JIŘÍ JELÍNEK, KONIC A MINOLTA: Většina firem tiskne neekonomicky

20. srpna 2007, 00:00 - (red)
20. srpna 2007, 00:00

Konica Minolta patří mezi přední poskytovatele tiskových služeb v Česku. Podle jejího tuzemského obchodního ředitele Jiřího Jelínka stále mnoho firem utrácí za tisk více, než by muselo. Díky konceptu Efektivního tiskového systému (4e) přitom mohou ušetřit až 30 procent nákladů.

Konica Minolta nedávno přišla s konceptem „4e - Efektivní tiskový systém“. Co si pod ním mohou uživatelé představit? Zjistili jsme, že ve většině firem je produkce tiskových dokumentů značně neekonomická. Nejčastějšími zdroji plýtvání je neefektivní uspořádání tiskových zařízení ve firmě. Nová tisková zařízení se často nakupují bez předchozí hlubší analýzy tiskových potřeb a následně nejsou plně vytížena. Tisk i kopírování dokumentů se často provádí nehospodárně, ať už je to dáno nekompetentní obsluhou, nebo přímo nekázní zaměstnanců. Tato nehospodárnost se dá laicky jen obtížně odhalit a firmám tak utíkají mnohdy vysoké sumy peněz. Koncept 4e se snaží tomuto plýtvání zamezit. V čem spočívá a jaké výhody z něj plynou pro zákazníky? Pomocí konceptu 4e se snažíme řešit tiskové potřeby zákazníka jako celek - tedy od analýzy současné situace a návrhů vhodných řešení, přes zajištění požadovaných služeb až po průběžnou optimalizaci celého tiskového systému. Zákazník tak získá komplexní tiskové služby podle svých potřeb a dokáže přesně řídit jejich náklady. Čím je nejčastěji způsobeno plýtvání ve firmách? Zkušenosti ze stovek námi provedených analýz ukazují, že příčin plýtvání je několik - například používání provozně drahých zařízení. Často se setkáváme s tím, že v jedné kanceláři s osmi pracovníky má každý svoji vlastní malou tiskárnu, v rámci kanceláře ještě samostatný fax a kopírovací zařízení. Všech deset zařízení se dá nahradit jedním multifunkčním, které má provozní náklady poloviční. Jak velký problém představuje zneužívání tiskových zařízení zaměstnanci? Nekázeň zaměstnanců je významným zdrojem úniku peněz. Například pouze zavedením monitoringu tisků a kopií lze i bez jakýchkoliv restrikcí snížit počet vytištěných stránek až o 30 procent. Pokud zaměstnanci vědí, že jsou pod kontrolou, sami redukují tisk a kopírování soukromých či nepotřebných materiálů. Následné úspory nejsou zanedbatelné - jestliže dokážeme v menší společnosti, která produkuje 20 tisíc stran měsíčně, ušetřit 30 procent tiskových nákladů, jde o roční úsporu 150 tisíc korun. Také oblast spotřeby papíru je zajímavá -buď zaměstnanci z nedbalosti nevyužívají oboustranný tisk či spojování dokumentů (vytištění více stran na jednu A4), nebo dokonce papír odnášejí domů. Příkladem může být analýza u jedné nejmenované společnosti, kde jsme zjistili zásadní rozpor mezi nakoupeným a skutečně potisknutým objemem papíru - ročně „zmizelo“ přes 700 balení. Můžete stručně popsat a vysvětlit jednotlivé složky 4e (eDOC, eSET, ePRO, eCON)? Jestliže chceme zákazníkovi navrhnout efektivní tiskový systém, musíme nejdříve znát současný stav a porovnat jej s potřebami zákazníka. K tomu slouží služba eDOC. Další složkou konceptu je eSET - individuální nastavení služeb pro každého zákazníka. Konkrétním příkladem může být jednotná platba za vytištěnou stranu, v níž je zohledněn pronájem zařízení, údržba i spotřební materiál. Pomocí služby ePRO jsme pak schopni zákazníkům zajistit z jejich strany zcela bezobslužný systém. Multifunkční zařízení jsou dálkově napojena na náš informační systém a přes něj se do servisního centra odesílají automaticky požadavky na potřebu údržby či spotřebního materiálu, informace o stavu zařízení i podklady pro vyúčtování. Hodí se koncept 4e spíš pro velké zákazníky, nebo jej využijí i střední a menší firmy? Nás nezajímá velikost firmy podle obratu ani počtu zaměstnanců, ale především z pohledu množství tištěných dokumentů, které vyprodukuje. Například školicí společnosti nebo výzkumné ústavy jsou ukázkou toho, jak i obratově malá společnost produkuje velké množství tištěných materiálů. Proto ze zákazníků, se kterými máme dlouhodobé smluvní vztahy, je 86 procent takzvaně menších a středních firem a výše zmíněné služby jsou pro ně vhodné. Jaký je v současnosti podíl Konica Minolta na českém trhu?**

Konica Minolta je číslo jedna s tržním podílem 43,8 procenta v prodeji barevných multifunkčních zařízení i číslo jedna s tržním podílem 23,8 procenta v prodeji černobílých multifunkčních zařízení. Jen v oblasti outsourcovaných služeb denně zodpovídáme za bezchybné vytištění dvou milionů stran.

Mohlo by vás zajímat

  • Pavel Ryba - muž, který Čechům prodá ročně tunu zlata

  • Majitel textilky Juta a senátor Hlavatý: V Senátu by…

  • Jan Hawelka: kavárenská hvězda z Mostu

  • Aleš Kučera: Chvíli potrvá, než se lidé naučí se státem…

  • Ondřej Kania: Otevřeme další dvě školy

  • Martin Burda: Bankám v Česku ujíždí vlak

  • Mnislav Zelený Atapana: Přítel amazonských indiánů

  • Jan Bílý: Nebuď uštvaný manažer. Buď král!

  • Jaroslav Žlábek: Na jedno nabití ujedeme 1000 kilometrů

Hry pro příležitostné hráče