Jones Lang LaSalle: Průzkum odhalil hlavní výzvy na maloobchodním trhu

30. září 2011, 10:33 - Profit, TZ
30. září 2011, 10:33

Studie „Retail 2020“ přináší klíčové rady, jak pomoci těm, kteří se pohybují v prostředí maloobchodu, a jak prosperovat i přes rozsáhlé změny v oboru.

 

 Foto: Profimedia.cz

Společnost Jones Lang LaSalle vydala další část vlastní studie „Retail 2020“ s názvem „Nová pravidla pro maloobchod: 5 klíčových poznatků z budoucnosti“. Průzkum byl zahájen v květnu 2010 s cílem identifikovat hlavní trendy globálního maloobchodního trhu. Nová kapitola si klade za cíl poskytnout praktická řešení, jak se přizpůsobit změnám.

Příklady některých předpovědí pro příští desetiletí:

Do roku 2020 bude více než 50 % transakcí nepotravinářského maloobchodu na vyspělých trzích ovlivněno digitálně 

Až 15 % nákupních center by se mohlo na některých trzích stát od roku 2018 neprodejných

Až 30 % prodejní plochy ve vyspělých trzích je ve své současné podobě potenciálně zastaralých

Kevin Turpin, vedoucí oddělení průzkumu trhu pro střední a východní Evropu ve společnosti Jones Lang LaSalle uvedl: „Na základě setkání s klienty a skupinami z oblasti maloobchodu napříč Evropou a zkoumání nových údajů jsme vypracovali podrobný obraz toho, jak se maloobchod bude vyvíjet v příštím desetiletí. Především jsme ale vypracovali novou knihu pravidel, která má pomoci maloobchodním hráčům být o krok napřed. Efektivita, zvyšování kvalifikace a flexibilita budou klíčem k budoucímu úspěchu.“

Kniha pravidel zachycuje a analyzuje praktické důsledky předpokládaných maloobchodních trendů v pěti klíčových sekcích pro obchodníky a investory:

1.      Přístup k technologii jako způsobu myšlení, a ne pouhému nástroji: V maloobchodě dnes není větší ničivé síly. Ovlivňuje vše od distribuce, ceny nájmu až po komunikaci se spotřebiteli. Maloobchodníci a majitelé prostor musejí přestat vnímat internet jako externího konkurenta, a místo toho ho začlenit do své struktury a přizpůsobit tomu+ obchodní modely.

2.      Udržitelnost je velkým rizikem, ale také příležitostí pro drobné investory: Kvalitní nově postavená nákupní centra nabídnou zelený bonus. Chod dobře navrženého a řízeného obchodního centra by měl být z hlediska nákladů efektivnější s menší pravděpodobností, že výše nájemného se bude snižovat. Pokud bude obchodní centrum prokazatelně účinnější, stane se atraktivnější než jeho ne-zelení sousedé a bude se snadněji prodávat.

3.      Zvyšovat kvalifikaci, spolupracovat a diverzifikovat: Investoři se budou muset stále častěji obracet na odborné manažery, jejichž vliv rychle roste. Mezery v kvalifikacích se zvýší. To je zvláště důležité pro rozvoj a regeneraci, když se vezme v potaz, jak velká část maloobchodních prostor zestárla nebo zestárne.

4.      Získat je a udržet si je: Základní princip obchodu. Pro většinu nákupních center platí, že  marketing se z velké části podceňuje a je špatný. Maloobchodníci a majitelé ho musejí zlepšit, aby dosáhli vítězné a odlišné destinace pro nakupování, která dá zákazníkům pocit zájmu a podpoří ochotu utrácet.

5.      Kvalita a skutečné výhody: Povaha globalizace, okamžitá elektronická komunikace, ultra-mobilita dovede maloobchodní svět k extrémům - nejlepší prostředí pro volný čas, dominantní super nabídka, regionální dosah nákupních středisek a nejlepší design. Zákazník bude očekávat více a pokud mu to obchodní centrum neposkytne, má možnosti jít jinam.

James Brown, ředitel výzkumu maloobchodu pro region EMEA ve společnosti Jones Lang LaSalle, říká: „Při pohledu napříč Evropou, i když existují některé významné rozdíly v jednotlivých zemích a městech, je celkový výhled pro hospodářský růst do roku 2015 bezútěšný. Do určité míry je irelevantní, zda byla země ovlivněna politickými, hospodářskými či sociálními nepokoji: nálada evropského spotřebitele je křehká a výdaje budou i nadále tak slabé, jak úsporná budou opatření.“

„Je proto velmi důležité, aby majitelé nákupních center a obchodů měli jasný strategický plán, jak přečkat bouři, a zajistili, že při zlepšení podmínek, které přijde, jsou v čele vzestupu,“ dodává Brown. Studie pokrývá všechny faktory, které pravděpodobně ovlivní realitní trh maloobchodu v regionu  EMEA do roku 2020, a to v celém spektru ekonomických, technologických, demografických a kulturních změn. Studie vznikla na základě mnoha setkání s klienty z oboru maloobchodu v rámci regionu EMEA v průběhu posledního roku, desítek rozhovorů s experty, rozborem dat. Webové stránky studie „Retail 2020“ www.retail2020.com.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče