlo by vás zajímat

Finance
Máté nízké příjmy? Do penze odejděte už v prosinci
Jak prověřit (nejen investiční) firmu, která se vám nezdá
Dlužíte na zdravotním pojištění? Co dělat? Ošetří vás lékař?
Jak se nenechat nachytat na internetu
Chcete hlasovat v českých volbách ze zahraničí? Tak si pospěšte!
Auta
Audi A7 Sportback nové generace se představí ve čtvrtek.…
Kolik stojí provoz auta na daních? Stát si z vás ročně vezme desítky tisíc
Může být Volkswagen Amarok rychlejší než Golf GTI? Australané dokázali, že ano
Pět hrubých řidičských chyb, které vás mohou na silnici stát život
Opel Crossland X dostal originální verzi na LPG. Sportovec to ale nebude
Technologie
Intel chystá kvantové počítače. S centrem QuTech vyrobili 17 qubitů na jednom čipu
Huawei Mate 10: první dojmy z nové řady inteligentních phabletů (video)
Nahotinky jako vědecký projekt. PornHub na třídění videí využije umělou inteligenci
Navštivte jiné světy. V Google Mapách najdete i planety a měsíce
Sedm dopravních značek, které řidiči nejčastěji ignorují nebo chápou špatně
Hry pro příležitostné hráče
Zavřít