Jiří Miča, country manažer společnosti Halfords: Nejdříve kvalita a pak cena

25. ledna 2010, 13:03 - Karel Beránek
25. ledna 2010, 13:03

Na trhu se objevila britská značka Halfords. Specializuje se na autodoplňky a cyklistiku. Loni v listopadu otevřela prodejnu v Plzni a dostala se celkově na šest obchodních míst v České republice. Co letos nabízí motoristům?

Autor: Halfords

Co přesně Halfords v tuzemsku motoristům a cyklistům nabízí?

V našich klíčových kategoriích výrobků, jimiž jsou příslušenství a elektronika do aut, pneumatiky, náhradní díly, jízdní kola, produkty pro cestování a volný čas či dětské autosedačky, nabízíme přímo na prodejně až 10 tisíc položek. Díky přímému propojení s dodavateli můžeme zákazníkovi dodat dalších až 250 tisíc položek do následujícího dne. Mohu říci, že v každé kategorii nabízíme kompletní spektrum výrobků, například u aut od žárovek přes stěrače, baterie, laky, motorové oleje či baterie až po hliníková kola, pneumatiky a velké audio soustavy.

Jaká je struktura nabízených značek? Jsou to například produkty spíše dražší, nebo naopak méně známé a levné?

TRADICE STARÁ 118 LET
Začátky společnosti Halfords sahají do roku 1892, kdy si Frederic Rushbrook otevřel v Birminghamu svůj první železářský obchod. Název firmy je odvozen podle ulice Halfords v Leicesteru, kde Rushbrook otevřel v roce 1902 druhou prodejnu. Společnost expandovala převážně ve Velké Británii a Irsku, kde má nyní 455 prodejen. Až po 115 letech od svého založení se firma vydala ­poprvé přes kanál do kontinentální Evropy a její první cílovou zemí se stala Česká republika. V červnu 2007 zde Halfords otevřel svou první velkoplošnou prodejnu v obchodní zóně Čestlice u Prahy.

U všech produktů si zákazník vždy může vybrat. Například u náhradních stěračů nebo u motorových olejů nabízíme výrobky ve třech různých cenových hladinách. Klasický produkt s nejnižší cenou, střední kategorii, kterou zastupují vlastní značkové výrobky Halfords, a pak výrobky od vedoucích světových značek. Třeba u motorových olejů nabízíme celkem čtyři značky – Halfords, Castrol, Mogul a Mobil – v baleních od jednoho až po pět litrů. Celkově tak má kupující na výběr 74 různých olejů a volba je pouze na něm.

Používáte pro některé produkty značku Halfords, i když jsou z výroby „odjinud“?

Produkty se značkou Halfords pro nás vyrábějí světoví producenti a na jejich nákup dohlíží oddělení kontroly kvality, které nepustí na pulty Halfords jediný nekvalitní výrobek. To je zásadní rozdíl oproti „vlastním řadám“ například v supermarketech s potravinami, kde tyto výrobky patří do nejlevnějšího cenového pásma a rozhodující je zejména cena. U Halfords hodnotíme vždy nejprve kvalitu a až poté konkurenceschopnou cenu.

Často se jedná o takzvané sezonní výrobky, jak se to projevuje ve vaší marketingové strategii a podpoře prodeje?

Sezonní nabídky jsou nedílnou částí naší prodejní strategie, protože motorismus, cyklistika i cestování jsou silně sezonními záležitostmi. Před zimou a na jaře děláme akce na kontrolu aut, výměnu pneumatik, v zimě a v létě pak akce například na střešní boxy. Totéž platí i u jízdních kol, jejichž prodej marketingově podporujeme zejména od jara do začátku podzimu, a také u produktů pro cestování a volný čas. Mimochodem, pro kola jsou stále silnější Vánoce, kdy prodáme velmi mnoho dětských bicyklů.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče